קרנות השתלמות | בדיקת גלובס

מגמת ההתחזקות של אלטשולר שחם נמשכת: אילו קרנות השתלמות נוספות הצטיינו?

אלטשולר שחם סיים את אפריל במקום הראשון בקרנות ההשתלמות המנייתיות, וגם בפנסיה הוא ניצב בראש • זאת הודות לחודש חיובי בשוקי המניות בעולם • מתחילת השנה עדיין בולטות ילין לפידות ואנליסט, להן רכיב לא סחיר אפסי

הקרנות נהנו מחודש חיובי בשוקי המניות / צילום: Unsplash
הקרנות נהנו מחודש חיובי בשוקי המניות / צילום: Unsplash

קרנות ההשתלמות וקרנות הפנסיה הציגו בחודש אפריל תשואות חיוביות נאות. במסלולים המנייתיים של קרנות ההשתלמות עמדה התשואה הממוצעת בחודש שעבר על 2.7% ובמסלולים הכלליים, הסולידיים יותר, התשואה עמדה על 1.6% בממוצע. גם בקרנות הפנסיה (מסלול הצעירים לבני 50 ומטה), נרשמה תשואה ממוצעת של 1.6%.

מניה נופלת ומנכ"לים מתחלפים: מה הוביל לסגירת המפעל הוותיק של אבן קיסר
"לכל דבר טוב יש תפוגה": מדוע פורש יו"ר חברת ההייטק שצנחה במעל 90%
מסיבות טכניות: הכלכלנים מעריכים הפתעה לטובה בנתוני האינפלציה בישראל

מי שהמשיך במסע ההתאוששות שלו שהחל במחצית השנייה של 2021 הוא בית ההשקעות אלטשולר שחם , שהוביל את טבלת התשואות הן במסלול המנייתי בקרנות ההשתלמות עם תשואה של 3.2% והן בקרנות הפנסיה עם תשואה של 2.2%.

 

התשואות החיוביות נרשמו הודות לעליות השערים במרבית השווקים בעולם. בארה"ב מדד הדאו עלה ב-2.5% ומדד ה-S&P 500 עלה ב-1.5%. גם בשוק המניות בארץ נרשמה מגמה חיובית כשמדד ת"א 35 ומדד ת"א 125 עלו ב-1.6% כל אחד, מדד ת"א 90 עלה ב-1.7% ומדד יתר 60 עלה בשיעור של 2.3%.

גופים נוספים שרשמו במסלול המניות הצטיינות בחודש החולף היו אנליסט (3%), ילין לפידות וכלל (2.9% כל אחד). באשר לאנליסט וילין לפידות, השניים נמצאים בראש הדירוג בתשואה המצטברת מתחילת השנה כאשר הראשון רושם תשואה מצטברת של 7.4% והשני של 7%, הרבה מעל הממוצע הענפי ש"הסתפק" ב-4.5% בלבד.

 

הסיבה לכך היא שבשני הגופים לא מאמינים ברכיב הבלתי סחיר והוא מהווה מרכיב אפסי בתיק ההשקעות שלהם. בסוף השנה ביצעו הגופים המתחרים המחזיקים בתיק השקעות לא סחיר משמעותי עדכון שווי לאותם נכסים, המגיעים בעיקר מתחום הנדל"ן, הטכנולוגיה וקרנות הון סיכון (שרובן משקיעות בחברות טכנולוגיה), בעקבות ירידת ערך שספגו אותן השקעות בשנת 2022. הערכת השווי המופחתת הביאה לפגיעה בתשואות. עם זאת, יש להזכיר כי אשתקד, כאשר נרשמו ירידות חזקות בשווקים הסחירים, אותם נכסים מיתנו את הירידות.