בפוד אפיל לא מפחדים ממיתון, ופותחים 17 סניפים ב־2023

יצרנית כלי הבישול פותחת שש חנויות חדשות בעכו, במודיעין ובנוף הגליל, בהשקעה של כ־7.5 מיליון שקל • וגם: המרכזים המסחריים שבית ההשקעות לנדל"ן אינווסטו קפיטל רכש לאחרונה • אירועים ומינויים

חנות של פוד אפיל / צילום: Food appeal
חנות של פוד אפיל / צילום: Food appeal

יצרנית כלי הבישול פוד אפיל מתרחבת ופותחת שש חנויות חדשות בהשקעה של כ־7.5 מיליון שקל. הסניפים החדשים ייפתחו בעכו, במודיעין ובנוף הגליל, לאחר שבשבועות האחרונים נפתחו חנויות ברחובות, בקריית אתא ובכפר יונה. השטח הממוצע של כל חנות עומד על 80-120 מ"ר.

לאחרונה השקיעה לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות של בנק לאומי, 50 מיליון שקל ברשת, במטרה להרחיב את פעילותה בישראל, להנגיש את המוצר לצרכנים נוספים ולקדם חדירה לשווקים בינלאומיים.

כיום מונה הרשת, הפונה למטבח המקצועי והפרטי כאחד, 20 חנויות. עד סוף 2023 ייפתחו 11 סניפים נוספים, ועד סוף 2024 צפויה הרשת למנות כ־50 סניפים.

בנוסף לחנויות הנושאות את שם המותג, פוד אפיל פעילה במאות נקודות מכירה ואתרי סחר שונים ומפעילה אתר איקומרס.

"הרשת נמצאת בצמיחה מסיבית", אומר אייל שרון, המנכ"ל והבעלים. "זה מאפשר לנו להגיע למקומות חדשים שבעבר לא היינו בהם. המטרה היא גם לצאת לאירופה ולבצע מיזוגים ורכישות של חברות קטנות בתחומים דומים".

ומה באשר לאפשרות של מיתון בשנה הקרובה? "אנחנו לא רואים את ההשקעה לשנה או שנתיים, אלא כהשקעה לטווח ארוך וביסוס בשוק הישראלי", אומר שרון. "בשנת מיתון דווקא מבשלים יותר בבית ופחות יוצאים לבזבז כסף במסעדות, ולכן אין בי דאגה או חשש. הערך שלנו עבור הצרכן הוא המשתלם ביותר כיום בשוק".

שוק כלי הבית מגלגל יותר מ־2 מיליארד שקל בשנה (לפי נתוני החברה). השחקניות הבולטות הן נעמן, פוקס הום, גולף הום, ספייסז, חנויות קטנות ורשתות סטוק.

שירה ספיר

אזור התעשייה

אינווסטו קפיטל משקיעה במרכזים בארה"ב

ניצול הזדמנויות בעקבות העלאות הריבית בארה"ב או מהלך עם סיכון? בית ההשקעות לנדל"ן אינווסטו קפיטל רכש לאחרונה שני מרכזים מסחריים באוהיו ובאילינוי, תמורת כ-20 מיליון דולר - לאחר שהנכסים הועמדו למכירה על־ידי בתי משפט ובנקים. בחברה מעריכים כי הסכום משקף 60%-80% מהערך האמיתי של הנכסים בשוק.

CUB Foods / צילום: יח''צ
 CUB Foods / צילום: יח''צ

הנכס הראשון הוא בשיקגו, מתפרס על פני 8,700 מ"ר ונרכש תמורת 12 מיליון דולר. בנכס יש חמישה שוכרים קיימים, הבולטת מביניהם היא CUB Foods שמעסיקה כ-2,000 עובדים ושוכרת 70% מהמרכז המסחרי.

הנכס השני, באוהיו, מתפרס על פני כ-6,000 מ"ר ונרכש תמורת כ-8 מיליון דולר. בחברה מתכננים לו תקופת השבחה בת כמה חודשים, ולאחר מכן מכירה של הנכס. עוד טרום החתימה על חוזה הרכישה חתמה החברה על מזכר הבנות עם רשת מכוני הכושר Fitness:1440 וכן עם החברה הציבורית Rent-A-Center, המפעילה 2,400 סניפים בארה"ב. בנוסף אמור להיפתח במקום סניף של רשת הביגוד Ohio Thrift Store, מה שיביא לתפוסה של כ-90%.

