רכב סיני | בלעדי

עוד מותג רכב סיני חדש בדרך לישראל: קבוצת יוניון קיבלה את זיכיון היבוא של ZEEKR

בשלב הראשון יגיעו לישראל מכונית ספורט-סלון חזקה וקרוס-אובר חשמלי עם טווח ארוך של מותג הפרמיום החשמלי ZEEKR • ישראל צפויה להיות אחד השווקים הראשונים עם תקינה אירופאית, לצד הולנד ושוודיה, שיקבלו את כלי הרכב

מכונית הספורט-סלון זיקר 001 / צילום: יח''צ
מכונית הספורט-סלון זיקר 001 / צילום: יח''צ

עוד מותג סיני חדש צפוי להצטרף לשוק הישראלי כבר במהלך השנה. קבוצת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, לקסוס ו-GEELY, תתחיל לייבא השנה לישראל את מותג הפרימיום החשמלי ZEEKR של קבוצת GEELY הסינית. ישראל צפויה להיות אחד השווקים הראשונים עם תקינה אירופאית, לצד הולנד ושוודיה, שיקבלו את כלי הרכב. ההחלטה על מסירת הזיכיון ליוניון התקבלה בתום בדיקה שארכה כמעט שנתיים ומגעים שנוהלו עם מספר מועמדים. השיווק יחל לקראת סוף השנה ולאחר ההשלמה של אולם תצוגה ייעודי.

סין מרחיבה את יצוא הרכב למערב, ומגמה חדשה בישראל מרמזת על כוונותיה | ניתוח 
בקרוב מכוניות סיניות בנמל אילת. האם המחירים יירדו? | בלעדי

בשלב הראשון צפויים להגיע לישראל שני דגמים מרכזיים. הראשון הוא הקרוס-אובר הקומפקטי "זיקר X", שחולק פלטפורמה עם מותגים אחרים של הקבוצה הסינית ובהם וולבו ו"סמארט". אורכו 4.45 מ', אורך בסיס הגלגלים שלו 2.75 מ' והוא מצויד במערכות הנעה חזקות. דגם הבסיס מגיעה עם מנוע בודד והנעה אחורית וסוללה של 66 קילוואט ואמור לספק טווח משוער של כ-480-500 ק"מ בתקן האירופאי. הדגם הבכיר מצויד בשני מנועים בהספק של כ-470 כ"ס וצפוי להשיג טווח של כ-440 ק"מ ב-WLTP. המחירים בסין מתחילים בכ-27 אלף דולר. המחירים באירופה ובישראל עדיין לא ידועים. 

הקרוס-אובר הקומפקטי ''זיקר X'' / צילום: יח''צ
 הקרוס-אובר הקומפקטי ''זיקר X'' / צילום: יח''צ

הדגם השני והוותיק יותר הוא מכונית הספורט-סלון זיקר 001, שכבר מכרה בסין קרוב ל-90 אלף יחידות ממועד השקתה. המכונית היא באורך 4.97 מ' והיצבת על בסיס גלגלים של כ-3 מ' ומצוידת בתא נוסעים מפואר ומתוחכם. הגרסה המרכזית שלה מצוידת בשני מנועים בהספק משולב של כ-540 כ"ס והיא משווקת בסין עם סוללות של 86 או 100 קילוואט-דעה וטווח של עד 656 ק"מ בתקן הסיני. החודש השיקה החברה בסין גם דגם עם סוללה מדור חדש, שמסוגל להשיג טווח של מעל 1000 ק"מ בין טעינות. המחירים בסין נעים בין כ-43 ל-58 אלף דולר בהתאם לגרסה. המחירים באירופה ובישראל טרם פורסמו. בשלב מאוחר יותר צפויים להצטרף להיצע מכונית סדאן חשמלית, שתמוצב ישירות מול טסלה 3, ומינוואן חשמלי ענק לעד שמונה נוסעים.

שותפות אסטרטגית עם מובילאיי

"מותג הדגל" ZEEKR הוקם לפני כשנתיים במטרה להתחרות בטסלה ובמותגי הרכב הגרמנים. המותג אמור לצאת השנה להנפקה בוול-סטריט לפי שווי שמוערך בכ-14 מיליארד דולר. המותג נחשב כשותף אסטרטגי של מובילאיי בתחום הנהיגה האוטונומית והוא אחד הראשונים שהודיעו כי יאמצו את הקיט האוטונומי המתקדם "סופר-ויז'ן" של מובילאיי בכלי רכב מייצור סדרתי. כמה כלי רכב של המותג זיקר אף נמצאים בישראל בצי של מובילאיי ועורכים ניסויים במערכות נהיגה אוטונומית מתקדמות.

מקבוצת יוניון נמסר כי "אנו מקימים מגעים מתקדמים לשיתוף פעולה עם חברת זיקר. נעדכן כאשר יבשילו התנאים".