ווישור רוצה עוד נתח מאיילון: מציעה להכניס את פעילות הדיגיטל תחת חברת הביטוח הוותיקה

ווישור גלובלטק הציבורית, המחזיקה ב-67% מאיילון, פנתה לדירקטוריון החברה בהצעה לרכישת מניות נוספות, בתמורה למיזוג פעילות הביטוח של ווישור בישראל • אמיל וינשל: "בכוונתנו לפעול למיקסום הסינרגיות בין שתי חברות הביטוח "

מימין: ניצן צעיר הרים ואמיל וינשל / צילום: רמי זרנגר
מימין: ניצן צעיר הרים ואמיל וינשל / צילום: רמי זרנגר

ביוני 2021 הפתיעה חברת הביטוח הצעירה ווישור  את שוק ההון המקומי כשהודיעה כי היא רוכשת את השליטה בחברה הוותיקה איילון . אחרי מו"מ שארך כשנה, הושלמה העסקה, כשבסך הכל שילמה ווישור סכום של 448 מיליון שקל עבור 67.3% מאיילון. כעת, מציעה חברת הביטוח שבשליטת אמיל וינשל וניצן צעיר-הרים, לרכוש נתח נוסף מאיילון.

דירקטוריון ווישור גלובלטק, החברה האם הציבורית, פנה ביום שני לדירקטוריון איילון ביטוח, והציע לו לפתוח במו"מ לפיו איילון ביטוח תרכוש את מניות ווישור ביטוח המרכזת את פעילות הביטוח הדיגיטלית של החברה בישראל. בתמורה לרכישת המניות, יוקצו לחברת ווישור הציבורית מניות נוספות באיילון ביטוח. בצדדים סרבו לפי שעה לציין בכמה ממניות איילון מדובר, כאשר גם הסכום שבווישור ישלמו עבורן לא צוין. נזכיר כי הסכום ששילמה ווישור בתמורה לרכישת המניות הקיימות היווה פרמיה של 74% על מחיר השוק של מניית איילון בעת השלמת העסקה ובאותה תקופה היה גבוה ב-60% מהשווי שבו נסחרת ווישור עצמה בבורסה בת"א.

אם תתבצע העסקה שמציעה ווישור, החברה האם תחזיק בשתי חברות עיקריות: איילון ביטוח - שתרכז את עסקי הביטוח של איילון לצד הפעילות הדיגיטלית בישראל של ווישור ביטוח וב WeSure USA Holdings, המרכזת את פעילותה בארה"ב. זאת, במקביל להחזקה בחברת פיתוח הטכנולוגיה של קבוצת ווישור.

בהקשר לפעילות בארה"ב נציין כי בימים האחרונים דיווחה ווישור על התחלת השיווק של מוצריה בשוק האמריקני, וזאת בהמשך להסכמי שיתוף הפעולה האסטרטגיים שנחתמו עם קבוצת הביטוח AmTrust. הפעילות בארה"ב מבוצעת באמצעות החברה הנכדה WeSure Digital המוחזקת בשיעור של 70% על ידי החברה ובשיעור של 30% על ידי AmTrust.

דירקטוריון ווישור גלובלטק מציין במכתב הפנייה לדירקטוריון איילון, כי העסקה המוצעת עשויה לשפר את פעילות שתי החברות ואת יעילותן תוך מקסום הדדי של הסינרגיות האפשריות, ולהשיא ערך לכל אחת מהן בנפרד, ולקבוצה ככלל. כמו כן, צוין במכתב כי להערכת דירקטוריון החברה, העסקה יכולה לשפר את היכולות הדיגיטליות של איילון ביטוח ובהתאם את מיצובה בשוק הביטוח התחרותי ואף להביא לחיזוק נוסף של הונה העצמי.

ווישור גלובלטק מציינת כי פניית דירקטוריון החברה לדירקטוריון איילון ביטוח הינה הצעה לפתיחת מו"מ לא מחייב בין הצדדים, ואין כל ודאות כי הצדדים ייכנסו למו"מ, או ינהלו מו"מ וכי תושלם בין הצדדים עסקה כלשהי או ייחתם הסכם כלשהו. כמו כן, צויין, כי כל התקשרות בין הצדדים ככל שתגובש, תהא כפופה לתנאים מתלים שונים, לרבות אישורים הנדרשים מהרשויות הרלבנטיות.

אמיל וינשל, יו"ר החברה הציבורית, אמר כי כעת, לאחר השלמת רכישת גרעין השליטה באייילון ביטוח "בכוונתנו לפעול למקסום הסינרגיות בין שתי חברות הביטוח של הקבוצה בישראל".

"העיסקה המוצעת לדירקטוריון איילון תהיה בבחינת Win Win לשתי חברות הביטוח, שכן מצד אחד, היא תפשט את מבנה האחזקות של קבוצת ווישור גלובלטק, ותאפשר לה לרכז את פעילות הביטוח בישראל תחת הזרוע של איילון, ובמקביל, העיסקה תביא ליעילות מירבית של החברות, תעביר יכולות דיגיטליות לאיילון ותשפר את איתנותה הפיננסית".