הפרקליטות שוקלת להגיש נגד אמיר ברמלי כתב אישום נוסף על הונאת משקיעים

אמיר ברמלי חשוד כי גייס במרמה מ-40 משקיעים כ-20 מיליון שקל • ברמלי מרצה כעת 10 שנות מאסר בגין הונאת 550 משקיעים במסגרת פעילותו בקבוצת רוביקון וקרן קלע

אמיר ברמלי / צילום: שלומי יוסף
אמיר ברמלי / צילום: שלומי יוסף

פרקליטות מיסוי וכלכלה שוקלת להעמיד את אמיר ברמלי לדין, בכפוף לשימוע, בגין עבירות של גניבה, מרמה, זיוף עבירות הלבנת הון, שיבוש הליכי משפט ועוד. לצד ברמלי ישנם מעורבים נוספים שגם נגדם נשקלת הגשת כתב אישום. 

"הוא ריסק אותי. נאלצתי לעבור לדירת שותפים בגיל 60": נפגעי אמיר ברמלי מדברים
כך פעל מיידוף הישראלי: מאחורי הקלעים של הונאת הענק של אמיר ברמלי  

על-פי כתב החשדות, בין השנים 2018 ועד אוגוסט 2020, במקביל להליך הפלילי שנוהל נגד ברמלי בפרשת קרן קלע (בגינו הוא מרצה כעת עונש מאסר של 10 שנים) ולהליכי הפירוק של קבוצת רוביקון, יזם ברמלי תוכנית מרמתית נוספת לגיוס וגזילת כספי משקיעים, במסגרתה גויסו כ-20 מיליון שקל מלמעלה מ-40 משקיעים.

על-פי כתב החשדות, הליך גיוס המשקיעים היה מרמתי מתחילתו ועד סופו וכלל הצגת מצגים כוזבים רבים, לרבות הסתרת מעורבותו של ברמלי במיזם, זיוף ערבויות בנקאיות ומסמכים בנקאיים אחרים, הקמת אתרי אינטרנט מזויפים, התחזות לדמויות שונות ועוד. המצגים הכוזבים הוצגו למשקיעים בטרם ביצוע ההשקעה כדי לגרום להם להשקיע את כספם, ולאחר ביצוע ההשקעה כדי לעכב דרישות פירעון ונקיטת הליכים משפטיים מטעמם, כאשר התעוררו בקרבם ספקות ביחס לגורל ההשקעה.

ההשקעות נעשו דרך שימוש בשם אורלנט (שאינה באמת חברה- נ.ש.) וחברה שהוקמה לצורך התרמית בשם bond2bond.

בניגוד מוחלט למצגים שהוצגו למשקיעים, נטען, הכספים שימשו אך ורק לצרכיו השונים של ברמלי ולמימון המיזם בשיטת הפירמידה, מבלי שהייתה מלכתחילה כל כוונה להשקיע אותם באפיק עסקי כלשהו.

ברמלי, נטען, היה היזם, הגורם הדומיננטי והנהנה העיקרי מהונאת המשקיעים, והוא שקבע וקיבל את כל ההחלטות במסגרת המיזם המרמתי. לצד זאת, הוא הסתייע בגורמים נוספים לשם שיווק המיזם וגלגול הכספים במסגרתו תוך ביצוע עבירות של הלבנת הון.

בנוסף מיוחסות לברמלי מספר עבירות של שיבוש הליכי משפט בגין פעולות שנקט לקראת פרוץ החקירה ובבוקר החיפוש בביתו. פעולות השיבוש כללו הגשת תלונות סרק במשטרה והשמדת ראיות.

10 שנות מאסר בגין הונאת 550 משקיעים

בפברואר 2021 נגזרו על ברמלי 10 שנות מאסר בגין הונאת 550 משקיעים במסגרת פעילותו בקבוצת רוביקון וקרן קלע. ברמלי הורשע בכך שהבטיח למשקיעים תשואה גבוהה וסיכון נמוך, אך בפועל עשה שימוש בכספי המשקיעים כבשלו, השקיע בחברות כושלות ומשך כספים לשימושו הפרטי.

קרן קלע הציעה למשקיעים תשואות גבוהות בסיכון נמוך. ברמלי הסביר את יכולתו לעשות זאת בכך שכספי המשקיעים מיועדים להלוואות לטווח קצר, עד 72 שעות. בפועל לא בוצעו כלל הלוואות מכספי קרן קלע, והכספים של המשקיעים נותבו לחברת רוביקון, קרן ההשקעות של ברמלי, שם השקיע את הכספים בצורה מסוכנת בחברות - חלקן מוצלחות, רובן הגדול רחוקות מכך - והביא להפסדים גדולים.

*** חזקת החפות: אמיר ברמלי לא הורשע בפרשה החדשה, ועומדת לו חזקת החפות.