עובר למימושים: צחי נחמיאס מכר מניות ביג בכ-120 מיליון שקל

המימוש שביצעה ברווח מגה אור של נחמיאס ישמש להקטנת המינוף של חברת הנדל"ן המניב, שביצעה בשנים האחרונות השקעות ענק במניות ביג ודסק"ש

צחי נחמיאס. בעל השליטה במגה אור / צילום: ורד פיצ'רסקי
צחי נחמיאס. בעל השליטה במגה אור / צילום: ורד פיצ'רסקי

לאחר תקופה ארוכה שבה נקשר שמו של צחי נחמיאס בעיקר עם עסקאות לרכישת חברות ונכסים, הוציא איש העסקים לפועל מימוש משמעותי באמצעות חברת הנדל"ן המניב מגה אור שבשליטתו. זאת ככל הידוע לצורך הקטנת המינוף. מגה אור  מכרה נתח של כ-1.5% ממניות חברת המרכזים המסחריים ביג  שברשותה לידי קבוצת הביטוח מגדל  תמורת כ-120 מיליון שקל וברווח מוערך של כ-15% על השקעתה.

הכלכלה יצאה מסנכרון? מה אפשר ללמוד מהעלאות הריבית ברחבי העולם
וורן באפט מגדיל את ההימור על חמש מניות. אלה הן
ההסבר שחושף: זו הסיבה שאלטשולר שחם הידרדר החודש לתחתית טבלת התשואות 

בחודש שעבר מינה עצמו נחמיאס למנכ"ל מגה אור (במקום איתמר רגב) לאחר ששימש עד כה כיו"ר החברה, בה הוא מחזיק 38% מהמניות. מגה אור היא בעלת המניות השנייה בגודלה בביג, לאחר בעלי השליטה בחברה זו, האחים יהודה ורוני נפתלי, והיא החזיקה ערב המימוש ב-15.7% ממניות ביג, בשווי שוק של 1.37 מיליארד שקל.

הפחתות השויי העבירו את מגה אור להפסד

ההשקעה בביג גבתה ממגה אור הפחתות שויי ניכרות לנוכח ירידה של 32% במניה מהשיא בסוף 2021. מגה אור עצמה נסחרת בשווי של 3 מיליארד שקל לאחר ירידה של 42% מהשיא עליו הגיעה באותה תקופה - בין היתר בשל השקעה לא מוצלחת במניות דיסקונט השקעות.

בסוף הרבעון הראשון עמד ההון העצמי של מגה אור על 2.3 מיליארד שקל כשמולו  התחייבויות בהיקף כולל של 4.8 מיליארד שקל.

ברבעון הראשון רשמה מגה אור שיערוך שלילי של 247 מיליון שקל בגין השקעתה בביג, לו קדמה הפחתה של 470 מיליון שקל בסיכום השנה שעברה. וכך למרות שהכנסותיה של מגה אור ברבעון הראשון עלו ב-22% ל-51.8 מיליון שקל, הודות לצמיחה בהכנסות מדמי שכירות, הובילו אותה ההפחתות בגין ביג ודסק"ש הפסד של 170 מיליון שקל מול רווח נקי של 252 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

השקעה אחרת שמסבה לנחמיאס כאב ראש והפסדים ניכרים היא זו שביצעה מגה אור במניות דיסקונט השקעות (דסק"ש), חברת החזקות השולטת בסלקום, נכסים ובניין (ודרכה בגב ים), מהדרין ועוד. לפני קצת יותר משנתיים הובילה מגה אור מהלך לרכישת מניות השליטה בדסק"ש בראשות קבוצת משקיעים שכללה גם את חברת אלקו של האחים דניאל ומיכאל זלקינד, רמי לוי וחן למדן.

רכישת הנתח של מגה אור בדסק"ש, המהווה כ-30% מהון החברה, עלה לה 406 מיליון שקל, כאשר שווי השוק הנוכחי של ההחזקה עומד על 156 מיליון שקל בלבד,לאחר שמניות דסק"ש צללו בעקבות ירידה בשווי ההחזקות הסחירות שלה לצד מינוף גבוה, שאיפס את השווי הנכסי הנקי שלה והקפיץ את תשואות האג"חים שהנפיקה לרמה דו-ספרתית. מגה אור רשמה בדוחות 2022 הפחתת שווי של 235 מיליון שקל בגין ההשקעה בדסק"ש אשתקד ועוד 24 מיליון שקל ברבעון הראשון.