הפיטורים בהייטק: אמדוקס מפטרת כ-700 עובדים, מהם 100 בישראל

הכנסות אמדוקס בשנת הכספים 2022, עמדו על כ־4.6 מיליארד דולר - צמיחה של 10.3% לעומת צמיחה של 7% ב־2021 • אמדוקס: "מתוך אחריות וערנות למתרחש בעולם, אנו נדרשים לנקוט בפעולות למיקסום הגמישות והיעילות שלנו ועושים זאת בזהירות ובמתינות"

אמדוקס פארק / צילום: אורון גולקרוב
אמדוקס פארק / צילום: אורון גולקרוב

גם אמדוקס  מצטרפת למגמה ומפטרת כ-2.5% מעובדיה. מדובר על כ-700 עובדים, מהם כ-100 בישראל. נכון לספטמבר האחרון, אמדוקס העסיקה 30,288 עובדים ברחבי העולם, רובם (מעל 16 אלף) באסיה-פסיפיק, בפרט בהודו.

החברה אינה מוסרת פירוט על מספר העובדים במדינות ספציפיות ובכלל זה בישראל. בארץ, אמדוקס נמצאת בתהליך מעבר לקמפוס החדש שלה ברעננה, וכמחצית מהעובדים כבר עברו אליו.

אמדוקס, בניהולו של שוקי שפר, מספקת מערכות ופתרונות IT לחברות טלקום. החברה נסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-11 מיליארד דולר, לאחר עלייה של למעלה מ-20% במחיר המניה בשנה החולפת, בניגוד למגמה הכללית בשוק. למעשה המניה נסחרת כיום קרוב לשיא כל הזמנים. הפיטורים בחברה מתבצעים כהתאמה למצב השווקים.

מהחברה נמסר בתגובה: "אמדוקס היא חברה איתנה, בצמיחה מתמשכת ועם תחזית חזקה להמשך. עם זאת, מתוך אחריות וערנות למתרחש בעולם, אנו נדרשים לנקוט בפעולות למיקסום הגמישות והיעילות שלנו ועושים זאת בזהירות ובמתינות, ובהן הקטנת מצבת כוח האדם הגלובאלי בשיעור של כ-2-3% אחוזים גלובלית״.

הכנסות אמדוקס בשנת הכספים 2022 (השנה שנגמרה בספטמבר) היו כ־4.6 מיליארד דולר, צמיחה של 10.3% לעומת צמיחה של 7% ב־2021. התחזית שלה ל־2023 כוללת צמיחה של 6%-10% בהכנסות ושיפור שיעורי הרווחיות, והיא צפויה להמשיך לחלק דיבידנד לבעלי המניות שלה.

אמדוקס היא חברה ותיקה, שנסחרת בארה"ב מ־1998 ומנוהלת כיום על־ידי שוקי שפר. אשתקד, רשמה מניית החברה תשואת חסר לעומת רוב מניות הטכנולוגיה מישראל, עם עלייה חד ספרתית שאותה ניתן לייחס להיותה חברה סולידית; אמנם רווחית ומחלקת דיבידנדים, אך כזו שצומחת בעקביות בשיעורים שנחשבו כלא מלהיבים בתקופת הבועה הטכנולוגית שהתנפחה בוול סטריט.