שירים ישראלים מוכרים ואהובים הם קלף מנצח, אך גם סימן לעצלנות פרסומית

מחצית מהפרסומות בדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה מבוססות על מוזיקה ופרזנטורים מוכרים • הפרסומת האהובה ביותר, שגם רושמת את ההשקעה הגבוהה ביותר בזמן פרסום, שייכת לאל על וחנן בן ארי

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך
חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך

השפעות המוזיקה על הנפש ידועות זה שנים, אך בעידן הנוכחי חוקרי מוח ומומחי תרפיה מגיעים לממצאים חדשים ומרתקים. בין היתר, נמצא כי מוזיקה משרה רוגע ומורידה חרדה, כיוון שהיא גורמת לעלייה ברמת הסרוטונין, הורמון הפועל כנוגד דיכאון. מקצבים שונים מעוררים שמחה, ומשפרים את מצב הרוח. שירים מוכרים מעוררים תגובה אפילו אצל חולי אלצהיימר.

כל זה לא נעלם, ככל הנראה, מפרסומאי ישראל, שבעת הנוכחית - שאינה קלה או נעימה כמעט לאף אחד - שמים את יהבם על שירים ישראלים מוכרים ואהובים, וממציאים להם מילים חדשות. נציג אותם לפי סדר הזכירות בדירוג השבוע: במקום השני, דביר בנדק וחן אמסלם לבנק מזרחי טפחות מציעים גרסה ל"סהרה" של טונה. במקום השלישי, אילן פלד וסטטיק לפרטנר, עם "דובשנייה" של שחר סאול, אגם בוחבוט ונורוז.

 

במקום הרביעי, דורון בן-דוד למכונית החדשה ORA, עם "מי זאת" של אנה זק (אחת הפרסומות היותר מוצלחות השבוע). במקום השביעי שייקה לוי ועמוס תמם לבנק הפועלים, עם "תן לשים ת'ראש על דיונה" (במקרה הזה, רק חלק מהפרסומת היא שיר). ובמקום השמיני, חנן בן ארי לאל על עם "חנניה" שלו - כאשר זו גם הפרסומת המושקעת ביותר השבוע על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, עם 1.4 מיליון שקל, והאהובה ביותר, עם 24.4%.

במילים אחרות, מדובר במחצית מהפרסומות בדירוג השבועי. קלף מנצח, אך גם סימן לעצלנות פרסומית. במקרה של הבנקים זה לא מוביל לשיעור אהדה גבוה, אך זו בעיה ידועה של גופים פיננסיים - השבוע בנק לאומי וליברה רושמים את שיעור האהדה הנמוך ביותר.

על הרקע הזה בולט עוד יותר הקמפיין של בנק דיסקונט עם רותם סלע, שמבוסס על סרטונים סיפוריים שבהם היא פעם אחר פעם מציעה לאנשים פתרונות לבעיות שלא קיימות אצלם. הסרטון הנוכחי - שמציג את הנוהל שלפי לא נגבית בבנק עמלה על המינוס עד 2,000 שקלים - עלה כבר לפני שנה, אך הופך בעידן העלאות הריבית לרלוונטי מתמיד.

בצירוף האהדה הציבורית הגבוהה לסלע, הפרסומת היא הזכורה ביותר השבוע (12.6%) והאהובה ביותר מבין הגופים הפיננסיים (9.6%).


זינוק בהשקעה

ההשקעה בפרסום מזנקת השבוע, מ-30.8 מיליון שקל, ל-36.1 מיליון שקל.

האהובים ביותר

מקאן ואדלר חומסקי אחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר: אל על, ORA ופרטנר.

בלי גיוון מגדרי

שש פרסומות מובלות על ידי גברים, שתיים על ידי גברים ונשים ביחד, רק אחת על ידיה אישה, ואחת אינה מזוהה מגדרית.