הנדל לקרעי: ותר על חסינותך כדי שאוכל לתבוע אותך דיבה

במסגרת דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, טען שר התקשורת שלמה קרעי כי השר לשעבר יועז הנדל העניק עשרות מיליוני שקלים לערוצים 12 ו-13 כשוחד • הנדל צייץ בטוויטר על החלטתו לתבוע את קרעי: "מעולם לא תבעתי דיבה. מדינה לא יכולה לעצור פייק ניוז, עכשיו כאזרח זו חובתי להילחם"

שר התקשורת לשעבר יועז הנדל / צילום: אוהד צויגנברג
שר התקשורת לשעבר יועז הנדל / צילום: אוהד צויגנברג

שר התקשורת לשעבר, יועז הנדל, הגיש תביעה נגד שר התקשורת שלמה קרעי מהליכוד, בטענה כי הוציא את דיבתו. הנדל קרא לקרעי להסיר את החסינות שלו.

לפי כתב התביעה, במסגרת דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, השר קרעי אמר את הדברים הבאים: "הסתירו מאיתנו את הסכום העצום שהערוצים האלה קיבלו בשנה האחרונה בזכות הארכת אותה הוראת שעה, ומסתבר, חברים, אני אגלה לכם את הסכום, מדובר בכ-40 מיליון שקל בשנה... לשני הערוצים האלה, 12 ו-13. עכשיו גם התברר עוד דבר, שר התקשורת הנדל שדאג לזה, קיבל ג'וב תוך כמה ימים באחד מהערוצים האלה. אבדה הבושה".

שיקלי דחף, סמוטריץ' הצטרף ונתניהו לחץ: כך אושרה תוכנית החומש לחברה הערבית 
"בחווארה קיבלו השראה מההפגנות": מהומה בוועדת החוקה

בדבריו טען קרעי כי אם חבר כנסת מהליכוד היה עושה כך, "עוברים לעבוד בגוף מפוקח כמה ימים אחרי שהיינו מפקחים שלו, ואחרי 40 מיליון שקל שוחד כזה, היינו כבר יושבים בלהב 433. אז אנחנו עוצרים את השוחד שנתנה הממשלה הקודמת".

עוד הוסיף קרעי כי מי שנהנה מהארכת הוראת השעה הם ערוצי הטלוויזיה קשת 12 ורשת 13. "כבר אז, בהיותי חבר כנסת, משהו הריח לי לא טוב. תהיתי לעצמי מדוע שר התקשורת הנדל מתעקש לחזק את הגופים הגדולים, 12 ו-13, ועוד בלי לגלות לנו בכמה כסף מדובר? מדוע הוא נחוש כל-כך למנוע שוויון בשוק התקשורת? מדוע הוא ממשיך לבצר את המעמד המונופוליסטי ולחסום אפשרות למגוון ולריבוי דעות?", אמר בוועדה.

למחרת קרעי אף התראיין בערוץ 14 ואמר דברים נוספים. 

"דברי הבל מופרכים, כוזבים ודיבתיים"

לדברי השר לשעבר הנדל ולפי כתב התביעה שהוגש על-ידי עו"ד אוהד רוזן, מדובר "בדברי הבל מופרכים, כוזבים ודיבתיים, דברי שקר שנאמרו בידיעה כי הם שקריים, שמטרתם היחידה היא להכפיש את מרשי ולפגוע בשמו הטוב".

לפי התביעה, מדובר בהוראות המעבר של חוק הפצת שידורים באמצעות תחנות שידור ספרותיות. הוראות אלה חוקקו במסגרת חוק התוכנית הכלכלית, משמע נכנסו לתוקפן בשנת 2016, בעת כהונתו של בנימין נתניהו כשר התקשורת ובלי קשר להנדל. לפי המסמך, הנדל רק האריך בשנה את החוק שנחקק במקור על-ידי נתניהו.

הנדל טוען באמצעות עורך דינו כי נוצר הרושם כאילו הוא אחראי להטבות לערוצים הגדולים, וכי אין בכך אמת. הנדל כופר במילה "שוחד", המייחסת לו עבירה פלילית.

בתביעה נטען כי בנסיבות האלה, ספק אם עומדת לקרעי החסינות הפרלמנטרית, ועל-מנת להסיר כל ספק, הנדל קורא לקרעי להודיע כי לא יעשה שימוש בחסינות שלו בעניין התבטאויות האלה, כדי שיוכלו להתברר בבית משפט.

עוד הוסיף הנדל: "ככל שתבחר לעמוד על כך שהתבטאויות אלה חוסות תחת חסינותך הפרלמנטרית - יראה בכך מרשי משום הודאה בכך שדבריך הם דברי שקר דיבתיים, על כל המשתמע מכך".

השר לשעבר גם שלח מכתב התראה לפני פתיחה בהליכים משפטיים לאדם שהדהד את דברי קרעי וכינה את הנדל בטוויטר "פושע מושחת ורקוב".  

הנדל צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "קרעי שקרן עם חסינות. משוכנע שיאפשר בירור התביעה בבית המשפט. מי שהדהד אותו, נטול חסינות, וישלם. מעולם לא תבעתי דיבה. מדינה לא יכולה לעצור פייק ניוז, עכשיו כאזרח זו חובתי להילחם".

השר קרעי בחר שלא להגיב.