הישראלים שמשתפים פעולה עם פול אוקנפלד במטאוורס

הסטארט-אפ הישראלי YOOM והדיג'יי הבינלאומי פול אוקנפלד, משתפים פעולה בהפקת מופע מטאוורס מוזיקלי שיתקיים השבוע • חברת VIZUM הישראלית, המתמחה בפתרונות אלומיניום לעולם העיצוב והאדריכלות, משיקה אולם תצוגה חדש לדלתות וחלונות הנפתחים ונסגרים בטכנולוגיית ריחוף מגנטי, כמו של אילון מאסק • אירועים ומינויים

קטע מ-Perfectoverse. בעיגול: גלעד טלמון / צילום: צילום מסך, YOOM
קטע מ-Perfectoverse. בעיגול: גלעד טלמון / צילום: צילום מסך, YOOM

האפשרויות שהמטאוורס מביא איתו לחיינו הן אינסופיות - ועולם המוזיקה הוא בין הראשונים לאמץ אותן. כעת גם חברה ישראלית מצטרפת למהלך גלובלי מעניין: הסטארט-אפ YOOM והדיג'יי הבינלאומי פול אוקנפלד, מהאמנים האלקטרוניים המצליחים בעולם, משתפים פעולה בהפקת מופע מטאוורס מוזיקלי שיתקיים השבוע (חמישי, 22.12).

אוקנפלד יופיע באמצעות האווטאר שלו (הולוגרמה תלת ממדית) ב-PerfectoVerse, ויצור מעין חוויה פסיכדלית המשלבת אפקטים ויזואליים בעולם אינטראקטיבי, שנע בין מספר זירות ומגיב לקצב המוזיקה.

המופע שאורכו כ-72 דקות, צולם מראש בעזרת הטכנולוגיה של Yoom, שפיתחה מערכת מצלמות מקיפה המאפשרת לשדר וידאו וולומטרי באיכות גבוהה במערכת ניידת מבוססת בינה מלאכותית. הטכנולוגיה אף מאפשרת לכל אחד מהצופים לייצר לעצמו אווטאר.

משתתפי ה-Perfectoverse יוכלו להיות במאי האירוע למשך שלושה שירים, ולקבל שליטה על המצלמה הווירטואלית, המשדרת את החוויה ב-360 מעלות. המופע יתקיים בשעה 17:00 שעון ישראל, וניתן יהיה לצפות בו באמצעות סמארטפונים, מחשבים וטלוויזיות חכמות. הוא יהיה זמין לרכישה במשך שנה, עד ה-22 בדצמבר 2023, תמורת כ-10 דולר.

"המטאוורס פותח מגוון אפשרויות חדשות בפני אמני מוזיקה שרוצים לחזק ולשמר את הקשר שלהם עם הקהל", אומר גלעד טלמון, מנכ"ל YOOM ומפיק משותף של PerfectoVerse. "היכולת הזאת משתלבת בחזון שלנו לאפשר לקהלים שונים, מקצוענים ולא מקצוענים, לייצר ולצרוך תוכן מכוון פלטפורמות משחקיות והימרסיביות באופן קל ככל האפשר, שיוצר חוויה אינטימית ואינטראקטיבית".

חברת YOOM הוקמה ב-2016 על ידי מיכה בירנבוים וד"ר מיקי תמיר, שעד לאחרונה כיהן כיו"ר. החברה מעסיקה 70 עובדים במרכז הפיתוח בתל אביב, ובמשרדיה בניו יורק, בלוס אנג'לס ובטוקיו. בין משקיעיה נמנה ג'ימי איובין מייסד חברת התקליטיםInterscope Music .

מה שטוב לאילון מאסק: הריחוף המגנטי מגיע לבתים

האם הטכנולוגיה שתשמש את רכבת ה־ Hyperloop של אילון מאסק תיכנס בקרוב לבתים בישראל? חברת VIZUM הישראלית, המתמחה בפתרונות אלומיניום לעולם העיצוב והאדריכלות, משיקה אולם תצוגה חדש לדלתות וחלונות הנפתחים ונסגרים בטכנולוגיית ריחוף מגנטי. האולם, שממוקם בהרצליה ועוצב על ידי האדריכל פיצו קדם, מתפרס על פני כ־480 מ"ר. ההשקעה במהלך נאמדת ב-4.5 מיליון שקל.

שיטת הריחוף המגנטי מאפשרת מעבר של גוף בין שני קטבים של מגנט, היוצרים ניגודיות שבעזרתה אותו גוף למעשה מרחף, ללא חיכוך, במרחב. הטכנולוגיה נבחנת כיום על כלי רכב ואף על רכבות, בתקווה לאפשר תנועה מהירה במיוחד ושונה לחלוטין מהקיים כיום. יישום השיטה בדלתות ובחלונות מאפשרת פתיחה וסגירה שלהם ללא צורך במסילה, וגם כאן, ללא כל חיכוך.

מימין: ג'ורג'י דה קאני, אליק אביר, משה צור / צילום: רפי דלויה
 מימין: ג'ורג'י דה קאני, אליק אביר, משה צור / צילום: רפי דלויה

למרות זאת, הם מספקים איטום הרמטי, כך שלא מתאפשרת חדירת מים או חלקיקי אבק זעירים. עוד מספקים החלונות והדלתות בטכנולוגיה זו בידוד תרמי, והם נשלטים באופן ידני או דיגיטלי, מהטלפון החכם.

