לקראת הרחבת פעילותה בארץ: בטסלה מתכננים לגייס בכירים מענף הרכב

חרף ירידה של 7.5% במסירות כלי הרכב בתשעת החודשים הראשונים של השנה, טסלה מתכוננת להתרחב בישראל • מקורות בענף הרכב מדווחים על גישושים לאיוש משרות ניהוליות בכירות • מנכ"לית טסלה ישראל, עדי גיגי, הודיעה על פרישה בשבוע שעבר

סניף של טסלה. החברה צפויה לפתוח מרכז תצוגה ושירות חדש בישראל / צילום: Shutterstock
סניף של טסלה. החברה צפויה לפתוח מרכז תצוגה ושירות חדש בישראל / צילום: Shutterstock

טסלה ישראל מנהלת מגעים לגיוס כוח אדם בכיר מענף הרכב לאיוש משרות בחברה לקראת התרחבותה הצפויה בארץ. מקורות בענף הרכב מדווחים על גישושים לאיוש משרות ניהוליות בכירות, בין השאר בתחום השירות והשיווק.

הצרות של טסלה: המניה צונחת, מאסק עסוק בטוויטר והמפעל בסין משותק 
המיסוי על רכבים חשמליים יקפוץ ל־20% בתחילת השנה. האם הביקוש ייעצר? | ניתוח

מנכ"לית טסלה ישראל, עדי גיגי, הודיעה בשבוע שעבר על כוונתה לפרוש מניהול החברה אחרי כשלוש שנים. "אחרי כמעט 5.5 שנים בטסלה ושלוש שנים בהקמת ובניית טסלה ישראל, החלטתי להעביר את שרביט המהפכה החשמלית הלאה", כתבה גיגי בעמוד הפייסבוק שלה. "זה מרגש לראות רכב שייצרנו ממנו אלפים, ומסרנו ממנו אלפים. ומשההבטחה קוימה, החלטתי שהגיע הזמן לעבור הלאה, להתפנות להגשמת מעט חלומות אישיים ומקצועיים חדשים בשנה החדשה שבאה עלינו לטובה".

עדיין לא ברור אילו משרות מתכוונת טסלה ישראל לאייש, ובענף מעריכים כי המחליף או המחליפה של היו"ר הפורשת עשוי/ה להגיע מתוך החברה עצמה ולא מענף הרכב. עם זאת, סביר להניח שהחברה מנסה לגייס בכירים מהענף לניהול מרכז התצוגה והשירות החדש, שצפויה החברה לפתוח במהלך השנה. לגלובס נודע כי החברה בחנה לאחרונה מספר אתרים פוטנציאליים במרכז בארץ עליהם יוקם מרכז השירות והמכירות החדש שלה. 

בין השאר, החברה מנהלת בחודשים האחרונים מו"מ לשכירות ארוכת טווח של מתחם של עשרות דונמים במזרח נתניה, שעליו קיים מוסך פעיל. כיום ממוקמים המטה ומרכז השירות של החברה בקריית אריה. אולם, המוסך המרכזי הנוכחי שלה לא תוכנן לתמוך בהיקפי המכירות, שרשמה החברה בפועל בשנתיים האחרונות.

בנוסף, בענף מעריכים כי החברה תהיה זקוקה למחסן חלפים ולשטח לצורך הצגת רכבי טרייד־אין, כאשר החברה תתחיל להציע את השירות ללקוחות קיימים. החברה תהיה גם זקוקה למתקן לתצוגה ומכירה של עודפי מלאי בשיטת "שלם וקח", כפי שקיים במספר מרכזים של טסלה בעולם.

מדובר טסלה נמסר: "החברה לא נוהגת להגיב על עניינים פנימיים".

מתחילת השנה ועד סוף נובמבר, טסלה מכרה בישראל 4,929 כלי רכב בישראל - ירידה של 7.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד - שנובעת בעיקר מקשיי אספקה במחצית הראשונה של השנה.