חשיפת גלובס: בתיווך הנשיא ובידיעת נשיאת העליון - מגעים לפשרה בנוגע לרפורמה המשפטית

החלה בפועל ההידברות להגעה לפשרה ברפורמה המשפטית • לגלובס נודע כי הצדדים התבקשו לתת את הערותיהם למתווה של הנשיא יצחק הרצוג, וכי ישנן נוסחאות פשרה לגבי כל סעיפי הרפורמה • שמחה רוטמן מחד, ובני גנץ ויאיר לפיד מאידך, החלו בוחנים ומגיבים לניסוחי הפשרה השונים

יריב לוין, יצחק הרצוג, בני גנץ ויאיר לפיד / צילום: רפי קוץ, רויטרס, דוברות הכנסת
יריב לוין, יצחק הרצוג, בני גנץ ויאיר לפיד / צילום: רפי קוץ, רויטרס, דוברות הכנסת

לגלובס נודע כי החלה בפועל ההידברות להגעה לפשרה ברפורמה המשפטית. בשיחות ובפגישות של הנשיא יצחק הרצוג עם שמחה רוטמן מחד, ועם בני גנץ ויאיר לפיד מאידך, יש על השולחן נוסחאות פשרה לגבי כל סעיפי הרפורמה.

הנשיא הרצוג מעדכן את נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בהתקדמות המגעים. נזכיר כי למעלה מ-150 אנשי עסקים, חברה כלכלה ואקדמיה הודיעו על תמיכתם בהידברות במתווה הנשיא.

מה אומרים סעיפי רפורמת לוין? מורה נבוכים
סקר גלובס: 59% מהציבור בעד פשרה ברפורמה המשפטית
סקר גלובס: אלה השינויים שהציבור רוצה לראות במערכת המשפט   

לגלובס נודע כי הצדדים התבקשו לתת את הערותיהם למתווה הפשרה של הנשיא הרצוג, ולפחות חלק מההערות כבר נמסרו. עם זאת, בשני הצדדים יש ויכוחים ומחלוקות בינם לבין עצמם.

בצד הקואליציוני אריה דרעי הוא הסמן המוביל להידברות, ובאופן מפתיע גם גורמים בציונות הדתית, שקיבלו לכך הכשר במכתב רבנים השבוע. שר המשפטים יריב לוין ממשיך להוביל קו נצי יותר המתנגד לשינויים מהותיים. על רקע הזה פורסם כי אם יהיו שינויים שלא על דעתו, הוא ישקול לעזוב את תפקידו, אך בלשכתו מכחישים זאת בתוקף.

בצד השני גנץ הוא המוביל להידברות, בעוד לפיד מציב תנאים מוקדמים קשיחים. עם זאת, גם אצלו כבר בוחנים ומגיבים לניסוחי הפשרה השונים.

רוטמן התחייב להביא את שתי הצעות החוק הראשונות לקריאה ראשונה ביום שני, אך לפי הידוע לגלובס, יש אפשרות לעוד דחייה, במקרה שבשיחות הסגורות תהיה התקדמות. אישור בקריאה ראשונה יפגע קשות בסיכויי הצלחת המהלך של הרצוג.