ראשי פורום העסקים נפגשו עם ח"כים מהליכוד: חשש לפגיעה כלכלית עצומה

אמש נפגשו בת"א נציגי פורום העסקים שמרכז הראל ויזל, בעלי פוקס, עם ארבעה חברי כנסת מהליכוד: דוד ביטן, חנוך מילביצקי, אלי דלל ושלום דנינו • נציגי הפורום הביעו בפני חברי הכנסת חשש מהפגיעה הכלכלית שהחלה על רקע המהפכה המשפטית וחשש מהקרע ההולך ונפער בעם

ליאורה עופר, הראל ויזל וישי דוידי. חברי פורום העסקים / צילום: ענבל מרמרי, דימה טליאנסקי, איל יצהר
ליאורה עופר, הראל ויזל וישי דוידי. חברי פורום העסקים / צילום: ענבל מרמרי, דימה טליאנסקי, איל יצהר

על רקע קידום הליך החקיקה המהיר של הרפורמה המשפטית, אמש בשעות הלילה נפגשו בתל אביב נציגי פורום העסקים שמרכז הראל ויזל, בעלי חברת פוקס, עם ארבעה חברי כנסת מהליכוד: דוד ביטן, חנוך מילביצקי, אלי דלל ושלום דנינו. נציגי הפורום הביעו בפני חברי הכנסת חשש מהפגיעה הכלכלית העצומה שהחלה ומהקרע ההולך ונפער בעם. מטעם הפורום השתתפו בפגישה לצד ויזל גם ישי דוידי, נתן חץ, ליאור רביב, ליאורה עופר, עדי סופר תאני, גיל אגמון, עידו נויברגר, חי גאליס וצביקה שווימר. 

הסערה המושלמת שעלולה להגיע לישראל: כשמשבר פיננסי פוגש מהפכה משפטית | אורי פסובסקי, פרשנות
נגיד בנק ישראל ל-CNN: "הרפורמה המשפטית עלולה לסכן את הכלכלה"
"כל בית בישראל ייפגע כלכלית": פורום העסקים מזהיר מהמהפכה המשפטית 

בפורום חברים כ-40 ראשי הבנקים והחברות הגדולות במשק, בהם: מנכ"ל בנק דיסקונט, אורי לוין; מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר; מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, משה לארי; יו"ר שופרסל, יצחק אברכהן; מנכ"ל קבוצת עזריאלי, אייל חנקין; יו"ר סופר-פארם, ליאון קופלר; ישי דוידי, מייסד ומנכ"ל קרן פימי; ויו"ר מליסרון, ליאורה עופר. 

תיקוני החקיקה במסגרת הרפורמה המשפטית:

● שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שהקואליציה תשלוט במינויים - אושר לקריאה שנייה ושלישית. נעצר לפני ההצבעה במליאה לאחר שהונח על שולחן הכנסת
● שופטי בג"ץ לא יוכלו לפסול חוקי יסוד - אושר בקריאה ראשונה
● על-מנת לפסול חוק תידרש הסכמה של 12 מתוך 15 שופטי בג"ץ - אושר בקריאה ראשונה
● פסקת התגברות תאפשר לכנסת לחוקק מחדש חוק שנפסל ברוב של 61 חברי כנסת - אושר בקריאה ראשונה
● בית המשפט לא יוכל להעביר ביקורת שיפוטית על מינוי שרים (חוק "דרעי 2") - אושר בקריאה ראשונה
● בית המשפט לא יוכל לפסול החלטות ממשלה ונבחרי ציבור בשל עילת הסבירות - אושר לקריאה שנייה ושלישית
● הייעוץ המשפטי לממשלה לא יחייב. שרים יוכלו למנות יועצים מטעמם - לא מקודם
● פירוק לשכת עורכי הדין - עבר קריאה טרומית
● הכפפת מח"ש לשר המשפטים - עבר בקריאה טרומית

"פיטורים המוניים ואבטלה של רבבות" 

בשבועות האחרונים נציגי הפורום פגשו את נשיא המדינה, שר האוצר, שר הכלכלה, שר החינוך, ראשי האופוזיציה יאיר לפיד ובני גנץ ועוד. בפגישה עם הנשיא יצחק הרצוג לפני שבוע אמרו ראשי הפורום: "הרפורמה המשפטית תביא לפגיעה חמורה ביציבות הכלכלית, שתגרום לפיטורים המוניים ולאבטלה של רבבות רבות של עובדים בכל המגזרים". 

במכתב שכתב הפורום לפני שבוע נכתב: "גדלנו והתחנכנו על יסודות ועקרונות מגילת העצמאות של מדינת ישראל ועל עצמאותה של המערכת המשפטית במדינת ישראל. בעסקים ובחברות של כולנו, בתחומי התעשייה והסחר, בנדל"ן, במלונאות ובמערכת הבנקאית והפיננסית, עובדים זה לצד זה גברים ונשים, חילונים ודתיים/חרדים, ערבים ויהודים, אנשי ימין, מרכז ושמאל, מכל קצוות הקשת הפוליטית, בהרמוניה מלאה ומתוך כבוד הדדי.

"כמעסיקים וכמנהלים של למעלה מ-500 אלף עובדים במשק הישראלי, אנחנו מקפידים על שווין זכויות מלא ועל שיח מכבד בחברות שלנו, ורוצים להביא לידיעת הציבור כי בשיחות שקיימנו בשבועות ובימים האחרונים עם כבוד נשיא המדינה ועם חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, הבאנו לידיעתם את הערכתנו הכלכלית ואת החשש הכבד מהמשך הידרדרות כלכלת המדינה כתוצאה מהמשך קידומה של הרפורמה המשפטית באופן ובדרך שהדבר נעשה עד כה".