עסקת הענק של פלייטיקה: הגישה הצעת רכישה ליצרנית אנגרי בירד ב-690 מיליון אירו

חברת הגיימינג פלייטיקה הגישה הצעה לרכוש את יצרנית המשחק המפורסם אנגרי בירדס • הצעת הקנייה שהוגשה היום אינה מחייבת • חברת רוביו, יצרנית המשחק, נסחרת בבורסת פינלנד בשווי של כ-470 מיליון אירו

משרדי חברת הגיימינג פלייטיקה / צילום: איל יצהר
משרדי חברת הגיימינג פלייטיקה / צילום: איל יצהר

חברת הגיימינג פלייטיקה מבקשת לרכוש את רוביו (Rovio), יצרנית המשחק המפורסם "אנגרי בירדס", בעסקה של כ-690 מיליון אירו במזומן. המחיר המוצע הוא 9.05 אירו למניית רוביו, פרמיה של כ-60% על מחיר המניה. עם זאת רוביו כבר נסחרה במחיר דומה ואף גבוה יותר בשנה האחרונה. רוביו נסחרת בבורסה של פינלנד בשווי נוכחי של כ-470 מיליון אירו.

בשלב זה ההצעה אינה מחייבת והיא הוגשה לדירקטוריון רוביו היום. קודם לכן פלייטיקה  הציעה לרכוש את רוביו לפי 8.5 אירו למניה. פלייטיקה מציינת שההצעה כפופה לתנאים המקובלים, כולל, בין היתר, עמידה בבדיקת נאותות והמלצה של דירקטוריון רוביו. בעת הנוכחית טרם נחתם הסכם בין פלייטיקה לרוביו ואין ערובה לכך שהעסקה תתממש או תושלם בסופו של דבר.

רוביו היא חברה רווחית ובשלושת הרבעונים הראשונים של 2022 הכנסותיה צמחו ב-16% ל-241 מיליון אירו, עם EBITDA של 44.3 מיליון אירו ורווח נקי של 0.3 אירו למניה.

מרוברט אנטוקול, מנכ"ל פלייטיקה נמסר כי "אנחנו מאמינים בכל לבנו כי השילוב של הקניין הרוחני הנודע של רוביו והיקף המשתמשים שלה, יחד עם יכולות המונטיזציה והתפעול המעולות שלנו, יניבו ערך אדיר לבעלי מניות החברה״

פלייטיקה נסחרת בנאסד"ק בשווי 3.4 מיליארד דולר, כשנתיים לאחר שהונפקה לפי שווי של כ-11 מיליארד דולר.

בסוף הרבעון השלישי היו לפלייטיקה מעל 1.2 מיליארד דולר בקופה. שיעור הצמיחה של הכנסות החברה הואט בשנה החולפת, ובשלושת הרבעונים הראשונים של 2022 הן היו 1.98 מיליארד דולר, עלייה של 2.6% מהתקופה המקבילה ב-2021. לאחרונה פיטרה פלייטיקה כ-600 עובדים.

בקיץ האחרון דווח על עסקה במניות פלייטיקה, במסגרתה קרן הפרייבט אקוויטי Joffre Capital רוכשת 25.7% ממניות החברה תמורת מעל 2.2 מיליארד דולר, מידי אחד הגופים המשתייכים לקונסורציום הסיני השולט בחברה - PHUKII שבשליטת יוז'ו שי.
בעסקה זו, תומחרה מניית פלייטיקה ב־21 דולר - פרמיה של כ־46% על המחיר באותה עת, ובהשוואה ל-9.6 דולר כיום. Joffre הודיעה לאחר מכן שבכוונתה לבטל את העסקה, והעלתה טענות נגד הנהלת פלייטיקה.

מניית פלייטיקה  יורדת כעת במסחר בניו יורק בכ-1.8%.