במושב קטן בגליל יש עוגה באסקית חלומית שמכינה שפית ממסעדות מישלן בצרפת

אבחון אישי באמצעות בקבוקי צבע, מפעל שעושה מטעמים מייבוש פירות נדירים ומסעדה משפחתית עם תפריט גלילי צרפתי • המקומות שכדאי לבקר בהם בשלומי והסביבה •  חגית אברון תופרת יום  

קרפ כוסמת במשק 52 / צילום: חגית אברון
קרפ כוסמת במשק 52 / צילום: חגית אברון

קחו לכם יום של שלמות, שיש בו קשת של צבעים מהטבע, חוויה מיוחדת של קריאה בצבעים, מרפסת נסתרת אל יופי הררי, מכשפת פירות ובית קפה שעל התפריט בו אמונה שפית שבישלה במסעדות מישלן.

10:00 | קרפ כוסמת ועוגה באסקית

אנחנו משייטות להנאתנו בין כבישים חובקי נוף ופנינו אל הלא נודע, ולפתע נתקלות בשלט עץ שמבשר על קרבתה של בקתה, כזאת שיש בה אח מבוערת, מזון משובח ומשקה מרומם רוח.

לרגע אפשר לחשוב שמדובר בטיול בין כפרי חבל אלזס או במחוזות חלומיים באיטליה. אבל דווקא ביישוב מעונה בואכם הגליל המערבי מצאנו את אשר כמה אליו ליבנו. נודה על האמת, הגענו חמושות במידע מקדים על אותו המקום שזה עתה הפציע, ויש בו כל מה שאדם ביום חופש מחפש.

עוגת גבינה באסקית במשק 52 / צילום: יואב פלמה
 עוגת גבינה באסקית במשק 52 / צילום: יואב פלמה

"למה אנחנו לא גרות פה?", מלמלה שותפתי למסע בעודנו פוסעות אל תוך מבנה משק 52, שהפיץ ריחות בשומים של חליטת תה מהולה בניחוחות של מאפים ומרקים. המקום, שבו שוכנת אווירה נשית עולצת, הוא עסק משפחתי: על העיצוב אחראית האם איה; על המטבח - נועם, ששבה מלימודי בישול אצל המאסטרו פול בוקוז ואף עבדה במסעדות עטורות כוכבי מישלן; על חוכמת החיים השבטית אמונה הסבתא נילי, המארחת את הקרואים בסיפורים שובי לב.

בכלל מדובר במקום המכשף את מבקריו - באנרגיה המחבקת, ביופי הניבט מכל פריט ובתפריט המיוחד שיוצרת נועם, שילוב יוצא דופן של קולינריה צרפתית־גלילית־ביתית. אנחנו רצינו לבלוע את כולו, אבל הסתפקנו במאפה גלאט משובח, מעין קרפ כוסמת המוכר למי שביקר בחבל בריטאני שבצרפת, הממולא בירקות ונראה כמו תמונה, וקינחנו בעוגת גבינה באסקית מהטובות שאכלנו.
משק 52. מושב מעונה. 050-5728551

12:00 | מרפסת שצופה אל הגליל

אל המקום הבא הגענו בעקבות המלצתו של מורה הדרך אמנון גופר בספרו החדש "סיפור אהבה גלילי". נסענו בדרך המיוערת לקיבוץ חניתה עד למצפור שביט.

מבט אל הנוף המרגיע בסביבת המצפור / צילום: חגית אברון
 מבט אל הנוף המרגיע בסביבת המצפור / צילום: חגית אברון

שם עצרנו שתוקות. "בהגיעכם תגלו רחבה מרוצפת, ספסלי עץ אל מול הנוף ומרפסת רחבה הצופה אל נופי הגליל המערבי מהים אל ההר", כותב גופר. "לוח תצפית המוצב במקום מאפשר זיהוי של כל האתרים המרכזיים באזור: רכס סולם צור, הים ואיי חוף אכזיב, מושבי הגליל וקיבוציו, הכרמל וחיפה, ומסביב יער חניתה העוטף את המצפור בירוק עד".
מצפור שביט

13:00 | הקוראת בצבעים

משם המשכנו לחוויה מכוננת בביתה של מרים שפיר, הקוראת בצבעים. מיד כשנכנסים לביתה, שחלונותיו קרועים אל מול נופי היער והים, מבינים שבבית הזה בצבע עסקינן. שפיר עוסקת בתורת האורה סומא, שיטה שפיתחה וויקי וויל באנגליה, ומטרתה לגלות באמצעות שפת הצבעים את הפוטנציאל האישי הגלום בכל אחד.

הקוראת בצבעים. אורה סומא בגליל / צילום: חגית אברון
 הקוראת בצבעים. אורה סומא בגליל / צילום: חגית אברון

מה צפוי לכם שם? לאחר הסבר וסרטון קצר על השיטה תזמין אתכם מרים לבחור ארבעה מתוך 100 בקבוקים צבעוניים הסדורים בשלל צבעי הקשת אל מול עיניכם. בהתאם לכך היא תספר לכם, בפרטיות, על המשמעויות הגלומות בבחירות שלכם - בהקשרים אישיים ומקצועיים. זה המקום להעלות סוגיות, התלבטויות ותהיות על שינוי ייעוד, קריירה ועוד.

חשוב לציין שמרים אינה מתקשרת וכמובן אינה מגדת עתידות. הקריאה בצבעים - מטרתה לזהות הזדמנויות וחוזקות אישיות. כך או כך, אין מענג יותר מלשמוע אדם שאינו מכיר אותך מדבר עליך במשך שעה רצופה באופן מעצים ומחזק.

את האבחון האישי יכולה שפיר לקיים הן בקבוצה אינטימית והן באופן אישי, אך זו חוויה שמומלץ לעבור עם חבר או חברה טובים או עם בן או בת זוג.
אורה סומא בגליל, שלומי. בתיאום מראש, 052-4317106

15:00 | מייבוש בשר לייבוש פירות

משם פנינו לחוויה צבעונית מסוג אחר. עידן הפרי במושב בצת הוא מפעל יוצא דופן של ייבוש מיני פירות בשלל מרקמים, טעמים וצבעים. עידן ארז־אישח, תושבת בצת ומהנדסת מזון במקצועה, נהגה לייבש מוצרי בשר מעובדים במפעל תעשייתי, אלא שאז היא אימצה את הטכניקה והידע לטובת הפירות.

עידן הפרי במושב בצת / צילום: חגית אברון
 עידן הפרי במושב בצת / צילום: חגית אברון

תותי יער ארגמניים, פיטאיה סגלגלה, אוכמניות סגולות, תפוזים ומשמשים ועוד קשת אדירה של פירות בעונתם הופכים תחת תנוריה ללדר טבעי, ריבות ומרקחות וכמובן אותם פירות מיובשים שכיף לנשנש מהשקית.
עידן הפרי. מושב בצת. מומלץ לתאם מראש, 054-8089061