אינווסטו קפיטל הוקמה ב-2016 ומנהלת נכסים בשווי של כחצי מיליארד דולר, ובהם מרכזים מסחריים, מתחמי מגורים ובנייני משרדים, קרקעות לפיתוח ומאות בתים בבנייה חדשה בניו יורק, בפלורידה, באוהיו, בטקסס, באילינוי, בדרום קרוליינה ובקליפורניה וכן בפורטוגל.

"צרות של אחד הן יהלומים של האחר. נדרשת הבנה מעמיקה ואיכותית של הנכס ושוכריו" אומר אוהד ארד, מנכ"ל ובעלים משותף (יחד עם נועם שפלטר) באינווסטו קפיטל. "אחד הפרמטרים החשובים שאנו מחפשים הוא אכלוס של לפחות 70% שוכרים-משלמים במועד הרכישה, ובהכרח שטחים פנויים להשבחה עתידית".

לדברי שפלטר, "ההאטה הכלכלית שאנחנו עדים לה בשנה האחרונה מאתגרת מאוד עבור גורמים רבים בענף הנדל"ן בארה"ב ובעולם כולו. מצד שני, היא יוצרת הזדמנויות השקעה חסרות תקדים, שמביאות את המשקיעים המנוסים לפעול ולצוד עסקאות איכותיות. בעינינו 2023 תהיה שנה מדהימה של הזדמנויות".

Auren ישראל מתרחבת לסייבר

בשנים האחרונות, כמעט כל פירמת רואי חשבון גדולה בעולם, וגם בארץ, פעילות בתחום הסייבר - מתוך הבנה שכדי להרוויח עליהן להרחיב את מקורות ההכנסה. כעת גם הקטנות יותר נכנסות לתחום: פירמת הייעוץ Auren ישראל, בראשות היו"ר אופיר אנג'ל, מיזגה לתוכה את חברת הסייבר Secuest, לפי שווי של 10 מיליון שקל. המנכ"ל אושר עשור הפך למנהל חטיבת הסייבר והטכנולוגיות של החברה הממוזגת.

אושר עשור, מנהל חטיבת הסייבר בחברה הממוזגת / צילום: אופיר סיגוי
 אושר עשור, מנהל חטיבת הסייבר בחברה הממוזגת / צילום: אופיר סיגוי

מטרת המהלך היא לאפשר לפירמה לערוך ביקורות גם בתחומי מערכות מידע ואבטחת מידע. בעידן שבו מספר התקפות הסייבר נמצא בעלייה מתמדת, מדובר גם בכלי מהותי בעסקאות מיזוגים ורכישות, כאשר יש לוודא שלחברות אין פרצות שעלולות לגרום לדליפת מידע.

Auren ישראל הוקמה ב-1982 כ"אנג'ל את אנג'ל", וב-2018 מוזגה לחברה הגלובלית, מפירמות הייעוץ המובילות בעולם. היא עובדת בעיקר עם חברות ביטוח, תשתיות, תקשורת וסטארט-אפים, ומעסיקה כ-30 עובדים. Secuest הוקמה ב-2019, מתמחה בייעוץ בתחום הסייבר ההתקפי ומונה חמישה עובדים.

לדברי אנג'ל, "בעקבות המהלך נוכל להציע שירות שעד כה רק משרדי הביג 4 יכלו להציע. המטרה היא להשריש את הטכנולוגיה בתוך כל חטיבות החברה, ולהעניק שירותים כמו טרנספורמציה דיגיטלית וביקורת מערכות מידע".

חדשות טובות

שטראוס, בנק הפועלים וטבע הם בין כ-500 חברות מ-45 מדינות שדורגו השנה במדד בלומברג לשוויון מגדרי.

המדד כולל שאלות כלליות כמו מספר נשים בארגון, כמה נשים בתפקידי ניהול והאם יש חופשת לידה, ושאלות מדיניות כמו האם החברה תומכת בארגוני נשים, האם יש מדיניות קידום נשים והאם יש קבוצות נשים פנימיות.

בין החברות שנכללות בדירוג נמנות הגדולות ביותר בעולם, ובהן מאדוקס, אסטרזניקה, קוקה־קולה, קולגייט פלמוליב ועוד. לשם המחשה, הציון הממוצע של המדד עומד על 73, בעוד הציון של קבוצת שטראוס עומד על 79.89.