כפי שנחשף בגלובס: שלומי הייזלר מונה לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר

כפי שנחשף לראשונה אתמול בגלובס, שר האוצר סמוטריץ' החליט למנות לתפקיד את היו"ר היוצא של מטה התכנון הלאומי • "מנהל ערכי, מוכשר וחכם, שמגיע עם ניסיון רב בעשיה הממשלתית"

עו''ד שלומי הייזלר, מנכ''ל משרד האוצר המיועד / צילום: יח''צ
עו''ד שלומי הייזלר, מנכ''ל משרד האוצר המיועד / צילום: יח''צ

כפי שנחשף לראשונה בגלובס: עו"ד שלומי הייזלר, היו"ר היוצא של מטה התכנון הלאומי, מונה רשמית למנכ"ל משרד האוצר. שר האוצר, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר בעקבות המינוי: "שלומי הוא מנהל ערכי, מוכשר וחכם, שמגיע עם ניסיון רב בעשיה הממשלתית ועם יכולת מוכחת בהובלת תהליכים מורכבים הדורשים תכלול ורתימה של גורמים רבים.

לוביסט שפעל בשירות הקבלנים נגד חוק המטרו: המנכ"ל המיועד של רגב 
מירי רגב תתקשה לעבור ממילים למעשים: מטרו אאוט, שאטלים ימיים אין 

"הרקע וההבנה המעמיקה שלו בתחומי המקרקעין, התכנון והתשתיות יסייעו לנו בקידום מואץ של רפורמות בתחום התשתיות תומכות הצמיחה והדיור. אנחנו מתחילים את העבודה על בניית תקציב מדינה אחראי ומוטה צמיחה ותשתיות, עם הרבה בשורות לאזרחי ישראל, ומצמידים לו שורה של רפורמות מבניות במשק להסרת חסמים, מאבק בריכוזיות, וקידום תחרות ומנועי צמיחה. אני מבקש לאחל למנכ"ל המיועד הצלחה גדולה. יחד, בעזרת השם, נעשה הרבה טוב למען מדינת ישראל".

עו"ד שלומי הייזלר: "אני מודה מאוד לשר על האמון שניתן בי. המשימה העומדת לפניי מאתגרת וחשובה מאין כמוה, ובע"ה, ומתוך שיתוף פעולה עם כלל ראשי המשרד ועובדיו המסורים, נפעל להצלחת מדינת ישראל ולרווחת אזרחיה".

עו"ד הייזלר (49), בעל תואר ראשון ושני במשפטים, נשוי למיכל ואב לחמישה, מתגורר בבית שמש. הוא החל את שירותו הציבורי בפרקליטות המדינה במחלקה האזרחית בפרקליטות מחוז ירושלים ובמחלקה הפיסקאלית בפרקליטות המדינה. לאחר מכן ניהל במשך שש שנים את הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין במשרד המשפטים, והוביל את המהפכה המקוונת בטאבו.

בשנה וחצי האחרונות שימש הייזלר כיו"ר מטה התכנון הלאומי, ובמקביל גם כיו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה, כיו"ר הוות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות) וכיו"ר הוותמ"ל, וכן כממונה על יושבי ראש ועדות התכנון המחוזיות.

לאורך הקדנציה הקצרה הוביל הייזלר כמה מהלכים מרכזיים (בהם כאלו שהתחילו לפני כניסתו לתפקיד), כולל מינוי מנכ"ל חדש למנהל התכנון, ביטול מוסד הקלות הבנייה, קידום תוכנית המטרו ואישור קו M1 שלה ועוד. לאחרונה פורסמו ביצועי מנהל התכנון תחתיו לשנת 2022, אשר שברו את שיאי כל הזמנים בתכנון - 158 אלף יחידות דיור. אחת מהחלטותיו האחרונות, כיו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה, הייתה אישור תקנות "תוכנית לרישוי מהיר", כחלק מקידום החלופה לתמ"א 38, מהלך שהתבצע גם כן בתקופתו.