הפניקס נגד עסקת הראל־ישראכרט: "הדברים נוהלו בחוסר תום-לב"

חברת הביטוח הפניקס כבר הקימה חברה בת תחת השם הפניקס אשראי וחתמה עם ישראכרט על מזכר הבנות לשיתוף-פעולה, ואז באה המתחרה הראל וטרפה את הקלפים • כעת טוענת הפניקס ל"נזקים משמעותיים" ולהפרת מזכר ההבנות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי
אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

חברת הביטוח הפניקס  כבר ראתה כיצד היא מקצרת את הליך כניסתה לתחום האשראי הצרכני, בעלות מינימלית וכבר בתוך חודשים ספורים. היא אף הקימה לצורך כך חברה בת תחת השם הפניקס אשראי וחתמה עם ישראכרט , חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל, על מזכר הבנות לשיתוף-פעולה. במסגרתו, תתפעל ישראכרט את מתן האשראי ואף תבצע את החיתום ללווים.

אולם אז הודיעה ישראכרט כי קיבלה הצעה מהמתחרה הגדולה של הפניקס בעולם הביטוח - הראל  - לרכוש את מלוא מניותיה של חברת כרטיסי האשראי בתמורה ל־2.7 מיליארד שקל. ההצעה טרפה את הקלפים, וכעת מאשרים בהפניקס כי אם ישראכרט תירכש, שיתוף-הפעולה עמה לא יצא אל הפועל. יתרה מזו, בהפניקס רומזים כי לא יהססו לקחת את ישראכרט לבית המשפט אם המיזם המשותף יתבטל.

מהפכה? בזמן שחברות הביטוח המסורתיות רק מתעצמות, מניות החברות הדיגיטליות צוללות | ניתוח
מאחורי הצעת הענק בשוק האשראי: הפניקס ואקירוב מסתמנים כמפסידים הגדולים, והאם כאל הבאה בתור? | ניתוח

במכתב ששלחה הפניקס, חברת הביטוח בניהולו של אייל בן סימון, לישראכרט, היא טוענת שישראכרט ניהלה משא-ומתן עם הראל עוד במהלך ניהול המשא-ומתן עם הפניקס אשראי. "יש בכך, בין היתר, משום חוסר תום-לב והפרת מזכר ההבנות, בגינם נגרמו לחברות הפונות (מקבוצת הפניקס, ר"ו), נזקים משמעותיים".

עוד ציינו בהפניקס כי לעמדתה, אם העסקה עם הראל תתממש, מזכר ההבנות לא יוכל לצאת אל הפועל. לדברי הפניקס, גם ככל שהמגעים עם שתי חברות הביטוח לא נוהלו במקביל, הרי שמזכר ההבנות מונע מישראכרט להיענות לפניה, והפניקס אשראי עומדת על זכותה לקיים את מזכר ההבנות אל מול ישראכרט.

בישראכרט דחו את הטענות וציינו כי החברה סבורה שאין ממש בטענות המועלות במכתב.