סגנית נשיא מיקרוסופט: ״למעלה מ-50% מן המטלות היומיומיות יוכלו להיעזר בבינה מלאכותית"


מרב דודזון, סגנית נשיא וראש קבוצת AI לתעשייה במיקרוסופט, דיברה היום בוועידת ההשקעות של גלובס והפניקס על היתרונות שיכולים להעניק כלי בינה מלאכותית לעסקים, ועל הסייגים • "אם לוקחים סתם מודל של בינה מלאכותית שיעזור לנו לגייס - המודל הקלאסי יבחר את מי שהכי דומה למה שיש לנו בארגון, ואת זה אנחנו לא רוצים"

מרב דודזון, סגנית נשיא מיקרוסופט, ראש קבוצת AI לתעשייה בוועידת ההשקעות של גלובס / צילום: שלומי יוסף
מרב דודזון, סגנית נשיא מיקרוסופט, ראש קבוצת AI לתעשייה בוועידת ההשקעות של גלובס / צילום: שלומי יוסף

מרב דודזון, סגנית נשיא וראש קבוצת AI לתעשייה במיקרוסופט, דיברה בוועידת ההשקעות של גלובס והפניקס על השפעת מהפכת הבינה המלאכותית היוצרת על עולם ההשקעות.

בין היתר התייחסה דודזון למודל של קו פיילוט: "הבינה המלאכותית יכולה להיות טייס המשנה שלנו, שעוזר לנו בעבודה, מקצר תהליכים וחוסך עבודה מייגעת".

החשב הכללי יהלי רוטנברג: "המשקיעים מתחילים לחזור לשוק הישראלי" | ועידת ההשקעות 2023
אלונה בר און: "האחריות של גלובס היא לתווך את המציאות המשתנה" | ועידת ההשקעות 2023

בין היתרונות שיכולים להעניק כלי בינה מלאכותית מנתה דודזון את היכולת לסכם באופן מהיר ויעיל נתונים דוחות ומסמכים וכמו כן היכולת להתכונן בצורה מהירה ומדויקת יותר לפגישות, עם יכולת לאסוף ולהצליב מידע על לקוחות. "פעמים רבות עובדים נאלצים לקרוא מסמכים מייגעים עם הרבה אינפורמציה והיום עם כלים של בינה מלאכותית אנחנו יכולים לתת למודל, למנוע, הרבה מאוד מסמכים ולבקש ממנו לזקק את מה שחשוב, לסכם לנו ולהוציא את התבונות. ההזדמנות היא מאוד גדולה".

דודזון נתנה כדוגמה גם את היכולת של הבינה המלאכותית היוצרת להכין טיוטה של פיץ' לעסקה, "טיוטה שאנחנו יכולים להוסיף לה את הטאץ האישי שלנו".

בעניין ההתכוננות לפגישות אמרה דודזון "כל הנושא של הכנה לפגישות ובפרט של יועצים פיננסים- חלק מהלקוחות מספרים שיש להם קבוצות של אנשים שעובדים מאוד קשה ובלחץ על הכנת הפגישות. את כל זה אפשר לתת לבינה המלאכותית ולבקש שתייצר המלצות כלפי הלקוחות, תצליב עם המידע שקיים בארגון לגבי הלקוח, תבנה את פרופיל ההשקעה שלו, ותוכל להבין מה מעניין אותו על בסיס שיחות קודמות".

לדבריה של דודזון, עולם השירותים הפיננסים הוא אחד התחומים המובילים מבחינת הפוטנציאל לשימוש בכלי בינה מלאכותית ובייחוד בינה מלאכותית יוצרת. "למעלה מ-50% מן המטלות היומיומיות יוכלו להיעזר בבינה מלאכותית. בחודשים האחרונים הצוות שאני עומדת בראשו מדבר עם מספר ארגונים מובילים ואנחנו מנסים להבין אילו בעיות עסקיות ואתגרים יש להם ואיך הבינה המלאכותית וספציפית היוצרת יכולים לעזור להגביר את הפרודוקטיביות, לספק פתרונות טובים יותר, לייצר יתרון תחרותי ולשפר את איכות חיי העובדים שלהם".

דודזון התייחסה גם לנושא האחריות סביב בינה מלאכותית. היא דיברה על הוגנות במודלים של בינה מלאכותית "אזור ההוגנות- דוגמא קלאסית, מה קורה אם לוקחים סתם מודל של בינה מלאכותית ומבקשים ממנו לעזור לנו לבחור את מי לגייס? המודל הקלאסי יבחר את מי שהכי דומה למה שיש לנו בארגון, ואת זה אנחנו לא רוצים. לכן, השכבה שמטפלת בהוגנות אמורה לאפשר למודל לבחור מועמדים שונים ומגוונים". נושא נוסף שהתייחסה אליו דודזון הוא נושא השקיפות והבהירות, והסבירה כי האופן בו הטכנולוגיה עובדת חייב להיות מוסבר בצורה בהירה ומובנת.

לדבריה, המכלול של ביטחון מידע, שמירה על הפרטיות ואחריות חשוב בייחוד בעולם השירותים הפיננסים- עולם שיש בו רגולציה רבה ומידע רגיש.

לבסוף התייחסה דודזון להנגשה של הטכנולוגיה ואמרה כי המטרה היא לא רק לספק את הכלים המתקדמים לכוחות המובילים בשוק אלא גם להנגיש את היכולות הללו לבעלי פערים- למשל פערי שפה.

 ***גילוי מלא: הוועידה בשיתוף קבוצת הפניקס ובחסות קבוצת שטראוס