הכתב המדיני של גלובס דני זקן מונה לממלא מקום מפקד גלי צה"ל

שר הביטחון יואב גלנט הודיע כי דני זקן ימונה לתפקיד ממלא מקום מפקד גלי צה"ל, ובכך דוחה את ההחלטה בעניינו של אור צ'לקובניק, מנכ"ל רדיו 103 שנבחר בוועדת איתור • זקן הגיע לשלבים הסופיים של ועדת האיתור לתפקיד

דני זקן / צילום: איל יצהר
דני זקן / צילום: איל יצהר

שר הביטחון יואב גלנט הודיע הערב (ב') על ממלא מקום מפקד גלי צה"ל במקום גלית אלטשטיין: דני זקן, הכתב המדיני של גלובס. 

העיתונאית אילה חסון הודיעה: עוזבת את רשת 13 ועוברת ל"כאן" 
הצופים נוטשים את מהדורות החדשות. מי מהערוצים בסכנה? | בדיקת גלובס

זקן הוא עיתונאי בכיר עם ניסיון רב בפלטפורמות שונות. הוא סיקר בשנים האחרונות את התחום המדיני-צבאי בגלובס, לרבות תעשיות ביטחוניות, וכן פרסם טור סופ"ש בעיתון. זקן הגיע לרשימת המועמדים הסופית בגלי צה"ל כבר בוועדה שבחרה את אור צ’לקובניק, מנכ"ל רדיו 103.

בכך מסיימת את כהונתה גלית אלטשטיין, ששימשה כמפקדת התחנה בשנה וחצי האחרונות במינוי זמני. 

לפי הודעת שר הביטחון, זקן ימונה לחצי שנה, כאשר בשבועות הקרובים "תפעל ועדה מייעצת בהשתתפות אנשי תקשורת ונציגי ציבור, אשר תמליץ על מתווה פעילותה של התחנה לרבות מיקומה במפת התקשורת הארצית והגדרת מאפייני תפקיד מפקד התחנה".

זקן (58) שימש בעבר במגוון תפקידים עיתונאיים שונים ברשת ב' של קול ישראל, לרבות תפקידי כתב, עורך, מגיש ובתפקידים ניהוליים וכן עבד כעורך ומגיש בגלי צה"ל. בנוסף שימש כיו"ר אגודת העיתונאים ירושלים וכחבר בהנהלת איגוד העיתונאים הבינלאומי IFJ, וכיום הוא חבר במליאת מועצת העיתונות.

זקן הוא בעל תואר שני בתקשורת מטעם האוניברסיטה העברית ובוגר תוכנית לעיתונאים מצטיינים מטעם אוניברסיטת מישיגן. בשנים האחרונות פעל כאמור בעיקר בגלובס.

בבחירתו בחר שר הביטחון שלא למלא אחר המלצת ועדת האיתור למנות את אור צ'לקובניק לתפקיד. צלקובניק נבחר על-ידי ועדת איתור שבראשה עמד האלוף במיל' אמיר אבולעפיה, ובה היו חברים גם השופט בדימוס האלוף במיל' אילן שיף, ד"ר זהר קדמון וראש אכ"א, האלוף יניב עשור. שמו של זקן כאמור עלה בוועדה, והוא אף הגיע למקום גבוה מאוד.