גוגל לא מפקירה את הזירה: זו התשובה שלה ל-ChatGPT

השירות החדש, שנקרא Bard, מסתמך על מידע מהאינטרנט כדי לספק תשובות עדכניות ואיכותיות יותר • Bard יהיה זמין מהיום לבודקים מהימנים להתנסות בו

מטה גוגל בקליפורניה / צילום: Reuters, Paresh Dave
מטה גוגל בקליפורניה / צילום: Reuters, Paresh Dave

ענקית הטכנולוגיה  גוגל   חושפת בשעה זו את המענה שלה ל-ChatGPT, כלי בינה מלאכותית יוצרת בתחום השפה. בהודעתו, סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל ואלפאבית, אמר כי החברה משיקה שירות ניסיוני למודל בינה מלאכותית שיחתית (Conversational AI) המופעל על ידי LaMDA, שזה מודל השפה של החברה ליישומי דיאלוג. 

● ביקשנו מבוט להקים סטארט-אפ לגמרי בעצמו, והוא הצליח 
מגוגל ועד פייבר: ה-AI משבשת את המודל העסקי גם של הגדולות ביותר

השירות החדש, שנקרא Bard, יהיה זמין מהיום לבודקים מהימנים להתנסות בו. בשבועות הקרובים, הכלי יהיה זמין לציבור, כך לפי החברה. גוגל מפרסמת כי הכלי שלהם מסתמך על מידע מהאינטרנט כדי לספק תשובות עדכניות ואיכותיות יותר. מדובר במענה לכלי של OpenAI, כלי ChatGPT, שמתבסס על מאגרי מידע עד לפני שנה.

צריך להזכיר - השבוע אף דווח כי גוגל תשקיע כ-400 מיליון דולר בחברת Anthropic, סטארט-אפ בינה מלאכותית שנוסד ב-2021 ומתחרה ב-OpenAI. לפי דיווח ב-FT, גוגל רוכשת כ-10% בחברה. ל-Anthropic יש כלי שמתחרה ב-ChatGPT בשם Claude, אך הוא עדיין לא שוחרר לציבור.

לדברי גוגל, בשלב הראשון הכלי יפורסם עם הגרסה הקלה של LaMDA, זה שדורש פחות כוח מחשוב, מה שיאפשר להגיע ליותר משתמשים וכך לקבל יותר משובים. בשלב הבא, החברה מתכננת לשלב את הכלים השונים כמו LaMDA, aLM, Imagen ו-MusicLM - בכלים השונים שלהם, כמו מנוע החיפוש שלה.

בגוגל אומרים כי הם רוצים לסייע יותר לאנשים במה שהם מחפשים, וזו יכולה להיות דרך אפשרית לעשות זאת. "כשאנשים חושבים על Google, הם חושבים לעתים קרובות לפנות אלינו לקבלת תשובות עובדתיות מהירות, כמו 'כמה קלידים יש לפסנתר?' אבל יותר ויותר אנשים פונים ל-Google גם כדי לקבל תובנות עמוקות יותר כמו - 'האם קל יותר ללמוד לנגן בפסנתר או בגיטרה, וכמה תרגול זה דורש?'. בינה מלאכותית יכולה להיות מועילה ברגעים אלה ולסנתז תובנות לשאלות שאין להן תשובה אחת נכונה", נכתב בהודעת החברה.

לכן בגוגל מסבירים כי בקרוב במנוע החיפוש יהיה אפשר לראות כלים ופיצ'רים שמופעלים על ידי בינה מלאכותית ומזקקים מידע מורכב ונקודות מבט מרובות לפורמטים קלים יותר. לצד זאת, בחודש הבא, גוגל תחבור למפתחים, יוצרים וארגונים כדי ליצור חבילות של כלים וממשקי API שיקלו על אחרים לבנות יישומים חדשניים יותר באמצעות בינה מלאכותית.