למרות הפחתת מס הבלו: מחיר הדלק נשאר 6.81 שקלים

על פי הודעת משרד האנרגיה, המחיר על הדלק נשאר זהה בחודש אפריל ויעמוד על 6.81 ש"ח לליטר • זהו החודש השני ברציפות בו לא חל שינוי במחיר הדלק

תחנת דלק / צילום: כדיה לוי
תחנת דלק / צילום: כדיה לוי

בחצות הלילה שבין שבת לראשון המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 6.81 שקלים לליטר.

במשרד האנרגיה הסבירו את הותרת תעריף הדלק על כנו בכך שהפחתת הבלו ב-3.5% התקזזה עם עליית מחירי הנפט בעולם בכ-4%. לפי נוסחת החישוב של מחיר הדלק לחודש אפריל, מס הבלו הוא עדיין המרכיב הגדול ביותר בעלות לצרכן. מתוך מחיר של 6.81 שקל לליטר בנזין, 2.9 שקל מועברים למדינה על מס הבלו, בנוסף לעוד שקל שהולך למע"מ.

כך שבעוד מחירי הנפט הגולמי בעולם ירד החודש, מחיר בנזין, שהוא בעל שוק נפרד ומובדל, עלה.

"זוגות צעירים, משפרי דיור, משקיעים. כולם נעלמו": מתווכים מספרים שאינם מצליחים לסגור עסקאות 
שרת התחבורה מירי רגב: "מנכ"ל שידבר עם שר האוצר יודח, ועד אז יהיה בובה"

לפני שנה בדיוק קבעה הממשלה (הקודמת) הפחתת מס זמנית על הבלו, בעקבות זינוק במחירי הנפט בעולם עם פרוץ מלחמת אוקראינה. מאז הוארכו ההוזלות על הדלק בהיקפים שונים.

אלא שאתמול, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הורה על הגדלת הטבת המס על הדלק בחודש אפריל. זאת למרות הירידה במחיר הגולמי של נפט בעולם.

הפחתת המס באפריל צפויה לעלות לקופת המדינה כ-130 מיליון שקל באובדן הכנסות. לפני השינוי, חלה במרץ הפחתה של 46 אגורות לליטר בנזין, שאמורה הייתה לפחות ל-13 אגורות בלבד באפריל. כעת, ההפחתה הכוללת תגדל ל-56 אגורות לליטר באפריל, ואם לא תורחב פעם נוספת, היא תקטן להנחה של 13 אגורות מהמס על בנזין, ממאי ועד סוף השנה.