ירידות בנעילה בוול סטריט; טסלה קפצה ב-5.3%, אנבידיה ב-2.6%

מדד הנאסד"ק ירד בכ-0.1%, מדד S&P 500 רשם ירידה של כ-0.4% והדאו ג'ונס נסוג בכ-0.7% • הבנק המרכזי בסין הוריד את ריבית הפריים על ההלוואות • עליבאבא הודיעה על מינוי מנכ"ל חדש • באירופה ננעל המסחר בירידות קלות

וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

נעילה שלילית בוול סטריט. מדד הנאסד"ק ירד בכ-0.1%, מדד S&P 500 רשם ירידה של כ-0.4% והדאו ג'ונס נסוג בכ-0.7%.

טסלה קפצה ב-5.3%, אנבידיה  ב-2.6% ופייפאל בלטה בעלייה של 3.5%. מנגד, ירידות בולטות רשמו בין השאר מיקרוסופט, פאלו אלטו , AMD , אינטל  ועליבאבא.

21:33

ירידות קלות בניו יורק. מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.2%, מדד S&P 500 רושם ירידה של כ-0.4% והדאו ג'ונס נסוג בכ-0.5%. 

בשוק האג"ח, תשואת האיגרת חוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב יורדת ב-4 נקודות בסיס ונסחרת סביב 3.72%. תשואת האג"ח לשנתיים יורדת ב-3 נקודות ונסחרת סביב 4.69%.

בשוק הקריפטו עליות חדות. הביטקוין קופץ בכ-5% ונסחר סביב 28 אלף דולר והאת'ריום עולה ב-3.5% ל-1,780 דולר.

20:02

מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.2%, מדד S&P 500 רושם ירידה של כ-0.5% והדאו ג'ונס נסוג בכ-0.7%.

מניית נייקי  יורדת בכ-4% על רקע המלצה שלילית של כלכלני UBS. 

ריביאן  מזנקת לאחר שהחברה הודיעה כי לקוחותיה יוכלו להשתמש ברשת הטעינה של טסלה  החל מ-2024.

בקרב המניות הישראליות בולטות בירידות חדות צים , פייבר, סולאראדג' , איי.סי.אל , וויקס  ומובילאיי.

18:44

ירידות קלות בוול סטריט. מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.6%, מדד S&P 500 רושם ירידה של כ-0.7% והדאו ג'ונס נסוג בכ-1%.

באירופה ננעל המסחר בירידות קלות במדדי המניות המובילים.

אינטל  צונחת בכ-4%, בואינג  ב-3.3% ואדובי ב-2.5%. גם מניות האנרגיה מאבדות גובה במקביל לירידות חדות במחירי הנפט - שברון  יורדת ב-3% ואקסון מובייל  ב-2.5%.

דירקטוריון חברת סטרטסיס  קבע פה אחד שהצעת Systems 3D אינה מהווה הצעה עדיפה ביחס להסכם החברה עם Desktop Metal. 

בשוק הסחורות, מחיר הנפט מסוג WTI יורד ב-2.2% ונסחר סביב 70 דולר לחבית. מחיר חבית נפט מסוג ברנט יורד ב-1.5% ונסחר סביב 75 דולר.

17:04

ירידות קלות בוול סטריט. מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.3%, מדד S&P 500 רושם ירידה של כ-0.5% והדאו ג'ונס נסוג בכ-0.6%.

חברת אורמת טכנולוגיות  הודיעה היום כי חתמה על הסכמים להקמת אתר להפקת חשמל מאנרגיה גיאותרמית בניו זילנד בהיקף של כ-50 מגוואט.

בקרב המניות הישראליות בולטות בירידות וויקס , סולאראדג' , למונייד , פייבר . מנגד, לייבפרסון  רושמת עלייה חדה.

16:33

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח בירידות קלות. מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.2% והדאו ג'ונס נסוג בכ-0.5%. 

מניות טסלה  ואנבידיה  נסחרות בעליות ומנגד עליבאבא , מיקרוסופט ואמזון רושמות ירידות.

עליבאבא דיווחה היום כי אדי והו מונה לתפקיד מנכ"ל החברה ויחליף את דניאל ג'אנג, שמכהן כמנכ"ל ויו"ר עליבאבא. ג'אנג ימשיך להוביל את חטיבת הענן של החברה.

