100 מבכירי המשק מצטרפים למכתב ההייטקיסטים לנתניהו

בכירים במגזר העסקי בישראל מצטרפים למחאת ההייטקיסטים • ביום חמישי האחרון הופצה בפומבי עצומה, עלייה חתמו כ-100 בכירים בענף הייטק הישראלי • בעיקרה יוצאת המחאה נגד כוונות הקואליציה המסתמנת כלפי מערכת המשפט

ועדה מיוחדת לדיון בהצעת חוק לתיקון פקודת המשטרה / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
ועדה מיוחדת לדיון בהצעת חוק לתיקון פקודת המשטרה / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מצטרפים למחאת ההייטקיסטים: כ-120 בכירים במגזר העסקי בישראל חתמו על פנייה לממשלה המיועדת, בקריאה לעצור את מה שהם רואים כ"פגיעה בדמוקרטיה הישראלית", בעיקר בכוונות הקואליציה המסתמנת כלפי מערכת המשפט. על העצומה חתומים, בין השאר, מייסד ויו"ר "מיטב" צבי סטפק, מייסדת ומנכ"לית לשעבר של קבוצת אורמת יהודית ברניצקי, ונשיא ומנכ"ל אלביט מערכות לשעבר יוסי אקרמן.

"מנהלים ומנהלות במגזר העסקי בישראל מצטרפים לקריאת ההייטקיסטים", כך נפתחת הפנייה המבקשת לרתום בכירים נוספים במשק. "בתקופה האחרונה אנו עדים להתגברות הפגיעה בדמוקרטיה הישראלית, אם בדרך של תקיפת הרשות השופטת, ואם בדרך של פגיעה בזכויות היסוד של אוכלוסיות מוחלשות כגון נשים, מיעוטים ולהט"בים", נכתב בקריאה, שנולדה במסגרת פורום של מנהלים ואנשי אקדמיה.

לפי המכתב עליו חתומים הבכירים, "כדי לחזק את המאבק על דמותה הדמוקרטית של מדינת ישראל, התגייסו בכירות ובכירים במשק והקימו בחודש מאי 2019 את מיזם 'המנהלות והמנהלים לאחריות חברתית', שמטרתו ניצול כוח השוק של החברים בו לשם הגנה על הדמוקרטיה. אנחנו, אנשי ונשות המגזר העסקי, מביעים את תמיכתנו ומצטרפים למכתב ההייטקיסטים למען הדמוקרטיה הישראלית", כתבו.

עוד נמנים בין רשימת הבכירים יו"ר IBI אלה אלקלעי, יו"ר קבוצת 19 וסופרסונס חנה רדו, היזם והמשקיע שמעון אקהויז, המנהל והדירקטור אברהם ביגר, מייסדת ומנכ"לית פנתרה גלית בן שמחון, ועוד רבים נוספים.

ביום חמישי האחרון הופצה בפומבי עצומה דומה, עלייה חתמו כ-100 בכירים בענף הייטק הישראלי, כנגד הרפורמות שמתכננת הממשלה המיועדת למערכת המשפט. המשקיע ארז שחר עמד מאחורי היוזמה.

שמות בולטים נוספים בתעשיית הטכנולוגיה - כמו חמי פרס, שלמה קרמר, אייל ולדמן ואלן פלד - חתמו על מכתב ההייטקיסטים, ששוגר לראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו. לפי המכתב: "התערערות האמון במערכת המשפט הישראלית וכתוצאה מכך בדמוקרטיה הישראלית, וחקיקה ששמה בסימן שאלה זכויות בסיסיות ויסודיות של כל אדם באשר הוא, עשויים להרתיע את אותם משקיעים שהניעו את צמיחתה של התעשייה המופלאה הזו. בעקבותיהם אנו עלולים לראות גם נהירה של חברות טכנולוגיה, כולן חברות בינלאומיות במהותן, אל מחוץ לישראל, וכך גם את תשלומי המיסים שלהן".