המחאה נגד המהפכה המשפטית: המשפטנים בשירות המדינה מאיימים בסכסוך עבודה

המשפטנים והפרקליטים מביעים חשש כי שינוי סמכויות היועצים המשפטיים, לצד יתר מהלכי החקיקה, יפגעו בתנאי עבודתם ובביטחונם התעסוקתי • יו"ר איגוד המשפטנים: "בימים אלה מוטלים על הכף עתידנו האישי, המקצועי והתעסוקתי, מקום עבודתנו ועצם קיומו, מהותו ומעמדו של השירות המשפטי הציבורי"

שר המשפטים יריב לוין / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
שר המשפטים יריב לוין / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

המחאה נגד המהפכה המשפטית עולה שלב: הבוקר (ג') שלחו ארגוני המשפטנים והפרקליטים התראה לפני הכרזה על סכסוך עבודה, בשל המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה במהירות. המשפטנים והפרקליטים מביעים חשש כי שינוי סמכויות היועצים המשפטיים, לצד יתר מהלכי החקיקה, יפגעו בתנאי עבודתם ובביטחונם התעסוקתי.

מה אומרים סעיפי רפורמת לוין? מורה נבוכים | גלובס עושה סדר
מחאת ההייטקיסטים נגד המהפכה המשפטית: מאות הפגינו ברחבי הארץ
"הרפורמה המשפטית תפגע בהשקעות הזרות": ראיון עם המנהלים החדשים של משרד ש. הורוביץ 
הגיע זמן פשרה: השופט בדימוס פרופ' עודד מודריק מציג את התוכנית שלו לרפורמה המשפטית 

סכסוך העבודה צפוי לכלול את כל עובדי השירות המשפטי הציבורי, כולל כל המשפטנים בלשכות המשפטיות במשרדי הממשלה והפרקליטים בפרקליטות המדינה שחקיקת הרפורמה נוגעת אליהם. הארגונים הודיעו כי בהתאם להתפתחויות של קידום הליכי החקיקה יחליטו אם כבר עתה להכריז בפועל על סכסוך העבודה ולהיערך לנקיטת צעדים ארגוניים.

יצחק (יצי) גורדון, יו"ר איגוד המשפטנים, כתב: "בימים אלה מוטלים על הכף עתידנו האישי, המקצועי והתעסוקתי, מקום עבודתנו ועצם קיומו, מהותו ומעמדו של השירות המשפטי הציבורי שבו גדלנו, שאנו שייכים אליו, שאנו מאמינים בו ועובדים בו לטובת הציבור מתוך תחושת שליחות ומחויבות למדינה ולחברה הישראלית".

עו"ד אורית קורין, יו"ר ארגון הפרקליטים, כתבה בפנייה כי "מכלול צעדי החקיקה יביאו לייתור הייצוג המשפטי של המדינה על-ידי הפרקליטות, לפגיעה קשה בייצוג המדינה שתהפוך למיקור חוץ של עמדת המדינה בבתי המשפט ובכלל הערכאות. תפקיד הפרקליטים הוא להגן ולייצג את עמדת המדינה בערכאות השונות, והצעדים האלה ימנעו מהפרקליטים את היכולת להגן על האינטרסים החשובים של המדינה או אפילו להשמיע את עמדתם".