הפיטורים מגיעים ללמונייד: חברת הביטוח הדיגיטלי תיפרד מעשרות עובדים

במקביל לפיטוריהם של כ-3% מעובדיה בארץ ובעולם, למונייד ממשיכה לגייס עובדים ומציינת כי היא מחויבת לסייע לעובדים שיעזבו וכן ממשיכה להיות ממוקדת ביעדים • לחברת הביטוח הדיגיטלי יש מעל 300 עובדים בישראל

למונייד. הונפקה ביולי 2020 / צילום: מהפייסבוק של למונייד
למונייד. הונפקה ביולי 2020 / צילום: מהפייסבוק של למונייד

עוד חברת הייטק ישראלית מצטרפת לרשימת המקצצות בכוח-האדם - חברת הביטוח הדיגיטלי למונייד  מפטרת כ-3% מעובדיה בארץ ובעולם, בסה"כ כמה עשרות אנשים. בסוף שנת 2022 למונייד העסיקה 1,367 עובדים שמרביתם בארה"ב, ומעל 300 מהם בישראל.

למרות פיטורי הענק: ענקיות הטק הראו יותר יציבות תעסוקתית 
אינטל צפויה לצאת לגל פיטורים נוסף, גם בישראל 
העסקה הגדולה בתולדות ההייטק השיגה ניצחון, אבל יש מכשול בדרך 

למונייד עוסקת בביטוח לבעלי דירות ולשוכרים, ביטוח רכב, ביטוח חיים וביטוחי בעלי חיים בארה"ב. החברה מתכננת במקביל לגייס עובדים למשרות פתוחות כך שבסופו של דבר מצבת כוח-האדם שלה לא תשתנה משמעותית.

למונייד מסרה בתגובה: "ככל שאנחנו מתקדמים לרווחיות אנחנו נדרשים יותר ויותר לתת את הדעת כיצד אנחנו עומדים ברף המצוינות שהצבנו לעצמנו, תוך התחשבות בעובדים ורמת הכישורים בארגון. במסגרת זו אנחנו עורכים ביקורות תקופתיות כדי להבטיח שהכישרונות הטובים ביותר נמצאים במקומות הנחוצים להם. הפעם לצערנו המשמעות היא פרידה מאנשים, החלטה שהיא אף פעם לא קלה. אנחנו מחויבים לעשות כל שביכולתנו על מנת לסייע לעובדים שיעזבו בהמשך דרכם. אנחנו ממשיכים להיות ממוקדים ביעדים שהצבנו לעצמנו, תוך עמידה ברף המצוינות של למונייד, ולשם כך ממשיכים לגייס לעשרות משרות". 

בין חברות ההייטק הציבוריות שפיטרו עובדים בשבועות האחרונים ניתן להזכיר את חברת התוכנה סימילרווב שפיטרה כ-6% מעובדיה ואודיוקודס העוסקת בתחום התקשורת לארגונים שמפטרת עד 10% מעובדיה. גם חברות תעשייה שאינן בתחום ההייטק פיטרו לאחרונה - אבן קיסר הודיעה על סגירת מפעל הייצור שלה בקיבוץ שדות ים ותפטר כ-150 עובדים, וסודהסטרים פיטרה כ-80 עובדים

המניה התאוששה 

למונייד נסחרת בבורסת ניו יורק, בה היא הונפקה לראשונה לפני שנתיים בשווי של כ-1.6 מיליארד דולר, לפי שווי נוכחי של 1.1 מיליארד דולר. זאת לאחר שמנייתה התאוששה לאחרונה משפל שאליו צנחה לפני פרסום דוחות הרבעון הראשון, בעקבות תוצאות משופרות ברבעון. החברה מנוהלת על-ידי מייסדיה, דניאל שרייבר ושי וינינגר.

למונייד צמחה ברבעון הראשון ב-115% ורשמה הכנסות של 95.2 מיליון דולר, וצמצמה את ההפסד הרבעוני ב-12% ל-65.8 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה שלילי בגובה 50.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-EBITDA שלילי של 57.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בשנה שעברה, למונייד דיווחה למשקיעים כי אחרי שנים של השקעות, הגיעה החברה לנקודה שבה היחס בין ההשקעות להכנסות התהפך וכעת היא משפרת את השורה התחתונה לקראת מעבר עתידי לרווחיות, בסופו של דבר.