אייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס: "יש התעניינות גדולה בכלכלה הישראלית, אף משקיע זר לא שואל אותי על הרפורמה המשפטית"

מנכ"ל הגוף המוסדי הגדול בישראל במונחי שווי שוק, השוהה בחו"ל בימים אלה, אומר בשיחה עם גלובס: "לא רק שלא ראיתי ירידה בהתעניינות בהשקעות בישראל, אלא אפילו עלייה" • מוקדם יותר היום הזהירו מאות כלכלנים מהשלכות הרפורמה המשפטית

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי
אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

מאות כלכלנים, בהם זוכה פרסם נובל לכלכלה דניאל כהנמן, פרופ' יוג'ין קנדל, פרופ' אבי בן בסט ועוד, שלחו הבוקר (ד') מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו הזהירו מההשלכות הכלכליות האפשריות של הרפורמה המשפטית. אבל האם הדבר בכלל מתבטא בשטח? מנכ"ל הפניקס, אייל בן סימון, הנמצא בימים אלה בחו"ל, טוען כי התשובה לכך היא חד-משמעית לא.

מאות כלכלנים מזהירים: "המהפכה המשפטית תגרום לנזק חסר תקדים"
נגיד בנק ישראל לנתניהו: הרפורמה המשפטית עשויה להשפיע על דירוג האשראי של ישראל 
"הרפורמה המשפטית תפגע בהשקעות הזרות": ראיון עם המנהלים החדשים של משרד ש. הורוביץ

בשיחה נדירה עם גלובס אומר בן סימון - שהוא בין המנכ"לים היחידים שמעזים לדבר לציטוט בסוגיה - כי "יש התעניינות גבוהה של משקיעים בכלכלה הישראלית בכלל ובחברת הפניקס והחברות-הבנות שלה בפרט. לא רק שלא רק ראיתי ירידה בהתעניינות, אלא אפילו עלייה. ואני באופן אישי ב'לונג' מאוד גדול על מדינת ישראל ("לונג" הוא מונח מתחום המסחר בשוק ההון המבטא ציפייה גדולה לעליית ערך ורווחים, ב"ל). אני מאמין בכלכלה הישראלית, בציבור הישראלי וביכולות של מדינת ישראל".

איך אתה מתייחס לאזהרות על ההשלכות של הרפורמה המשפטית כמו הורדת הדירוג של ישראל?
"אף אחד פה לא דיבר איתי על הרפורמה המשפטית, ולא שמעתי אף אחד שמדבר על הורדת דירוג או על פגיעה במעמדה של ישראל".

נזכיר כי לאחרונה הודיעה הפניקס, חברת הביטוח הגדולה בישראל, על עסקה למכירת רבע ממניות השליטה לידי קרן ההשקעות ADQ מאבו דאבי. העסקה, שתהפוך את הקרן לבעלת השליטה בחברה, כפופה לאישורים רגולטוריים של הממשלה.