קייטו נטוורקס של שלמה קרמר מגיעה לפורמולה

קבוצת המרוצים של פורשה חתמה לאחרונה על הסכם שת"פ עם חברת הסייבר הישראלית קייטו נטוורקס, במסגרת אליפות העולם התשיעית של פורמולה E • הפיתוח של קייטו יסייע לצוות המרוצים להאיץ ולאבטח את זמינות המידע הנדרש לנהגים לקבלת החלטות בזמן אמת •  אירועים ומינויים 

דגם 99X Electric מהדור השלישי והחדש / צילום: Tag Heuer Porsche Formula E
דגם 99X Electric מהדור השלישי והחדש / צילום: Tag Heuer Porsche Formula E

לפני קצת פחות מעשור יצא לדרך מרוץ הפורמולה E, שכולל רק מכוניות חשמליות. בין מותגי היוקרה שבחרו לקחת בו חלק נמנים יגואר, מקלארן, מזארטי וגם פורשה.

לאחרונה חתמה קבוצת המרוצים של פורשה על הסכם שיתוף-פעולה עם חברת הסייבר הישראלית קייטו נטוורקס, המספקת שירות ענן גלובלי מבוסס תשתיות תקשורת ואבטחת מידע. ההיקף הכספי של העסקה לא נמסר.

הפיתוח של קייטו יסייע לצוות המרוצים להאיץ ולאבטח את זמינות המידע הנדרש לנהגים לקבלת החלטות בזמן אמת. מדובר במידע המגיע מהמכונית עצמה, החל מטמפרטורת הצמיגים ועד למצב וניצולת הסוללות. המידע הזה נאסף לא רק בזמן המרוץ עצמו אלא במשך שנים של פיתוח ועשרות מרוצים, כך שהוא מאפשר לייצר תובנות רחבות ועמוקות.

שיתוף-הפעולה מתקיים במסגרת אליפות העולם התשיעית של פורמולה E. מרוץ פתיחת העונה התקיים החודש במקסיקו, והקבוצה הגיעה למקום השני. מדובר בליגה שכוללת 16 סבבי מרוצים, שמתקיימים ב-11 מדינות - מלבד מקסיקו, מדובר בסעודיה, הודו, דרום אפריקה, ברזיל, גרמניה, מונקו, אינדונזיה, ארה"ב, איטליה ואנגליה.

קייטו נטוורקס הוקמה על ידי שלמה קרמר (ממייסדי צ'ק פוינט ואימפרבה) וגור שץ (Incapsula), וגייסה עד היום כ-530 מיליון דולר מקרנות הון בינלאומיות, לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר. החברה מעסיקה 750 עובדים, וב-2022 הודיעה על קצב הכנסות שנתי של יותר מ-100 מיליון דולר. בין לקוחותיה נמנים כ-1,600 ארגונים וחברות מ-150 מדינות.

שלמה קרמר, מנכ״ל ומייסד-שותף, קייטו נטוורקס / צילום: איל יצהר
 שלמה קרמר, מנכ״ל ומייסד-שותף, קייטו נטוורקס / צילום: איל יצהר

לדברי קרמר, "כמו עסקים פרטיים, גם עולם הספורט המוטורי עובר טרנספורמציה דיגיטלית. ליגת פורמולה E הפכה לקרקע פורייה לחידושים טכנולוגיים לא רק בתחום הזה, אלא עבור תעשיית הרכב כולה".

הצלחה נוספת ל"פאודה" בנטפליקס

הסדרה הישראלית "פאודה" רושמת הצלחה בעולם: העונה הרביעית עלתה החודש בנטפליקס וכבר מככבת ברשימת 10 הסדרות הפופולריות ביותר במדינות רבות. בלבנון, בצ'כיה וביוון היא ממוקמת במקום הראשון; בהודו, בהולנד ובפולין היא במקום השני; ובצרפת, באיטליה ובקניה - במקום השלישי. הסדרה רושמת הצלחה גם באיחוד האמירויות, בבלגיה, בפורטוגל ובברזיל.

הסדרה ''פאודה'' / צילום: באדיבות yes
 הסדרה ''פאודה'' / צילום: באדיבות yes

העונה הרביעית בסדרה שיצרו ליאור רז ואבי יששכרוף שודרה בישראל ב-yes בקיץ האחרון. חודש לאחר מכן צייץ יששכרוף בטוויטר כי הגרסה ההודית של הסדרה, "טאנאאב", תעלה לשידור בקרוב.

"אנחנו שמחים לראות את התגובה החיובית שהעונה הרביעית של 'פאודה' זוכה לה ברחבי העולם, אם באירופה ואם במקומות אחרים כמו המזרח התיכון ואפריקה", אומר יששכרוף לגלובס. "אומנם מוקדם עדיין לסכם, אבל התגובה בימים הראשונים בהחלט מעודדת".

לדברי רז, "מאוד מפתיע ומרגש לראות שעונה רביעית של סדרה ישראלית מצליחה כל-כך בכל העולם. אנחנו מקווים שכולם ייהנו מהסדרה".

מי רוצה לנהל את מטוס ראש הממשלה?

משרד ראש הממשלה פרסם מכרז למשרה חדשה: מנהל מערך מטוס ראשי המדינה. לפי המכרז, מדובר בדרגה בכירה ובאחריות כוללת לניהול מערך ההפעלה והתחזוקה השוטפת של מטוס ראשי המדינה "כנף ציון", והמערך המנהלי התומך שלו.

המכרז מהווה אישוש נוסף לכוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו להכניס סוף סוף לפעילות את "כנף ציון", שנבנה בתע"א בעלות של יותר מחצי מיליארד שקל.

נזכיר כי תהליך הבנייה של המטוס והעלות שלו זכו לביקורת חריפה של מבקר המדינה. בשל המשבר הפוליטי שהחל ב-2018, ולאחר מכן מגפת הקורונה, הוא לא נכנס לשימוש, וראש הממשלה הקודם יאיר לפיד אמר מפורשות כי אין לו כל כוונה להשתמש בו.

המטוס המתין בהאנגר, אך עם בחירת הממשלה הנוכחית, החלה החזרתו לכשירות. בשבוע שעבר פרסמנו בגלובס את ההנחיה שהעביר משרד ראש הממשלה דרך משרד הביטחון לתעשייה האווירית להכינו לשימוש בהקדם האפשרי, על מנת לשמש את ראש הממשלה ואת הנשיא בנסיעותיהם הרשמיות.

עם זאת, עדיין לא ברור כיצד יתופעל המטוס: חיל האוויר אמור להפעיל אותו באמצעות טייסים ויחידה שלמה שיוחדו לכך, אך בשלב הזה אין עדיין טייסים מהחייל שהוכשרו למטוס. נראה כי את הטיסות הראשונות יטיסו טייסי התעשייה האווירית.

חדשות טובות

בינת סמך, העוסקת בניהול מערכות מידע לארגונים, והמרכז הישראלי לתעסוקה נתמכת ישתפו פעולה בגיוס עובדים עם מוגבלות בפעילותה בתל אביב, ברחובות ובירושלים.