יו"ר דלויט: "כארגון עסקי יש לנו אחריות לקחת חלק ולהוביל"

אילן בירנפלד התייחס לגיוון המאפיין את חברתו: "אלו הערכים שלנו" • רו"ח רבקי קר־פרידמן הסבירה כיצד בחורה חרדית הופכת לדירקטורית בחברה מצליחה

אילן בירנפלד יו''ר ומנהל עסקים ראשי בדלויט ישראל, ורו''ח רבקי קר־פרידמן דירקטורית ניהול סיכוני בחברה, בשיחה עם שלומית רביד / צילום: שלומי יוסף
אילן בירנפלד יו''ר ומנהל עסקים ראשי בדלויט ישראל, ורו''ח רבקי קר־פרידמן דירקטורית ניהול סיכוני בחברה, בשיחה עם שלומית רביד / צילום: שלומי יוסף

אחת הנבחרות לרשימת 40 הצעירים המבטיחים של גלובס היא רו"ח רבקי קר־פרידמן, דירקטורית ניהול סיכוני ב־Deloitte. לכבוד בחירתה, היא ואילן בירנפלד, יו"ר ומנהל עסקים ראשי בדלויט ישראל, שוחחו עם עורכת מוסף ג'י שלומית רביד.

הכירו את נבחרת המנהיגות המבטיחה של גלובס לשנת 2023

רבקי, אפשר להגדיר אותך כפורצת דרך. מה את חושבת שארגון כמו דלויט צריך לעשות כדי שעוד נשים כמוך יוכלו למצוא בו מקום?
"ארגונים צריכים פשוט יותר להאמין בצעירים ולתת להם את הבמה. לגבי דלויט - לא התחלתי שם, אבל ברגע שהגעתי הבנתי שזה הבית. האסטרטגיה שלנו אומרת make impact that matters. זו אמירה מדבקת שגורמת לצעירים כמוני לעשות כל מה שאפשר ולתת כל מה שיש כדי להגיע הכי רחוק".

"אני אומרת לנשים חרדיות: אל תהססו"

במסגרת הראיון לפרויקט, סיפרת שבזמן ההתמחות היית החרדית היחידה. איך זה הרגיש?
"השיקולים שלי הם קרים. רציתי להגיע עם התחום הזה הכי רחוק שרק אפשר. זה משהו שגדלתי איתו מהבית. גדלתי עם סבא וסבתא ניצולי שואה שעודדו אותי ללכת עד הסוף. מערכות מידע וביקורת מערכות מידע זה תחום שהוא בעיקר גברי, ותמיד יש אתגרים וקשיים. אבל בחרתי להסתכל על הפתרון.

"גם היום, כשנשים חרדיות באות להתייעץ איתי אני אומרת להן קודם כל - אל תהססו. תאמינו בעצמכן. גם אם יש קונפליקט או אתגר, בדרך של הידברות אפשר לפתור הכל. לא תמיד זה היה לי במודעות, אבל היום אני יודעת שחייבים לבקש, לדבר, לנסות. תמיד יש אוזניים קשובות".

אילן, אני רוצה לשאול אותך על העובדה שיש גיוון באוכלוסיות בדלויט. איך זה משפיע?
"העובדה שיש לי גיוון זו לא 'עובדה', אנחנו עובדים בזה ומייצרים את זה. זה אחד הערכים שלנו. אנחנו קבוצת אנשים שלוקחים בשיא הרצינות את העולם של ערכים, אתיקה, יעוד. זה המנוע וכוכב הצפון שלנו.

"בישראל מדברים על זה שהכלכלה שלנו מושפעת מהשתלבות של אוכלוסיות מגוונות. מדברים על דמוגרפיה והאם היא משתקפת בכלכלה. אנחנו כארגון עסקי שמסתכל על עצמו כחלק מהחברה שבתוכה הוא פועל - יש לנו אחריות לקחת חלק ולהוביל.

"יש לנו פרויקט בחברה הערבית לפיתוח מקצועי ומשרדים בנצרת. אנחנו רוצים לפתח את המגזר העסקי בחברה הערבית. עשינו את זה בכוונה כדי לא להישאר במגדלי השן".

איך אתה מושך אליך טאלנטים?
"קודם כל אנחנו מקצוענים. כשעברתי על רשימת האנשים, לכולם יש שדרה מקצועית מאוד מרשימה, וגם כישורים אישיים ותכונות אישיות. מערך משאבי האנוש שלנו מסתכל קודם כל על פתיחות".

 גילוי מלא: האירוע בשיתוף צ'ק פוינט, דליוט, ארמיס ותנובה.