הכיסא החם בחברת תקשורת הלווינים: 3 מנכ"לים התחלפו בחברה הזו בתוך שנה

מניית החברה, המספקת טכנולוגיות לתחום תקשורת הלוויינים, צנחה במעל 90% מאז מוזגה ל-SPAC בוול סטריט אשתקד • בחברה צופים כי מינויו הנוכחי של ניר ברקן לתפקיד מנכ"ל החברה "ייצר יציבות והתמקדות בביצועים וייקח אותנו לשלב הבא של התפתחותנו כחברה"

לוויין שבו מותקנת הטכנולוגיה של סטיקספיי / צילום: אתר החברה
לוויין שבו מותקנת הטכנולוגיה של סטיקספיי / צילום: אתר החברה

נראה כי תפקיד המנכ"ל בחברת הטכנולוגיה הישראלית סטיקספיי הפך לתפקיד בעל אופק תעסוקתי קצר ביותר. החברה, המספקת טכנולוגיות לתחום תקשורת הלוויינים, הודיעה לאחרונה על מינוי מנכ"ל חדש - השלישי בשנה החולפת: ניר ברקן ימונה לתפקיד המנכ"ל בפועל, ויחליף בתפקיד את עידו גור, שכיהן בתפקיד כ-4.5 חודשים בלבד.

המומנטום חוזר לקרנות הנאמנות? "בשוק האג"ח ישנן הזדמנויות השקעה שלא היו קיימות בעבר" 
"לא פראייר אבל גם לא עסוק בתככים ובמזימות": מי אתה מנכ"ל דיסקונט החדש 

גור החליף את דוד ריפשטיין, שכהונתו ארכה קצת מעל חצי שנה; ריפשטיין נכנס לתפקיד לאחר מותו של המנכ"ל והמייסד, יואל גת ז"ל, בשנה שעברה.

גת (שבעבר נמנה עם מייסדי גילת לוויינים) הקים את החברה יחד עם יואב ליבוביץ', שמכהן בתפקיד היו"ר הפעיל, והשניים הובילו את סטיקספיי (SatixFy) לוול סטריט באמצעות מיזוג לחברת SPAC. ההסכם נחתם לאחר ששוק ה-SPAC כבר התקרר משמעותית, ונקב בשווי של 813 מיליון דולר לסטיקספיי, אולם כעבור מספר חודשים השווי קוצץ ביותר מחצי ל-365 מיליון דולר, על רקע הרעה בתוצאות הפיננסיות.

המיזוג הושלם באוקטובר שעבר, וביום המסחר הראשון - כפי שקורה לעיתים בחברות שמתמזגות ל-SPAC - המניה זינקה ב-255% לשווי של כ-1.4 מיליארד דולר. לאחר עליות נוספות המגמה התהפכה וכמו רוב החברות שמוזגו ל-SPAC גם סטיקספיי איבדה מעל 90% משווייה המקוצץ במיזוג, והיא נסחרת כיום בשווי של 34 מיליון דולר בלבד.

ברקן היה עד לפני מספר שנים חבר הנהלה בסטיקספיי, ובהמשך הקים וניהל חברה מתחום טכנולוגיית התקשורת. יואב ליבוביץ', יו"ר פעיל ומייסד משותף של סטיקספיי, אמר שהחברה שמחה לקבל בחזרה את ברקן, ומאמינה שניסיונו הטכנולוגי והעסקי, יחד עם הבנתו העמוקה את התעשייה, הופכים אותו למתאים לתפקיד.

"אנחנו מאמינים שניר יוכל להביא את סטיקספיי לגבהים חדשים, לחזק את החזון שלנו ואת מפת הדרכים של מוצרינו", אמר ליבוביץ'.

שינויים בהסכם האשראי

ברבעון הראשון של השנה סטיקספיי רשמה תזרים שלילי של 8.4 מיליון דולר מפעילות שוטפת (לעומת 8.6 מיליון דולר ברבעון המקביל) ובסופו היו בקופתה 14.1 מיליון דולר. לפני מספר שבועות דיווחה על תיקון להסכם אשראי שלה עם Francisco Partners, שנועד לאפשר לה לשמר את הנזילות שלה ולבחון אפשרויות מימון וחלופות אסטרטגיות נוספות.

השבוע הודיעה סטיקספיי על קבלת תשלום מראש בסך 10 מיליון דולר מלקוח, שנועד לתמוך בהתחייבויות האספקה של סטיקספיי אליו ולתת לו תנאי תמחור מועדפים. עם קבלת הסכום בוצע שינוי נוסף בהסכם האשראי עם פרנסיסקו פרטנרס, הנוגע לריבית המשולמת.

סטיקספיי רשמה הכנסות של 2.4 מיליון דולר ברבעון הראשון, המשקפות צמיחה של 11.7% ביחס לרבעון המקביל, והפסד של 32.4 מיליון דולר לעומת הפסד של 10 מיליון דולר ברבעון המקביל.

"גת הותיר אתגר גדול"

מסטיקספיי נמסר לגלובס, כי "עמדנו בפני אתגרים משמעותיים בשנה האחרונה. תקופה זו החלה בלכתו בטרם עת של מייסד החברה ומנהיגנו הכריזמטי יואל גת, שהותיר אתגר גדול לכל מנכ"ל שנכנס לנעליו.

"אנו צופים שמינויו של מנכ"ל החברה החדש, ניר ברקן, שהגיע מתוך החברה, הינו בעל ניסיון משמעותי בתעשייה והיה חלק אינטגרלי בתחילת דרכה של סטיקספיי, ייצר יציבות והתמקדות בביצועים וייקח אותנו לשלב הבא של התפתחותנו כחברה".