התחזית של מנכ"ל בית ההשקעות הגדול בעולם לגבי הריבית בארה"ב

לארי פינק, מנכ"ל ענקית ההשקעות בלקרוק, מודאג מהאינפלציה הדביקה בארה"ב ומעריך עוד מספר העלאות ריבית בטווח הקצר • ומה דעתו לגבי משבר הבנקים האזוריים האמריקאים והציפיות שלו לרבעון השני של השנה?

מנכ''ל בלקרוק, לארי פינק / צילום: בלקרוק
מנכ''ל בלקרוק, לארי פינק / צילום: בלקרוק

מנכ"ל ענקית ההשקעות בלקרוק , לארי פינק, מעריך כי יהיו עוד שתיים עד שלוש העלאות ריבית נוספות בארה"ב, כך העריך ביום שישי האחרון במהלך ראיון טלפוני בפוקס ביזנס, במסגרת התוכנית The Claman Countdown. "אני מאמין שהריבית צריכה לעלות, במיוחד בטווח הקצר, מאחר שיש לנו אינפלציה דביקה יותר", אמר.

האם הורדת אופק הדירוג תשפיע על הכיס שלנו ומה יעשה השקל? | שאלות ותשובות
מנכ"ל בלקרוק מנתח את הסיבות לקריסת הבנק של ההייטק 

פינק הסכים כי האינפלציה בארה"ב מתקררת, אך לשאלת המראיינים ליז קלמן וצ'רלי גספרינו אם ניתן להוריד אותה מתחת לרמה של 4%, השיב כי זה יהיה "קשה" לביצוע.

במסגרת הראיון התייחס פינק גם למערכת הבנקאות בארה"ב והכתיר אותה כ"חזקה כתמיד" על אף המשבר האחרון בקרב הבנקים האזוריים הקטנים, וקריסתו של בנק הסיליקון ואלי. פינק ציין שיש הרבה נושאים שעלולים להקשות על הבנקים הקטנים, בהם "אובדן אמון לאחר שמאות מיליארדי דולרים של פיקדונות יצאו לבנקים גדולים יותר, לקרנות הכספיות, לאג"ח ולתעודות הסל בתוך מספר שבועות", אמר.

"בהחלט עשויים להיות עוד בנקים אזוריים שיחשפו בעיות אמיתיות בדוח הרווחים שלהם, מכיוון שהם צריכים לשלם ריביות גבוהות בהרבה עבור פיקדונות בעוד שהנכסים שלהם נצברו במהלך 2020 ו-2021, כששיעורי הריבית היו נמוכים בהרבה, כך שיש הפסדים גדולים בתיקי האג"ח שלהם", הסביר פינק.

עם זאת פינק לא הביע דאגה משמעותית וציין כי מדובר בסך-הכול באיזון בין שוקי ההון למערכת הבנקאית. "לארצות-הברית יש את השווקים החזקים ביותר בעולם הן מבחינת שוקי הון והן מבחינה בנקאית, ויש מקרים שבהם המערכת הבנקאית לא מספיק חזקה והכסף עובר לשוקי ההון".

ומה צפוי ברבעון השני של השנה?

בבלקרוק טוענים כי התחזיות האופטימיות של השוק בנוגע להורדת ריבית השנה מגיעות למרות הצהרות פומביות מרובות של פקידי הבנק המרכזי, שציינו בתחזית שפורסמה לאחר העלאת הריבית במרץ כי לא צפויים שום קיצוצים לפחות עד סוף 2023. לדעתם, הפד ממוקד כעת במאבק באינפלציה, מה שהופך את הורדות הריבית לבלתי סבירות. "אנחנו חושבים שהפד יוכל לספק את הורדת הריבית המתומחרת על ידי השווקים רק אם מחנק אשראי רציני יותר יתרחש ויגרום למיתון עמוק יותר ממה שאנו מצפים", כתבו האסטרטגים של בלקרוק בחודש שעבר

בלקרוק פרסמה לאחרונה גם את התחזית שלה בנוגע לרבעון השני של השנה. בבית ההשקעות מצביעים על שלוש נקודות מרכזיות: תמחור הנזק הנובע מעליית הריבית החדה ביותר מאז שנות ה-80; תשואות גבוהות יותר באג"ח - בפרט אג"ח ממשלתיות קצרות, המהוות לדבריהם "מתנה למשקיעים לאחר שנים של ריבית נמוכה"; וכן החיים עם האינפלציה - להערכתם, בנקים מרכזיים יפסיקו את העלאות הריבית החדות, והאינפלציה תישאר מעל היעד של 2%.

בבלקרוק מעדיפים עכשיו את השווקים המתעוררים ומעריכים שה"ריסטארט" של סין יצית מומנטום בשווקים. לעומת זאת, התחזיות בשווקים המפותחים אופטימיות מדי לטעמם על רקע ההאטה בצמיחה.

באופן ספציפי בבלקרוק ממליצים, בין היתר, על השקעה במניות בסין ובשווקים מתפתחים ובאג"ח ממשלתיות קצרות בארה"ב, ומחזיקים בהמלצות "תשואת חסר" על מניות באירופה, ארה"ב ויפן, אג"ח אמריקאיות ארוכות ואג"ח ממשלתיות באירופה.