הימור שהצליח: הצופים התחברו מיידית לסטטיק ואילן פלד בגרסת 2023 ל"מירי פסקל"

פרטנר מדיחה את דיסקונט מהמקום הראשון בזכירות אחרי 12 שבועות רצופים - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • המתחרה סלקום מתברגת במקום השני בזכירות, הפרסומת של שופרסל ואירנה היא האהובה ביותר

אילן פלד בקמפיין פרטנר / צילום: צילום מסך
אילן פלד בקמפיין פרטנר / צילום: צילום מסך

​העולם נחלק לשניים: אלה שעפים על אילן פלד, ואלה שאין להם מושג מיהו אבל מכירים את סטטיק. אומנם הקבוצה הראשונה כוללת גם כאלה שנמאס להם מהשטיק הקבוע של פלד, אך הם מעטים. בכל אופן, מעטים מספיק כדי שפרטנר תחליט לצרף את "מירי פסקל גרסת 2023" לקמפיין החדש שלה לסיבים אופטיים.

משנה כיוון: טיב טעם נכנסת לתחום הייצור הכשר
שאלנו את כלי הבינה המלאכותית החדש של מיקרוסופט מתי יירדו המחירים בישראל | בדיקת גלובס 

כמו אצל המתחרה סלקום, גם פה מדובר בפרסומת מזמרת, אך לפחות הפעם כזו שמתבססת על שיר עכשווי ("דובשנייה" של שחר סאול, אגם בוחבוט ונורוז), שמתאים לקונספט. עם מילים קליטות ורפרנסים כמו "ששי", "חתולה" ו"למי אתה מפרסם ואז לא בא" (עקיצה למתחרים), פלד גונב לסטטיק את ההצגה, וכמו כמעט בכל פרסומת שבה הופיע עד היום, המסחריות לא פוגעת בהנאת הצופים.

הפרסומת של פרטנר מתברגת במקום הראשון מבחינת זכירות, ומדיחה משם את הפרסומת של דיסקונט - אחרי 12 שבועות רצופים - שיורדת למקום השלישי. מבחינת אהדה היא נמצאת במקום השני, בפער זעיר מהפרסומת של שופרסל שמשיגה את הבכורה (18.3% לעומת 18.8%). על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, הפרסומת של פרטנר היא גם המושקעת ביותר השבוע, עם 1.5 מיליון שקל.

 

נראה כי קרב הראש בראש עושה טוב למתחרה סלקום, ולפרסומת החדשה בכיכובו של רן דנקר, שהשבוע מתמקמת במקום השני מבחינת זכירות. הפרסומת המזמרת, שמקדמת אף היא אינטרנט סיבים, מתבססת על השיר "I got life" מהסרט "שיער" ומעלה את התהייה מה היו חושבים ילדי הפרחים על האדפטציה המסחרית.

במסגרת הקמפיין החדש עם אסי ישראלוף, תנובה עלתה בסרטון "חינוכי" חדש לרגל יום המשפחה, שבו הוא מתקשה לנצח את הבת ירדנה במשחק ארץ-עיר ("מקצוע בח': חרטטן"). כמיטב הז'אנר, הפרסומת כוללת פנייה ישירה לצופים מצד מומחית, שמפצירה בהורים לקיים זמן אחד על אחד עם ילדיהם, ו"מוותרת" על קידום מסחרי של מוצר ספציפי. הפרסומת מתברגת רק במקום השמיני בזכירות, אך הרביעי באהדה.

אסי ישראלוף בקמפיין תנובה / צילום: צילום מסך
 אסי ישראלוף בקמפיין תנובה / צילום: צילום מסך

הפרסומת המינימליסטית ביותר השבוע שייכת לליברה, ששומרת על הקו הצהוב שבו תומר קפון מפציר באנשים להאמין בביטוח הדיגיטלי. הפעם מדובר בביטוח לחיות מחמד, שבו מיצי מתגלה דווקא ככלב ענק, והפרסומת מתברגת במקום התשיעי בזכירות והאחרון באהדה - הישג מינימליסטי.

משקיעים יותר

ההשקעה בפרסום עולה, מ-28 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-30.8 מיליון שקל בלבד.

האהובים ביותר

גליקמן-שמיר-סמסונוב ומקאן תל אביב אחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר. שני המשרדים הם גם היחידים שמשגרים שלוש פרסומות לדירוג.