פרס מפעל חיים למוריס קאהן בוועידת ההשקעות של OurCrowd

המיליארדר מוריס קאהן זכה בפרס הרמב"ם של פלטפורמת ההשקעות OurCrowd לשנת 2023, עבור מפעל חיים של יזמות שתרמה לבניית ישראל כאומת הסטארט-אפ • לפי החלטת נחום רוזנברגר, הרוכש של מלון הנשיא בשכונת טלביה בירושלים - הוא יהפוך למיזם חברתי עד להריסתו • אירועים ומינויים

ג'ון מדבד, מנכ''ל OurCrowd, מעניק פרס מפעל חיים למוריס קאהן / צילום: תומר פולטין
ג'ון מדבד, מנכ''ל OurCrowd, מעניק פרס מפעל חיים למוריס קאהן / צילום: תומר פולטין

המיליארדר מוריס קאהן, שהיה מבעלי קבוצת עורק (אמדוקס, דפי זהב, ערוצי זהב), זכה השבוע בפרס הרמב"ם של פלטפורמת ההשקעות OurCrowd לשנת 2023, עבור מפעל חיים של יזמות שתרמה לבניית ישראל כאומת הסטארט-אפ.

הפרס הוענק לקאהן בישיבת הנעילה של ועידת ההשקעות של OurCrowd, שבה לקחו חלק כ-6,500 משתתפים מכ-80 מדינות. לדברי ג'ון מדבד, שייסד את אאורקראוד לפני כעשור ועומד בראשה כמנכ"ל, "קאהן הוא מיוצקי היסודות שעליהם נבנתה אומת הסטארט-אפ. הוא עשה זאת בעבודה קשה מאחורי הקלעים, בדמיון יצירתי ובתעוזה שבראו מציאות חדשה, ושינו את כלכלת ישראל".

בנימוקי הבחירה הוזכר כי קהאן גם תרם לכניסתן של הענקיות הבינלאומיות AT&T ו- AIGלישראל, והיה ממקימי המצפה התת ימי באילת. בשנים האחרונות הוא מכהן כנשיא עמותת SpaceIL, ששמה לה למטרה להנחית חללית ישראלית ראשונה על הירח - והיה המממן הבולט של הניסיון הראשון לעשות זאת, באמצעות "בראשית 1". לאחר כישלונה, דווח כי ישקיע 70 מיליון דולר יחד עם איש העסקים פטריק דרהי וגורמים נוספים ב"בראשית 2".

פלטפורמת OurCrowd היא גוף השקעות שיתופי, עם התחייבויות השקעה בהיקף של כ-2.1 מיליארד דולר, מ-220 אלף משקיעים כשירים. מאז הקמתה השקיעה הפלטפורמה ב-380 חברות ו-42 קרנות השקעה, ורשמה 61 אקזיטים.

אזור התעשייה: המלון שהופך למרכז תרבות

מלון הנשיא בשכונת טלביה ירושלים יהפוך למיזם חברתי עד להריסתו, כך החליט הרוכש, היזם נחום רוזנברגר.

המלון נבנה בשנות ה-50 על ידי היזם דובי שיף, התפרס על פני שטח של 4.5 דונם, ונסגר לאחר שהרבנות הראשית שללה את תעודת הכשרות שלו. מאז עמד המבנה נטוש במשך יותר מ-30 שנה, עד שנרכש בפברואר 2021 על ידי רוזנברגר ושותפיו.

במקום אמור להיבנות קומפלקס של כ-200 דירות להשכרה לצעירים ודירות יוקרה, מקומות מסחר ותרבות, בהתאם למדיניות הפיתוח לאורך הרכבת הקלה. ואולם עד שהמבנה ייהרס יעברו מספר שנים (בשל הצורך לקדם תב"ע חדשה ולקבל היתר בנייה), ובזמן הזה תשתמש בו עמותת "המרחב החברתי", שתהפוך אותו למרכז קהילתי של תרבות ועשייה חברתית.

לאחרונה נחנך החלק הראשון של הבניין שכלל שיפוץ של 3 קומות, והחודש תיפתח במקום שלוחה של המינהל הקהילתי, סטודיו לאמנים, חללים לתערוכות ומרחבי פעילות לעמותות חברתיות.

"אני ושותפיי שמחנו להקדיש את הבניין, ללא תמורה, בתקופת הביניים, לטובת פעילות חברתית וקהילתית", אומר רוזנברגר, "ולהפוך את הפיל הלבן למוקד שוקק של עשייה עד הריסתו".

באירוע חניכת המיזם לקחו חלק ראש עיריית ירושלים, משה לאון, ראש מחלקת הנדל"ן של בנק לאומי, דפנה לנדאו, מהנדס העיר יואל אבן, מאיר ואבי אדסט, מבעלי סולראדג', שתרם לשיפוץ המבנה.

מצנח הזהב

נעם ענבר מצטרפת כשותפה לקרן ויולה פינטק, שמשקיעי הליבה שלה הם תאגידים פיננסיים מהעולם ומישראל.

נעם ענבר, שותפה בקרן ויולה פינטק / צילום: אריק סולטן
 נעם ענבר, שותפה בקרן ויולה פינטק / צילום: אריק סולטן

תומר לוי מונה למנהל הטכנולוגיות של בית החולים הווירטואלי שיבא BEYOND.

תומר לוי / צילום: גדי אוהד
 תומר לוי / צילום: גדי אוהד

גלעד גרובר מונה לסמנכ"ל מחקר ופיתוח בכיר ביוניקורן הסייבר סולט סקיוריטי. קודם לכן כיהן כסמנכ"ל טכנולוגיות ראשי בחברת הפינטק Payoneer, וכסמנכ"ל פיתוח חזיתי במרכז החדשנות של Citibank.

אריק ליטיצ'בסקי מונה לסמנכ"ל המו"פ ב-Cynet, שפיתחה פלטפורמה להגנת סייבר.

תומר מידד מונה לסמנכ"ל מחקר ופיתוח ב- Travel Boosterהמפתחת פתרונות טכנולוגיים לענף התיירות.

תומר מידד, סמנכ''ל המחקר והפיתוח של חברת טראבל בוסטר מבית גלאור / צילום: תמונה פרטית
 תומר מידד, סמנכ''ל המחקר והפיתוח של חברת טראבל בוסטר מבית גלאור / צילום: תמונה פרטית

שרון אלדד פלק מונתה לסמנכ"לית הכספים בנספרסו ישראל.

שרון אלדד פלק / צילום: שלומי יוסף
 שרון אלדד פלק / צילום: שלומי יוסף

יוסי אדרי, סמנכ"ל המכירות והפיתוח העסקי של יקבי כרמל, מונה למשנה למנכ"ל.

חדשות טובות

רולדין ועמותת עיגול לטובה משתפות פעולה: עבור כל מכירה של מארז עוגיית "לבבות אסתר", הרשת תתרום 10 שקלים לעמותות המסייעות לנשים במצוקה.