בנק דיסקונט עובר דירה ומשנה את כללי האופן ספייס

הבנק על כל זרועותיו צפוי להשלים בחודשים הקרובים את המעבר לקמפוס בראשון לציון, ולגלובס נודע כי כל אחת מחטיבות הבנק תשב במרחב פתוח, כך שמנהלי החטיבה יהיו חשופים לכפופים תחתם

בנק דיסקונט / צילום: כדיה לוי
בנק דיסקונט / צילום: כדיה לוי

בנק דיסקונט צפוי בחודשים הקרובים להשלים את המעבר שלו לקמפוס החדש שנבנה בימים אלו בראשון לציון. הקמפוס, עליו פורסם לראשונה בגלובס בשנת 2018 ועלותו למעלה ממיליארד שקל, יתפרס על פני שטח של 21 דונם, ולראשונה יאגד במקום אחד את החברות השונות המרכיבות את קבוצת דיסקונט - החל מהבנק עצמו, דרך מרכנתיל ועד לחברת כרטיסי האשראי כאל בה הוא מחזיק ב־72% וידע בשבועות הבאים הוא יכול להמשיך להחזיק בה או שעליו להיפרד ממנה.

בחנו את עצמכם: מי ידע ששוק המניות יקרוס כך ב-2022 ומה התחזית שלכם לעתיד 
היישר מישראל: זו אחת ההנפקות הטובות ביותר של השנה 
הצמצומים הגיעו לכתר? שוקלת ניוד עובדים מהמפעל בכרמיאל 

לגלובס נודע כי מעבר למיקום החדש, בדיסקונט מקדמים תפיסה ניהולית חדשה, לפיה המשרדים החדשים נבנו כמרחב פתוח open space, בו כל חטיבה תשב יחדיו, אך ללא קירות שמפרידים בין דרג ההנהלה, כולל מנהל או מנהלת החטיבה, ועד לאחרון העובדים באותה חטיבה. בדיסקונט אף העניקו שם לשיטת ההושבה החדשה - "שכונות", כאשר כל שכונה תאויש על ידי החטיבה, האגף או המחלקה. כך לדוגמה, חטיבת משאבי אנוש תשב בשכונה אחת, ולצידה או בקומה מעליה תשב לדוגמה חטיבת ניהול הסיכונים.

המטרה: להכיר את שדרת הניהול

הרעיון העומד מאחורי שיטת ההושבה החדשה הוא לאפשר מצד אחד ל־4,500 העובדים המיועדים לעבור לקמפוס להכיר את שדרת הניהול החטיבתית ולהיות חלק ממנה, ומצד שני לאפשר שקיפות למתרחש בתוך הבנק. לצד החללים הפתוחים, הקימו בדיסקונט חדרי ישיבות לטובת פגישות בעת הצורך.

מדובר באופן פעילות שמאפיין חברות הייטק, ובדיסקונט מנסים להתאים אותה לצרכי הבנק. ההחלטה לפעול בצורה הזו התקבלה אחרי דיונים רבים שנעשו בשיתוף העובדים, המנהלים וועדי העובדים.

על מנת להתמודד עם חשש כי עובדים מסוימים יהיו חשופים למידע שאינם רשאים להיחשף אליו, בדיסקונט מציינים כי ימשיכו לפעול על פי אותם עקרונות אבטחת מידע, לפיהם עובדים יוכלו להיכנס רק ל"שכונות" הרלוונטיות לתפקידם, בהתאם לסיווג ולאישורים שקיבלו עם כניסתם לעבודה בבנק, אז עברו את על התשאולים הנדרשים. מעבר לקומות המשרדים יכלול הקמפוס לרווחת העובדים.

מעבר לקומות המשרדים יכלול הקמפוס לרווחת העובדים בלבד מסעדות, מתחמי פעילות פנאי, אמפי חיצוני, אודיטוריום פנימי ומתחמים שונים.

כאמור, בקבוצת דיסקונט עבדו בחודשים האחרונים על הקמת הקמפוס, לצד מכירת משרדי ההנהלה של הזרועות השונות. בדיסקונט הודיעו בקיץ שעבר כי הם מוכרים את משרדי החברה ברחוב הרצל בתל אביב תמורת 685 מיליון שקל. במכרז שפרסם הבנק, זכו החברות ישראל קנדה, אלמוגים ויוסי אברהמי, יחד עם קרן ריאליטי.

לפני כחודשיים נודע כי גזית גלוב היא שזכתה במכרז כאל, והיא תשלם 336 מיליון שקל. על מכירת בניין כאל פורסם לראשונה בגלובס. אל הבנק עצמו ואל חברת כרטיסי האשראי הצטרף מרכנתיל שהחל בהליך מכירת משרדי ההנהלה שלו השוכנים בקומות העליונות במגדל היובל (הידוע גם כ"קרית הממשלה").