שידורי האולימפיאדה עוברים לערוץ הספורט

ערוץ הספורט רכש את זכויות השידור לארבע האולימפיאדות הבאות בשש השנים הקרובות • רשת מובילנד מתרחבת ומשיקה מתחם משחקיות ארקייד בצמוד למתחם הקולנוע שלה בכרמיאל • וחברת חללי העבודה השנייה בגודלה ברוסיה, SOK, מחזקת את פעילותה בישראל ומציעה צבירת מטבעות וקרדיט בסגנון "הנוסע המתמיד" • אירועים ומינויים

סמל האולימפיאדה באצטדיון האולימפי בטוקיו / צילום: Shutterstock, StreetVJ
סמל האולימפיאדה באצטדיון האולימפי בטוקיו / צילום: Shutterstock, StreetVJ

ערוץ הספורט רכש את זכויות השידור לארבע האולימפיאדות הבאות בשש השנים הקרובות: אולימפיאדת לוס אנג'לס (2028), אולימפיאדת בריסביין (2032), אולימפיאדות החורף במילנו (2026) ואולימפיאדת החורף של 2030 (שעדיין לא ידוע היכן תיערך). לפי הערכות בשוק, שווי העסקה עומד על 10-12 מיליון אירו לארבעת האירועים.

ערוץ הספורט משדר את האולימפיאדה מאז 2016, והוא ישדר גם את אולימפיאדת פריז בקיץ 2024. ההסכם החדש יחזק עוד יותר את פורטפוליו השידורים של הערוץ, הכולל את ליגת האלופות, ליגת העל בכדורגל, הליגה הצרפתית בכדורגל, משחקי מכבי תל אביב ביורוליג ועוד.

עם זאת, השינויים בשוק התקשורת הובילו לכך שנתוני הצפייה הגלובליים באולימפיאדת טוקיו 2020 היו נמוכים מזו שקדמה לה (ריו 2016), כך שלא בטוח כיצד תיראה תמונת הרייטינג בשנים הבאות. מאידך, הגמר של לינוי אשרם רשם רייטינג של יותר מ־17%, כך שגם להישגים של ספורטאי ישראל תהיה השפעה לא מבוטלת על כדאיות המהלך.

למרות שידורי המונדיאל שסיפקו נתונים טובים לתאגיד השידור "כאן" וכן תנועת גולשים (טראפיק) בכל הפלטפורמות שלו, גורמים בתאגיד אומרים כי לא ניסו לגשת למכרז האולימפיאדה. לדבריהם, הם מוגבלים בחוק בכסף שניתן להשקיע בתחומי הספורט, ולכן עיניהם נשואות למונדיאל.

נבו טרבלסי

למרות הסטרימינג: מובילנד מתרחבת

רשת מובילנד, המתמחה בבתי קולנוע, מתרחבת ומשיקה מתחם משחקיות ארקייד בהשקעה של כ-4 מיליון שקל, בצמוד למתחם הקולנוע שלה בכרמיאל, הפועל מאז 2018. שני המתחמים יחד משתרעים על פני 2,000 מ"ר.

המתחם החדש יכלול בין היתר מתקן מציאות מדומה (King Kong), מתקן Marvel Avengers , מסך פקמן בגודל 100 אינץ' ועוד עשרות מתקנים.

בקיץ אמור להיפתח מתחם חדש של 8 אולמות קולנוע ומשחקי ארקייד בעפולה, בהשקעה כוללת של 23 מיליון שקל.

המשחקיות במובילנד / צילום: אופיר זגורי
 המשחקיות במובילנד / צילום: אופיר זגורי

כיום כוללת רשת מובילנד שלושה סניפים ביכין סנטר נתניה, בקניון עזריאלי חיפה ובכרמיאל. אולמות הקולנוע של הרשת הם מסוג Upgrade, כלומר מציעים צפייה בספות בסגנון VIP במחיר כרטיס רגיל, מזנונים הבנויים בסגנון של חנות נוחות ומשקאות במילוי חופשי. בנוסף, ניתן לערוך בבית הקולנוע אירועים אישיים ואירועי חברה.

"זה נכון שאנו בשנים של כניסת שירותי הסטרימינג לארץ, אך בניגוד להם, הקולנוע מאפשר אסקפיזם מלא", אומר מנכ"ל מובילנד, יניב הרוש. "אין באמת תחליף לחוויה של מסך גדול, אולם חשוך, סאונד איכותי והתנתקות מלאה מהסלולרי ומחיי היומיום. לצחוק לבד מקומדיה זה נחמד, אבל לעשות זאת יחד עם אולם מתגלגל מצחוק מקפיץ את החוויה משמעותית".

תוכנית צבירה בחללי עבודה

חברת חללי העבודה השנייה בגודלה ברוסיה, SOK, מחזקת את פעילותה בישראל, ומציעה צבירת מטבעות וקרדיט (SOK Coins) בסגנון "הנוסע המתמיד". באמצעות הצבירה יוכלו לקוחות החברה ליהנות מהטבות כמו השכרת חדרי ישיבות, קיום אירועים והפחתה משמעותית בשכירות החודשית.

רשת SOK נמצאת בבעלות איגור ריבקוב ואיריק אליארוב. המתחם הראשון שלה בארץ נמצא במגדל נצבא בתל אביב וכולל כ-500 עמדות עבודה.

בקרוב ייפתח סניף בפרויקט מילניה בראשון לציון, שיתפרס על 5,000 מ"ר בקומות ה-17 וה-18. עלות ההשקעה, הכוללת שכירות ובנייה, מוערכת בכ-22 מיליון שקל.

מתחמי העבודה SOK בישראל / צילום: יח''צ SOK
 מתחמי העבודה SOK בישראל / צילום: יח''צ SOK

לדברי אלכסיי ברפארנוב, מנהל פעילות הנדל"ן של הרשת ומנכ"ל SOK ישראל, "בעקבות המצב הכלכלי בארץ ובעולם, בחרנו להקדים את הטמעת המיזם, כדי להקל כלכלית על החברות ולאפשר גמישות מרבית בתקופה זו. אנו מתכננים להטמיע הטבות נוספות עבור החברות במתחמים שלנו, הכוללות שיתופי-פעולה נרחבים עם ספקים מובילים במשק, בדגש על שדרוג חוויות העובדים ורווחתם".

חדשות טובות

הוועד הפראלימפי וחברת אל על חתמו על הסכם חסות, שעל־פי גורמים בתעשייה נאמד בשווי של כ-300 אלף שקל, לפיו חברת התעופה תהיה המובילה הרשמית של המשלחת הישראלית למשחקים הפראלימפיים בפריז 2024.

עמותת "כולנו למען כולנו" של יגאל וינברגר, הפועלת לצמצום פערים בחברה, חילקה עשרות מיטות, מזרונים ושולחנות, כולל ביגוד והנעלה של אדידס, לתושבים מעוטי יכולת בקרית גת.