15:37

מגמה מעורבת באירופה. פוטסי 100 נסחר ביציבות, הדאקס הגרמני יורד ב-0.2% ובורסת פריז יורדת ב-0.3%. 

13:50

מגמה מעורבת באירופה. פוטסי 100 נסחר ביציבות, הדאקס הגרמני יורד ב-0.6% ובורסת פריז יורדת ב-0.3%. 

בגזרת המאקרו, ביום חמישי הקרוב, הבנק המרכזי בבריטניה צפוי לפרסם את החלטת הריבית שלו, בהמשך לנתוני האינפלציה שצפויים להתפרסם מחר. עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל מתייחס להערכותיו לגבי ההחלטה הקרובה:

"השכר בבריטניה ממשיך לזנק, וייתכן שהבנק המרכזי יצטרך להאיץ את קצב עליית הריבית. אמנם בבריטניה האינפלציה ירדה מהשיא וצפויה להמשיך לרדת לאור ההתייצבות במחירי האנרגיה, אך היא עדיין הגבוהה ביותר מבין הכלכלות הגדולות. המחסור בעובדים מיומנים במספר רב של ענפים ממשיך לתמוך בעליית השכר שמאיץ ועלה בכ-7 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים עד אפריל, מהיר בהרבה מהציפיות המוקדמות. לאור זאת אנו מצפים לעליית ריבית נוספת של רבע נקודת אחוז בחמישי הזה ולא בפעם האחרונה".

12:19

בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת.

באסיה, המדדים הבורסות ננעלו במגמה מעורבת. מדד ההנג סנג צלל ב-1.5%.

מוקדם יותר הבוקר, הבנק המרכזי בסין הוריד את הריבית ב-0.1%. עופר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר של הראל מתייחס להחלטה: " הנתונים האחרונים מסין מצביעים אמנם על צמיחה חיובית ברבעון השני, אך היא מאיטה מהר מהציפיות. כך ב-12 החודשים האחרונים עד למאי המכירות הקמעונאיות והייצור התעשייתי עלו ב-13.4 ו-3.4 אחוזים בהתאמה, נמוך מהערכות המוקדמות. זאת בנוסף לנתוני יצוא הסחורות למאי שירדו ב-7.5 אחוזים מול התקופה המקבילה בשנה שעברה לאור ההאטה הגלובלית בענפי התעשייה".

"לאור זאת הבנק המרכזי ממשיך בצעדים מרחיבים כאשר הפחית (מוקדם מהצפוי) את הריבית השבועית ב-0.1 אחוז (אחת מהריביות של הבנק). השבוע הפחית בשיעור דומה גם את הריבית לשנה ל-3.55 אחוזים וגם את הריבית ל-5 שנים ל-4.2 אחוזים שמהווה מדד ייחוס להלוואות לדיור. זו ההפחתה הראשונה של הריביות הללו מאז אוגוסט בשנה שעברה. בנוסף פורסמו דיווחים על כוונת הממשלה להשיק תוכנית תמריצים נוספת, בדגש על שוק הנדל"ן שבירידה כבר זמן ממושך (למרות הורדת הריבית) הרחבה שאם תהיה משמעותית תשפיע גם על מחירי חומרי הגלם בעולם".

11:01

המדדים המרכזיים בבורסות אירופה נסחרים במגמה מעורבת. פוטסי הבריטי עולה ב-0.2%, בורסת פריז נסחרת ביציבות והבורסה בגרמניה יורדת ב-0.3%.

בשוק הפורקס העולמי, האירו מתחזק מול הדולר ב-0.2%, הליט"ש מתחזק מול הדולר ב-0.1% והדולר נחלש מול הין ב-0.2%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים במגמה מעורבת. מחיר הנפט מסוג WTI יורד ב-0.5% ונסחר סביב 71 דולרים לחבית. מחיר חבית נפט מסוג ברנט עולה ב-0.5% ונסחר סביב 76 דולרים.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות שערים קלות.

10:10

פתיחה שלילית בבורסות אירופה. מדד הדאקס משיל מערכו 0.4%, פוטסי 100 יורד ב-0.1% ובורסת פריז יורדת ב-0.2%.

בגזרת המאקרו, מדד המחירים ליצרן בגרמניה ירד בחודש מאי ב-1.4% בקצב חודשי, בניגוד לתחזיות שציפו לירידה מתונה יותר של 0.7%.

