עמר בר-לב וירון אנג'ל הגישו מכתבי התנצלות לבניו של הרב אדלשטיין

יו"ר דירקטוריון מאפיית אנג'ל ומנכ"ל החברה הגיעו לבית הרב אדלשטיין ז"ל ומסרו את התנצלותם על ההתנהלות סביב ההפגנה שהתרחשה ליד בית הרב בעד גיוס חרדים • בעקבות ההפגנה, שחלה לפני כחודש, פתחו בחברה החרדית בחרם על מאפיות אנג'ל • בר-לב: "התכוונתי להביע עמדה אישית ובוודאי לא לפגוע או להתריס נגד גדול הדור"

עמר בר-לב, יו"ר דירקטוריון מאפיית אנג'ל / צילום: יואב דודקביץ', "ידיעות אחרונות"
עמר בר-לב, יו"ר דירקטוריון מאפיית אנג'ל / צילום: יואב דודקביץ', "ידיעות אחרונות"

בביקור אבלים בבית הרב אדלשטיין ז"ל, שנפטר ב-30 במאי, מסרו יו"ר דירקטוריון מאפיית אנג'ל והשר לביטחון הפנים לשעבר, עמר בר-לב, ומנכ"ל החברה, ירון אנג'ל, מכתבי התנצלות. זאת בעקבות הפגנה בעד גיוס חרדים בה השתתף בר-לב, שהתרחשה בקרבה למקום מגוריו של הרב ב-4 במאי.

מנכ"ל שופרסל: "קרפור לא נכנסה לישראל. זו יינות ביתן בתחפושת"
עושק האזרחים הוותיקים: המלאכה של הממשלה עוד מרובה

בעקבות ההפגנה, שיו"ר הדירקטוריון בר-לב היה שותף פעיל בה, פתחו בחברה החרדית בחרם על מאפיות אנג'ל. מאז, מניית החברה ירדה ב-4.3%, אך הירידה התחילה עוד קודם - בחודש אפריל. אמנם היה נראה שמשקיעי אנג'ל אינם מתרגשים מהחרם, אבל ייתכן שעוצמת החרם החרדי וההימשכות שלו לאורך זמן, חייבה את אנג'ל להגיב ולהרגיע את המצב. גם יכול להיות שפטירתו של הרב אדלשטיין, פחות מחודש לאחר ההפגנה המדוברת, היווה זרז נוסף להתנצלות.

בהתנצלות שמסר בר-לב, הוא מציין כי הפרסומים על כך שההפגנה הייתה ממש מול ביתו של הרב אדלשטיין היו שגויים. לדבריו, "בהפגנה התכוונתי להביע עמדה אישית ובוודאי שלא לפגיעה או התרסה נגד גדול הדור. לו הייתי מודע מראש לסיטואציה אליה נקלענו ולתחושת הפגיעה, בוודאי שהייתי נמנע מכך - ועל כך אני מביע צער ומתנצל מקרב לב". עוד כתב בר-לב כי "אני רואה בקיומה של התורה ולומדיה ערך חשוב במסורת ישראל - ולא נגד זה הפגנתי".

גם המנכ"ל, ירון אנג'ל, כתב מכתב משלו, בו גם הוא מתחרט על ההתנהלות לאחר ההפגנה: "יו"ר הדירקטוריון של החברה השתתף כאדם פרטי ולא במסגרת תפקידו בחברה בהפגנה בבני ברק. היינו אמורים להבהיר זאת מיד לאחר קיומה של ההפגנה ולהביע צער בשמנו. בזמן אמת, חשבנו שתגובה זו תכניס את החברה לעניינים פוליטיים מהם אנחנו נמנעים מלהיות מעורבים במשך עשרות בשנים. אך דווקא שתיקה זו, התפרשה כפגיעה נוספת. ועל כך אנחנו מצטערים ומתנצלים מעומק הלב".

בנוסף, מסרו השניים דברי תנחומים על הרב אדלשטיין. באנג'ל כנראה מקווים שהתנצלות זו תסיר את החרם החרדי, ותחזיר את קהל הצרכנים הגדול הזה לקנות את מוצריהם.