בנק הפועלים זכור הודות לשייקה מהגשש, אבל אביב גפן ודן דיזיין עדיין בחוץ

אירנה משופרסל ממשיכה להיות אהובה, ובפרסומת לדיסקונט רותם סלע עדיין בלתי נשכחת - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • מקאן ת"א מככב ואחראי לחצי מהפרסומות בדירוג • וגם: האם ישתלם לדן דיזיין סנטר להמר על הפרזנטור החדש אביב גפן?

שייקה לוי מחפש גן ולא את גבעת חלפון, בפרסומת לבנק הפועלים / צילום: צילום מסך
שייקה לוי מחפש גן ולא את גבעת חלפון, בפרסומת לבנק הפועלים / צילום: צילום מסך

לא ראינו את זה מגיע, אבל הנה, זה קרה: אביב גפן הצטרף למשחק הקפיטליסטי והפך לפרזנטור שמככב בפרסומת. ולא סתם בא, הצטלם והלך הביתה: הוא גם נתן את המוזיקה והפך כמה מאמירות העבר המזוהות עמו - לבדיחה. 

שותפות חדשה תאפשר לחברות ישראליות לשלב פרסומות בנטפליקס | בלעדי
גולן יוכפז, מנכ"ל תאגיד השידור: "האיום לא הוסר, נמשיך להילחם" 

התגובות של חלק מהצופים התייחסו למהלך הזה כמעט כבגידה. קצת מוזר מצדם: עם כל הכבוד לתדמית הבועטת - וזה אגב נכון גם לבוב דילן, למשל - בסוף יש גם צורך לפרנס משפחה וילדים.

ובכלל, מי הם המאוכזבים בדיוק? ילדי אור הירח? הם בעצמם כבר התבגרו, ועברו דרך ושינו פאזה, אז למה שהאליל שלהם לא יעשה את אותו הדבר.

כנראה שבדן דיזיין סנטר הביאו את כל זה בחשבון ואפילו קיוו לקצת פרובוקציה. אלא שבישראל עמוסת האירועים, זה החזיק מעמד בדיוק לחמש דקות עד שכולם התנפלו על הדבר הבא. וכך, הפרסומת עדיין לא מתברגת בדירוג הפרסומות הזכגורות והאהובות, למרות היותה מדוברת מאוד. 

 

רותם הכי זכורה, אירנה הכי אהובה 

הפרסומת הזכורה ביותר היא של דיסקונט עם רותם סלע, והפרסומת האהובה ביותר - בפער עצום מכל היתר - שייכת לשופרסל ולאירנה (ליאת הרלב). על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, הפרסומת המושקעת ביותר שייכת למותג Freesbe של קבוצת קרסו, שמציעה זירה למכירת והשכרת רכב, עם 1.1 מיליון שקל - אך היא אינה מתברגת בדירוג.

אחרי כמה שבועות באוויר עם הפרזנטורית החדשה, נעמי לבוב, ועם פרסומת שממנה היה נדמה שהיא גרה לבד בבית מעוצב, מגיעה הפרסומת השנייה של טורנדו שמשתמשת באותו בית ובאותה שפה, אך בה היא כבר מופיעה עם בן זוג ובת. עדיין "רק טורנדו לוקח", אבל עם נימוקים אחרים. הפעם הפרסומת (באמצעות מקאן ת"א, שמחצית מהפרסומות בדירוג הן שלו) מתברגת במקום השני בזכירות, אך רק השמיני באהדה.

בנק הפועלים עלה אף הוא בפרסומת חדשה במסגרת הקמפיין עם הפרזנטור עמוס תמם, אך זו אינה מייצרת רצף סיפורי עם קודמותיה - אלא רק באופן עקיף, בכך שהיא מבוססת על נוסטלגיה. אחרי מרקו והפלאפל של פעם, מגיע תורו של שייקה לוי מהגשש - והציטוטים מגבעת חלפון.

גם במסר אין רציפות: הפרסומות עם מרקו עסקו במשכנתה, הפרסומת של הפלאפל עסקה בעסקים הקטנים (באמצע הייתה חסות ייחודית למונדיאל שהוקדשה גם היא לעסקים אלה), וכעת שוב חוזרים למשכנתה, ול"צרות" שמתלוות אליה בעקבות העלאות הריבית של בנק ישראל. למרות זאת, החיבה הציבורית לתמם וללוי עושה את שלה, הפרסומת מתברגת במקום השלישי בזכירות, והחמישי באהדה.

משקיעים פחות

ההשקעה בפרסום שוב צונחת, והשבוע מ-24.1 מיליון שקל ל-22.5 מיליון שקל בלבד.
האהובים ביותר

גליקמן-שמיר-סמסונוב אחראי לפרסומת האהובה ביותר (שופרסל), בפער עצום מהיתר. מקאן אחראי לפרסומות האהובות במקומות 2-3 - תנובה וביטוח ישיר.

אדלר חומסקי & ורשבסקי, מקאן ת"א וגיתם BBDO אחראים לפרסומות הזכורות ביותר - דיסקונט, טורנדו ובנק הפועלים בהתאמה.