08:25

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים במגמה שלילית. מדד הניקיי יורד ב-0.3%, מדד ההנג סנג צולל ב-1.5%, בורסת שנחאי יורדת ב-0.2% והקוספי יורד ב-0.3%.

חברת  עליבאבא   מרכזת עניין הבוקר לאחר שדווח כי אדי והו מונה לתפקיד מנכ"ל החברה ויחליף את דניאל ג'אנג, שמכהן כמנכ"ל ויו"ר עליבאבא. ג'אנג ימשיך להוביל את חטיבת הענן של החברה.

מאקרו סין- הבוקר הבנק המרכזי הוריד את ריבית הפריים על ההלוואות ב-0.1% לרמה של 3.55%.

רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי בבנק מזרחי טפחות מתייחס להחלטת הבנק המרכזי בסין: "הורדת הריבית בסין הבוקר אמנם הייתה צנועה (מ-3.65% ל-3.55%) ולא הפתיעה, אך יש לה חשיבות רבה לכלכלת הענק ולשאר העולם. זאת ממספר סיבות: ראשית, זו הורדה ראשונה של ריבית ה-benchmark זה 10 חודשים ואף קדמו לה בשבוע שעבר הפחתות של מספר ריביות נוספות במדינה".

"שנית, מדובר בניסיון לאושש את הסביבה המימונית של החברות הגדולות במדינה ובראשן חברות הטכנולוגיה. מסתבר כי המעבר החד, בתחילת השנה, ממדיניות של אפס סובלנות כלפי הקורונה לפתיחה מלאה של הגבולות והכלכלה, לא הוליך להתאוששות מהירה ורחבה מספיק, כזו שלא רק בסין מייחלים, אלא גם בשאר העולם, ובפרט ביבשת אירופה המקרטעת, התלויה רבות בייצוא סחורות ושירותים למדינת הענק". 

"שלישית, האינפלציה בסין נמוכה מדי. היא ירדה ל-0.1% בחודש אפריל - רמתה הנמוכה ביותר זה 26 שנים - ובחודש מאי טיפסה ל-0.2% בלבד. גם אינפלציית הליבה עומדת בקושי על 0.6%. כן, יש גם מדינות שמתמודדות עם ביצועי חסר של האינפלציה. אלו כמובן לא נתונים טיפוסיים ורצויים למשק שעובר מהאטה לצמיחה כלכלית, כי הם מעידים על חוסר יכולת תמחור של המגזר העסקי. נראה כי הריבית תצטרך לרדת עוד אם האינפלציה לא תתאושש".

מנחם מסכם ומציין כי "כאמור, בעקבות המהלך מעריכים כעת כי הריביות בסין תמשכנה לרדת. לא במפתיע, ירד היואן לרמתו הנמוכה ביותר מתחילת השנה בעקבות הורדת הריבית. בשורה התחתונה, אף כי הצמיחה בסין תתאושש, השנה, משמעותית בהשוואה לשנות הקורונה, בדרך לשם תהיינה מהמורות והמעבר לא יהיה חלק".

בארה"ב לא התקיים מסחר אמש, בשל ה-Juneteenth, יום השחרור מעבדות.

אינטל תקים מפעל חדש בגרמניה. מה גובה המענק שתקבל מהממשלה? 
וורן באפט מגדיל את ההימור על חמש מניות. אלה הן 

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים הבוקר בירידות קלות. 

בשוק הפורקס העולמי, הדולר מתחזק מול האירו והליט"ש ב-0.1%. במקביל, הדולר מתחזק מול הין ב-0.1%.

בשוק האג"ח, תשואת האיגרת חוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב עולה ב-3 נקודות בסיס הבוקר ונסחרת סביב 3.80%. תשואת האג"ח לשנתיים עולה בשיעור דומה ונסחרת סביב 4.70%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים הבוקר בירידות שערים קלות. מחיר חבית נפט מסוג WTI יורד בכ-0.6% ונסחר סביב 71 דולר לחבית. מחיר חבית מסוג ברנט יורד ב-0.3% ונסחר סביב 75 דולר.

בגזרת המאקרו, היום צפויים להתפרסם מדד המחירים ליצרן בגרמניה והתחלות בניית בתים בארה"ב.