רוני צארום מוכר את השליטה באספן בפרמיה של 162% על השווי בבורסה

צארום חתם על מזכר הבנות לא מחייב למכירת השליטה (כ-45%) באספן גרופ לידי אנשי העסקים אבן נוימן ושלומי עקריש תמורת כ-485 מיליון שקל

רוני צארום / צילום: איליה מלניקוב
רוני צארום / צילום: איליה מלניקוב

היזם ואיש העסקים רוני צארום, בעל השליטה בחברת הנדל"ן אספן גרופ , חתם על מזכר הבנות לא מחייב למכירת השליטה (כ-45%) בחברה לידי אנשי העסקים אבן נוימן ושלומי עקריש, תמורת כ-485 מיליון שקל (בתוספת של כ-15 מיליון שקל, המותנים בשווי שוק החברה עד תום שנתיים וחצי ממועד חתימת ההסכם). 

לאן הריבית עוד תגיע ואיפה כדאי להשקיע? התחזיות של מומחי ההשקעות 
הבורסה מסכמת שנה: קבוצת דלק שיאנית התשואה, ומי הפסידה הכי הרבה?

העסקה, אם תתבצע, תהיה לפי מחיר של 17.3 שקל למניה, פרמיה של 162% על מחיר המניה בעת נעילת המסחר אתמול. הרוכשים אבן נוימן ושלומי עקריש, הינם בעלי ניסיון בענף הנדל"ן והמסחר, ובין היתר הם בעלי השליטה בחברת הנדל"ן הציבורית אוסטרליה-ישראל.

אספן גרופ נרכשה על ידי צארום בשנת 2005 מידי אליעזר פישמן, כשהייתה חברת נדל"ן בסדר גודל קטן שפעלה רק בשוק הישראלי, וסבלה מגירעון תזרימי. מאז, גובשה בחברה תכנית ארגון מחדש, שהביאה לחיזוק איתנותה הפיננסית לצד פיתוח עסקי, בעיקר בתחומי הנדל"ן המניב.

כיום, החברה מתמחה בנדל"ן מניב, בעיקר בתחומי המשרדים והמסחר, ושוקי הפעילות המרכזיים שלה הם בישראל ובהולנד. כמו כן, החל מאשתקד פועלת אספן גרופ גם בתחום המלונאות בשוק הישראלי, וזאת לאחר שרכשה 50% מחברת פאי סיאם, בה היא שותפה עם איש העסקים שלמה דהוקי.

במסגרת פעילות הנדל"ן בישראל, החלה אספן גרופ  לפתח גם זרוע פעילות בתחום הלוגיסטיקה, ולאחרונה חתמה על עסקה, יחד עם כלל ביטוח, לרכישת קרקע ליד נמל אשדוד תמורת כ-350 מיליון שקל לטובת הקמת מרלו"ג ממוכן.

אספן גרופ סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2022 עם גידול של כ-56% בהכנסות לכ-222.7 מיליון שקל, לאור גידול בהכנסות משכירות, גידול בהכנסות ממלונאות וכן ממכירת קרקע. לצד זאת, רשמה החברה בתקופה גידול של 149% ברווח הנקי לכ-39.7 מיליון שקל.

אבן נוימן (יחד עם אחיו ריקי), הוא מבעלי המניות הראשונים ברשת מקס סטוק (לאחר ההנפקה מכרו האחרים את אחזקותיהם בהיקף של כ-330 מיליון שקל, ובשנת 2021, חברו האחים לאיש הנדל"ן שלומי עקריש ורכש את החברה הבורסאית מן הגורן (ששמה שונה לאחר מכן לאוסטרליה ישראל).

רוני צארום מסר: "אני חש שהבשילה העת ברמה האישית למקד את פעילותי העסקית בתחומים חדשים, בעיקר בתחום הטכנולוגיה על תת ענפיה השונים, ולממש את אחזקתי באספן. אני משוכנע שאספן תמשיך לצמוח, לייצר ערך לבעליה ולכבוש פסגות חדשות. בהזדמנות זו, אני גם מאחל לרוכשים ולעובדי החברה הצלחה רבה בהמשך הדרך".

אבן נוימן ושלומי עקריש מסרו: "אספן גרופ הינה חברה מצוינת עם נכסים איכותיים במיקומים אטרקטיביים. במהלך השנים הקרובות, נפעל לפתח ולהעצים את פעילות החברה, תוך בחינה מתמדת של רכישות נוספות והרחבת פעילותה העסקית של החברה, בדגש על ישראל."