חברת VIZUM נוסדה על ידי אליק אביר, בנו של אורי אביר, מייסד חברת האלומיניום הירושלמית הוותיקה אלומתריס. הטכנולוגיה החדשה, VIZUM MAGLEV (הלחם של צמד המילים Magnetic levitation), פותחה על ידו במשך שלוש שנים בהשקעה של 5 מיליון שקל, בשיתוף ג'ורג'יו דה קאני, מהנדס פיתוח בינלאומי. מוצרי החברה בקו זה ייוצרו במפעל בירושלים, ללא יד אדם.

שדה התעופה הישראלי לרחפנים

בשנים האחרונות עובדים באמזון על שימוש ברחפנים למשלוחים מהירים בארה"ב, אולם פעם אחר פעם המהלך נדחה. כעת נכנסת לזירה הזו סטריקס הישראלית, שפיתחה שדה תעופה אוטונומי לרחפנים.

החברה, שהוקמה בסוף 2019 על ידי ניב אהרוני המכהן גם כמנכ"ל, השלימה את הקמתו של מפעל ייצור בדייטון שבמדינת אוהיו, והחלה לייצר מערכות נחיתה וטעינה ומערכות חכמות לקליטת משלוחים בארה"ב. הצפי של אהרוני הוא שכושר הייצור של המפעל יגיע למאות מערכות בשנים הקרובות.

מדובר במערכות שישמשו הן למשלוחים מסחריים, והן לצרכים ביטחוניים כמו הגנה על גבולות ומתקנים רגישים. בנוסף, צפויה החברה לספק מערכות למערכת הביטחון הישראלית, שימומנו מתקציב הסיוע האמריקאי.

גזירת הסרט / צילום: סטריקס רחפנים
 גזירת הסרט / צילום: סטריקס רחפנים

סטריקס היא חברת פורטפוליו של יוניקורן טכנולוגיות, שמחזיקה כ-18% מהון המניות שלה. השנה החלה החברה בפיילוט עם חברת לוגיסטיקה שעובדת עם בתי חולים, במטרה לקצר את זמני המשלוחים של תרופות מצילות חיים.

לדברי אהרוני, "שוק המשלוחים בארה"ב הוא בעל פוטנציאל גדול, וכבר השנה התחלנו במכירות ללקוחות אמריקאים בתחום המסחרי. במקביל אנו מספקים מענה למשימות חיוניות גם ללקוחות בתחום הביטחוני. המפעל בארה"ב מספק לנו יתרון משמעותי, כיוון שהוא מאפשר לנו מכירה לגופים ביטחוניים באמצעות חברה אמריקאית מקומית".

פדני משקיעים 5 מיליון דולר בחנות חדשה

רשת התכשיטים והשעונים פדני פותחת חנות דגל חדשה במלון דייויד קמפינסקי בתל אביב, בהשקעה של כ-5 מיליון דולר. בחנות יוצגו שעוני יוקרה ותכשיטים בקונספט שלפיו כל מותג הוא "חנות בתוך חנות". בין המותגים נמנים קרטייה, פנריי, ייגר לה קולטה, לנגה, שאנל, בולגרי, ברייטלינג, פיאג'ה וטאג הוייר. מדובר בחנות התשיעית של הרשת בישראל, והיא מתפרסת על פני כ-450 מ"ר.

Peled_Studios - Kampinski TLV
 Peled_Studios - Kampinski TLV

"החנות החדשה מחליפה את חנות הדגל האייקונית שלנו שהייתה ברחוב הירקון בתל אביב במשך עשרות שנים, ומהווה עבורנו ציון דרך לקדמה", אומר מנכ"ל הרשת אלון תורג'מן. "כל אחד ממותגי שעוני היוקרה העולמיים מוצג בחנות באופן זהה להצגתו בבוטיקי היוקרה המובילים בעולם, במתחמי מכירה אקסקלוסיביים. המהלך מצביע גם על אמונם הגדול של מותגי היוקרה העולמיים בפדני, ובשוק היוקרה הישראלי".

רשת פדני הוקמה ב-1950, ומאז 1972 מייצגת בלעדית בישראל את מותגי שעוני היוקרה של פאטק פיליפ, קרטייה, שאנל, פנראיי, פיאג'ה, ברייטלינג, ייגר לה קולטה, בולגרי שעונים ותכשיטים, לנגה ופיאג'ה.

חדשות טובות

עובדי חברת ג'ון דיר הכינו סלי מזון שחולקו למשפחות מעוטות יכולת בצפון באמצעות ארגון "מתן - משקיעים בקהילה", וכן ארוחות עשר שחולקו לתלמידי בית ספר בבית שאן, טבריה ועפולה. היקף התרומה עומד על כ-100 אלף שקל.

בנוסף התקיים שיתוף פעולה בתחום החינוך עם בית ספר בבית שאן, שבמסגרתו העבירו עובדי החברה שיעורי העשרה והשראה לתלמידים.