אבי חימי | בלעדי

הטענות נגד אבי חימי: עורכת הדין התייעצה עם סנגור פלילי אחרי האירוע

אילה חסון חשפה השבוע בערוץ 13 כי ראש לשכת עוה"ד אבי חימי חשף את עצמו מול עורכת דין, לאחר שקיבלה ממנו המלצה לשפיטה • למרות שעורכת הדין מסרבת להגיש תלונה במשטרה, לגלובס נודע כי היא התייעצה עם סנגור פלילי מיד לאחר המקרה, והוא המליץ לה להתלונן אם היא חשה מוטרדת

עו"ד אבי חימי / צילום: איל יצהר
עו"ד אבי חימי / צילום: איל יצהר

פרשת החשד למעשה מגונה של ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי מסתעפת. לגלובס נודע כי עורכת הדין שמולה בוצע המעשה התייעצה מיד לאחר התקרית עם סנגור פלילי בכיר, שהמליץ לה להגיש תלונה במשטרה אם היא חשה מוטרדת או שבוצעה כלפיה עבירה.

אבי חימי מתפטר מראשות לשכת עורכי הדין. ברקע: טענה למעשה מגונה 
האיש שעבד לימין שר האוצר נתניהו מתריע מפני נזקי המהפכה המשפטית: "חייבים להגיע לפשרה - זה כבר דחוף" 
זו התוכנית של משרד הפנים לטיפול במשבר הדרכונים 

לפי הפרסום של אילה חסון בחדשות 13, עורכת הדין ביקשה מחימי המלצה להתמודד לשפיטה, ולאחר ששלח את מכתב ההמלצה, הוא התקשר אליה בשיחת וידאו. כאשר ענתה, הפשיל את מכנסיו וחשף את עצמו בפניה, ללא רצונה.

בתגובה לפרסום טען חימי כי המעשה נעשה בהסכמה, כחלק ממערכת יחסים אינטימית שניהלו השניים במשך 3־4 שנים. לכך הגיבה עורכת הדין בראיון לחדשות 13 כי "לא הייתה הסכמה". לפי גרסתה, "לקח לי כמה רגעים לעכל את מה שאני רואה. זו הטרדה ואי־נוחות לאישה בכל גיל ומעמד".

העובדה כי מיד לאחר האירוע עורכת הדין פנתה לסנגור פלילי לייעוץ אם להתלונן, עשויה לחזק את גרסתה כי היא חשה מוטרדת, וכי האירוע לא היה חלק מרומן בהסכמה. עם זאת, גורם שנחשף לחומרים מעלה ספק בשיחה עם גלובס האם אכן עורכת הדין הוטרדה.

אפשרות לחקירה כפולה

נכון לזמן זה, עורכת הדין מסרבת להגיש תלונה במשטרה, בעוד שחימי הציע כי שניהם ייבדקו בפוליגרף. אתמול (ג') הודיע חימי על התפטרותו מתפקיד ראש לשכת עורכי הדין.

במשטרה הודיעו כי "אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, בהתייעצות עם הפרקליטות, בוחן את הפרסום בעניינו של יו"ר לשכת עורכי הדין".

המשטרה אינה זקוקה לתלונה רשמית של עורכת הדין על־מנת לפתוח בחקירה. ניתן להעריך כי במקביל לחקירתו של חימי, עשויה להיחקר גם עורכת הדין בנושא הפצת תמונותיו האינטימיות.

נקודה נוספת שתיבחן היא העובדה שכראש לשכת עורכי הדין, חימי המליץ על עורכת הדין לשיפוט, זאת בזמן שלדבריו ניהל עמה מערכת יחסים אינטימית. גם לפי גרסת חימי, מעשה זה יכול לעלות כדי עבירת הפרת אמונים, לאור העובדה שהסתיר את הקשר ביניהם. אולם העובדה כי עורכת הדין לא קודמה, וחימי לא דחק בחברי הוועדה לבחור בה, ככל הנראה תוביל לכך שאפיק זה לא יבשיל.

על כך שהמליץ על עורכת הדין לשיפוט, אמר חימי בראיון לחדשות 12 כי "אני מתבקש להגיש מאות חוות־דעת על עורכי דין. ידעתי שהיא אשת מקצוע טובה, והראיה היא שהפניתי אליה לקוח". עו"ד חימי הודה כי עשה טעות, אך הוסיף: "חוות־הדעת הייתה מדודה, והיא לא עברה את השלב הראשוני. לא דיברתי, לא פעלתי. לא עשיתי שום דבר בעניינה".

את תגובת עו"ד אבי חימי לא ניתן היה להשיג. עורכת הדין והסנגור עמו התייעצה לא מסרו תגובות.

*** חזקת החפות: נגד עו"ד אבי חימי לא הוגש כתב אישום, ועומדת לו חזקת החפות.