ענקית ההשקעות אמונדי מפסיקה את שיווק קרנות הסל בישראל

אמונדי הודיעה כי תפסיק לשווק את שלוש קרנות הסל של ליקסור, החברה אותה רכשה אשתקד • הסיבה היא רה-ארגון שמבצעת אמונדי וכן חוסר שביעות-רצון מהפעילות בישראל, לאחר שנתקלה בקשיים מצד יועצי ההשקעות

חברת ניהול הקרנות ליקסור החליטה לצאת מישראל / צילום: Shutterstock
חברת ניהול הקרנות ליקסור החליטה לצאת מישראל / צילום: Shutterstock

ענקית ההשקעות הבינלאומית אמונדי הודיעה הבוקר (ה') כי היא מפסיקה את שיווק שלוש קרנות הסל שלה בבורסה בתל אביב. מדובר בשלוש קרנות שנסחרות תחת חברת קרנות הסל ליקסור, אותה רכשה אמונדי בשנה שעברה. 

מדוע הבנקים בישראל פחות לחוצים מהנפילה של בעל השליטה בנמל חיפה גאוטם אדאני | ניתוח
מייסד מטבע האת'ריום מתאר איך נכשלו "המשקיעים הכי משוכללים בפלנטה"

ההחלטה תיכנס לתוקף ב-13 במרץ, אז החברה תפסיק להציע את הקרנות למשקיעים. עם זאת, ניתן יהיה להשקיע בקרנות באופן ישיר או דרך בורסות אחרות עמן פועלת אמונדי, ובנוסף מי שהשקיע או ישקיע בהן עד למועד זה, יוכל להמשיך להחזיק בקרנות.

קרן הסל "Lyxor Robotics & AI" נרשמה למסחר ב-20 באפריל 2021 ומנהלת 3.8 מיליון שקל. לאחר מכן השיקה ליקסור שתי קרנות נוספות, אחת עוקבת אחר מדד הנאסד"ק ומנהלת 800 אלף שקל, והשנייה עוקבת אחר מדד ה-S&P500 ומנהלת 34 מיליון שקל.

כל הקרנות עברו לניהולה של אמונדי עם רכישת ליקסור. לאחר הרכישה החליטו באמונדי לבצע רה אורגניזציה של נכסי ליקסור תוך בחינה היכן יש כפילויות במוצרים, תהליך שהביא למחיקת מוצרים משווקים שונים בעולם. באמונדי, לה פעילות נוספת בישראל, דיווחו לבורסה בתל אביב על הקפאת הקרנות כבר לפני כחמישה חודשים ועל כך שככל הנראה לא ימשיכו את הרישום של התעודות בארץ.

מאחורי ההחלטה להפסיק לחלוטין את השיווק עומד חוסר שביעות רצון מהיקף הפעילות המועט של הגופים הזרים בארץ, שמושפעת בעיקר מכך שיועצי ההשקעות, בעיקר אלו של הבנקים, לא מפנים את הציבור הישראלי לגופים הזרים.