לוביסט שפעל בשירות הקבלנים נגד חוק המטרו: המנכ"ל המיועד של רגב

מסתמן כי רגב תמנה את משה בן זקן, מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל, למנכ"ל משרד התחבורה • בן זקן ללא ניסיון רלוונטי בתחום התחבורה, ושימש כראש המטה של רגב בעבר • שי פאוזנר, סמנכ"ל התאחדות הקבלנים, מבעליה של הקרן יחד עם ההסתדרות: ההחלטה לעתור כנגד המס התקבלה לפני תחילת עבודתו של משה בן זקן בקרן

מירי רגב, שרת התחבורה הנכנסת / צילום: אוהד צויגנברג ידיעות אחרונות
מירי רגב, שרת התחבורה הנכנסת / צילום: אוהד צויגנברג ידיעות אחרונות

לפי ההערכות של גורמים בענף התחבורה רגב צפויה למנות את משה בן זקן, מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל, למנכ"ל משרד התחבורה.

לבן זקן, פעיל ליכוד מאשדוד, אין כל ניסיון רלוונטי בתחום התחבורה והוא שימש כראש המטה של מירי רגב וליווה אותה שנים בתפקידיה. בתחילת השנה שעברה, אחרי שרגב עזבה את משרד התחבורה, בן זקן ובכירים נוספים מצוותה ניהלו את קמפיין הבחירות של ראול סרוגו לנשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ. המאמצים נשאו פרי וסרוגו נבחר.

מירי רגב חוזרת למשרד התחבורה לא בתור שרה, אלא כמושלת | אסף זגריזק, טור סופ"ש 
מירי רגב תתקשה לעבור ממילים למעשים: מטרו אאוט, שאטלים ימיים אין 

חודשיים מאוחר יותר, מונה בן זקן למנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח הבניה כמשרת אמונו של הנשיא - אותו ראול סרוגו. לפי אתר גיידסטאר המנכ"ל משתכר שכר שנתי של 473,464 שקל.

רגב בירכה בטוויטר "שמחה לברך אותך על מינוייך כמנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח הבנייה. אני מכירה את יכולותייך, המסירות, החריצות והעשייה שלך ולמול האתגרים עימם מתמודד ענף הבנייה בשנים האחרונות אני בטוחה שאתה האיש הנכון!"

ובעוד בענף התחבורה כבר ברור שבן זקן הוא המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה האחראי על הוצאתם של 30 מיליארד שקל מדי שנה, ללא ניסיון תחבורתי, ולאחר שעשה סיבוב נאה אצל מר סרוגו, הקרן שבראשו הוא עומד עתרה הבוקר יחד עם נוספים נגד המס על הבניה בסביבת התחנות העתידיות של המטרו.

התאחדות הקבלנים, הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה, י.ח. דמרי, האחים חג'ג' וחברת יהלומית פרץ עתרו לבג"ץ נגד הכנסת, משרד האוצר והמועצה הארצית לתכנון ולבניה בדרישה לביטול המס על בנייה והתחדשות בטווח של עד 800 מ"ר מ-109 תחנות המטרו המתוכננות על התוואי. המס המדובר מוטל על רווחיהם של הקבלנים שישיאו כתוצאה מהפרויקט הלאומי שעתיד להשביח את הנכסים סביבו.

העותרים, קבלנים שעשויים להרוויח מהפרויקט, טענו כי "תושבי גוש דן, חלקם קשי יום, אמורים לממן עבור כלל הציבור פרויקט דגל של ישראל. זה מס שעלול להביא לביטול בנייה בהיקף ענק בשיאו של משבר דיור היסטורי".

בטקס שערכה אתמול שרת התחבורה הנכנסת מירי רגב היא אמרה כי "אני חושבת שעלינו להידרש לעומק בשני היבטים - כדאיות ומימון. בנוסף לשאלה האם במימון ציבורי או פרטי. הרכבת הקלה בגוש דן - יש בעיות בקידום הקווים שלה. היא אמורה לתת מענה לעומס התנועה בתל אביב, אבל כל עוד לא יהיה פתרון לחיבור מדינת ישראל מדן ועד אילת אני אתנגד להמשך קידום התכנית".

שי פאוזנר, סמנכ"ל התאחדות הקבלנים, מבעליה של הקרן יחד עם ההסתדרות אמר בשיחה עם גלובס כי ההחלטה לנהל מאבק ולעתור כנגד המס התקבלה לפני תחילת עבודתו של משה בן זקן בקרן.

ממשה בן זקן לא התקבלה תגובה.