ציפי לבני מצטרפת לדירקטוריון חברת אלביט מערכות

ציפי לבני (64), שרת החוץ לשעבר ובעלת תואר במשפטים, אמורה להיות חלק מוועדת הביקורת של דירקטוריון אלביט • בעלי המניות ידרשו לאשר את המינוי ב-8 באוגוסט

ציפי לבני / צילום: יונתן בלום
ציפי לבני / צילום: יונתן בלום

ציפי לבני, לשעבר שרת החוץ והמשפטים, צפויה להצטרף בקרוב לדירקטוריון החברה הביטחונית אלביט מערכות. החברה פרסמה זימון לאסיפה השנתית של בעלי המניות שלה, שתתקיים ב-8 באוגוסט, ובה יתבקשו בעלי המניות לאשר בין היתר את מינויה של לבני לדירקטוריון.

לבני (64), בעלת תואר במשפטים, אמורה להיות חלק מוועדת הביקורת של דירקטוריון אלביט. נזכיר שלבני מכהנת מאז שנת 2021 גם כדירקטורית חיצונית בחברת התקשורת בזק. שרה אחרת לשעבר שכיהנה עד לאחרונה כדירקטורית באלביט היא פרופ' יולי תמיר, שהייתה בעבר שרת החינוך.

● המהלך האקטיביסטי שנועד לשנות את פניה של מגוריט 

לבני היא המועמדת החדשה היחידה לדירקטוריון אלביט מערכות , ומלבדה יתבקשו בעלי המניות לאשר גם את המשך כהונתם של היו"ר ובעל השליטה מיכאל פדרמן, אלוף במיל' אהוד (אודי) אדם (שהצטרף לאחרונה לדירקטוריון), רינה באום, דויד פדרמן, דב נינוה ואהוד (אודי) ניסן. כל דירקטור באלביט זכאי לתגמול שנתי בסך כ-120 אלף שקל (כ-33 אלף דולר) ותשלום של 4,625 שקל בגין כל פגישה.

אלביט מערכות, המנוהלת על ידי בצלאל (בוצי) מכליס, נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של 9.4 מיליארד דולר, אחרי עלייה של 27.6% במחיר המניה מתחילת השנה הנוכחית. ברבעון הראשון של השנה החברה רשמה הכנסות של 1.39 מיליארד דולר ורווח נקי (Non-GAAP, המיוחס לבעלי המניות) בסך 75.6 מיליון דולר.