משקיעת הענק בהייטק הישראלי נגד הרפורמה המשפטית: "מגנים כל ניסיון לרמוס חירויות אישיות"

קרן אינסייט, אחת המשקיעות הבולטות בהייטק הישראלי בשנים האחרונות, פרסמה מכתב הזדהות עם המחאה נגד הרפורמה המשפטית בישראל ומהלכי הממשלה • זו הפעם הראשונה שבה קרן אמריקאית יוצאת באופן רשמי נגד מהלכי הממשלה

מפגינים בצומת עזריאלי בתל אביב נגד השינוי במערכת המשפט
מפגינים בצומת עזריאלי בתל אביב נגד השינוי במערכת המשפט

קרן אינסייט (Insight Partners), אחת המשקיעות הבולטות בהייטק הישראלי בשנים האחרונות, פרסמה מכתב הזדהות עם המחאה נגד הרפורמה המשפטית בישראל ומהלכי הממשלה.

שביתת אזהרה בחברות הייטק נגד המהפכה המשפטית: אלו החברות שהצטרפו
הפיטורים בענקיות ההייטק מחזירים אותן שנה לאחור, ולא בטוח שיהיו האחרונים | בדיקת גלובס

ככל הידוע, למעט הקרן הנורבגית שידועה בגישתה הלעומתית כלפי מדינת ישראל בשנים האחרונות, זו הפעם הראשונה שבה קרן אמריקאית יוצאת באופן רשמי נגד מהלכי הממשלה, ולא באמצעות אחד השותפים הישראלים שלה.

בעמוד הלינקדאין של הקרן נכתב באנגלית ובעברית: "אנו מודעים למתיחות הפוליטית המתחוללת בישראל, ואנו מקיימים שיח שוטף ופתוח עם הנהלת חברות הפורטפוליו הישראליות שלנו המשתפות אותנו בחששותיהן. ברגעים אלה של חוסר ודאות, אנו מאמינים שחשוב שנדגיש את ערכי הליבה שלנו: אנו דוגלים בעקרונות של דמוקרטיה, שוויון ושוויון הזדמנויות, ואנו מגנים כל ניסיון לרמוס חירויות אישיות או מעשים של שנאה, אלימות או אפליה".

ההצהרה של אינסייט מתפרסמת ערב המחאה עליה הכריזו עשרות חברות הייטק ישראליות, שתתקיים מחר (ג') בשעה 11:00 בבוקר במספר מוקדים, בהם מתחם שרונה בתל אביב, הרצליה פיתוח והר חוצבים בירושלים. שורה של חברות הודיעו כי יתירו לעובדים לשבות בין השעות 11:00-12:00 ולקיים באותו הזמן פעולות מחאה, בהן וויקס, אפספלייר, למונייד, וויז, האניבוק, צ'ק ורדיס.

בין המשתתפים במחאה מחר: היזם והמשקיע דב מורן, לשעבר יו"ר טאואר ומהשותפים הפעילים בקרן גרוב ונצ'רס; ינון קוסטיקה, ממייסדי חברת הסייבר וויז; והיזם שאול אולמרט.

מאז פרוץ מגפת הקורונה הפכה אינסייט לאחת המשקיעות הפעילות ביותר בענף הסטארט-אפים בישראל, תוך שהיא הופכת לא מעט חברות לחדי-קרן, בהן וויז, טרנסמיט סקיוריטי, סימפלי, סנטינל וואן, פרימטר 81, לייטריקס, איילנד, אוגורי ואקווה סקיוריטי. כמו קרנות ענק אחרות, גם אינסייט הפחיתה את פעילות ההשקעה שלה בחודשים האחרונים, כשהיא מצמצמת את השקעותיה בחדי-קרן לטובת סטארט-אפים בשלבים צעירים יותר.