קפה ומאפה בבורסה של תל אביב: כמה מרוויחה רשת אילנס?

אם יושלם המיזוג בין רשת בתי הקפה אילנס וחברת התוכנה קונטיניואל, תהפוך החברה לרשת בתי הקפה השנייה הנסחרת בת"א לאחר קופיקס, שנכנסה לבורסה אף היא באמצעות מיזוג לשלד באמצע העשור הקודם • בסיכום 2022, כך עולה מהדיווח לבורסה, רשמה אילנס צמיחה חדה בהיקף ההכנסות שלה

סניף רשת בתי הקפה אילנס, רעננה / צילום: יח''צ
סניף רשת בתי הקפה אילנס, רעננה / צילום: יח''צ

שנה וחצי בלבד לקח לחברת התוכנה קונטיניואל  להפוך לשלד בורסאי לאחר הנפקתה.

החברה, שהקימו עומר גבע וגיורא סניפר, גייסה מהציבור 20 מיליון שקל בדצמבר 2021, לפי שווי של 60 מיליון שקל לפני הכסף, אך לא עמדה בציפיות השוק. היא סיימה את השנה שעברה עם הכנסות של 1.6 מיליון דולר, ירידה של 37% ביחס לשנה קודמת, ובשורה התחתונה רשמה הפסד של 874 אלף דולר (לאחר הפסד כבד של 9.3 מיליון דולר ב־2021), כשהמזומנים בקופתה התאיידו כמעט לגמרי.

רשת בתי קפה ונדל"ן בפורטוגל: החברות שמנסות להיכנס לבורסה בדלת האחורית | ניתוח
הבטחת האלצהיימר ועתיד התרופות נגד דיכאון: מנכ"ל החברה המדוברת בעולם בראיון
המתחרה הגדולה של אנבידיה פרסמה דוחות מאכזבים. מה צפויות להיות ההשלכות על שוק השבבים? | ניתוח 

 

במצב זה הוחלט בחודש פברואר האחרון על מכירת פעילותה העסקית של קונטיניואל, אשר מספקת שירותים מבוססי תוכנה לתחום התחבורה, לידי חברת רדקום תמורת 2.5 מיליון דולר.

תוכניות שאפתניות להתרחבות בחו"ל

לאחר שנגוזו חלומות הטכנולוגיה, גם המניה איבדה את רוב ערכה, וביום ראשון השבוע נסחרה החברה לפי שווי של 5.5 מיליון שקל. למחרת הודיעה קונטיניואל על חתימה להסכם מיזוג עם חברת "אופציות קפה", שמפעילה את רשתות בתי הקפה אילנס וטאטי.

אם יושלם המיזוג, תהפוך החברה לרשת בתי הקפה השנייה הנסחרת בתל אביב לאחר רשת קופיקס, שנכנסה לבורסה אף היא באמצעות מיזוג לשלד באמצע העשור הקודם ונמצאת כיום בשליטת רשת המזון של רמי לוי.

מהנתונים המצומצמים שדווחו על-ידי קונטיניואל השבוע עולה כי אילנס, שנוסדה בשנת 1994, נרכשה בשנת 2016 על-ידי אהוד קרלינסקי, והיא מונה כיום 22 סניפים בפריסה ארצית.

בשנת 2021 רכשה אילנס את רשת הקונדיטוריות והמסעדות טאטי, ויש לה תוכניות התרחבות שאפתניות בחו"ל, לרבות פיילוט בעיר שנחאי בסין. הרשת מפעילה גם סניפים בשדות התעופה נתב"ג ורמון.

בסיכום 2022, כך עולה מהדיווח לבורסה, רשמה אילנס צמיחה חדה בהיקף ההכנסות שלה, שהסתכמו ב-75 מיליון שקל, עלייה של 56% ביחס לשנה הקודמת (48 מיליון שקל). הרווח לפני מס אשתקד עמד על 6.3 מיליון שקל, זינוק חד של 40% ביחס לרווח של 4.5 מיליון שקל בשנה שקדמה לה.