בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה, מיקרוסופט ואמזון ירדו

מדד הדאו ג'ונס רשם עלייה של כ-0.8%, הנאסד"ק סיים יום תנודתי ביציבות ומדד ה-S&P 500 טיפס בכ-0.4% • קצב הצמיחה השנתי בארה"ב עמד על 2% ברבעון הראשון, לעומת צפי ל-1.4% ולעומת נתון קודם שעמד על 1.3% • תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב עלו

בורסות וול סטריט / צילום: Shutterstock
בורסות וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה מעורבת בוול סטריט: מדד הדאו ג'ונס רשם עלייה של כ-0.8%, הנאסד"ק סיים יום תנודתי ביציבות ומדד ה-S&P 500 טיפס בכ-0.4%. 

מניות אנבידיה, מיקרוסופט, נטפליקס , מטא  ואמזון רשמו ירידות. מנגד, טסלה ואפל  רשמו עליות קלות.

מניות יצרניות הרכבים החשמליים ריביאן  ולוסיד  רשמו עליות חדות.

בקרב המניות הישראליות בלטו בעליות קמטק , אופקו, קורנית דיגיטל  וסיוה.

21:20

מדד הדאו ג'ונס רושם עלייה של כ-0.6%, הנאסד"ק עבר לירידה של כ-0.3% ומדד ה-S&P 500 מטפס בכ-0.2%.

בזירת המסחר בקריפטו נרשמות עליות של 1%-1.5% בשערי הביטקוין והאת'ריום בין השאר על רקע דיווח כי גם ענקית קרנות הסל פידליטי מבקשת אישור להקים קרן סל שתעקוב אחרי מחיר הביטקוין. הביטקוין נסחר ברמה של 30.5 אלף דולר והאת'ריום סביב מחיר של 1,850 דולר.

20:05

מגמה מעורבת בניו יורק. מדד הדאו ג'ונס רושם עלייה של כ-0.7%, הנאסד"ק עבר לירידה של בכ-0.1% ומדד ה-S&P 500 מטפס בכ-0.3%.

מניית אוקסידנטל פטרוליום  עולה על רקע רכישות נוספת של כ-2.1 מיליון מניות שביצעה ברקשייר האת'וואיי במהלך הימים האחרונים.

מניית Freyr Battery מזנקת בכ-18% בעקבות שדרוג ההמלצה למניה על ידי כלכלני מורגן סטנלי.

מנגד, מיקרון טכנולוג'י  יורדת בכ-3% לאחר שהחברה פרסמה דוחות אמש. מניות אנבידיה , טסלה, מיקרוסופט  ואמזון מאבדות גובה ויורדות בעד 1%. 

בקרב המניות הישראליות בולטת אופקו  עם קפיצה של כ-12% וננו דיימנשן  מזנקת בכ-14%. 

18:47

מגמה חיובית בניו יורק. מדד הדאו ג'ונס רושם עלייה של כ-0.6%, הנאסד"ק מטפס בכ-0.1% ומדד ה-S&P 500 מטפס בכ-0.3%.

עליות בולטות רושמות מניות הבנקים הגדולים וולס פארגו  ג'י.פי מורגן צ'ייס  ובנק אוף אמריקה , לאחר שעברו בהצלחה את מבחני הלחץ של הפד. עוד רושמות עליות ויזה, גולדמן סאקס גרופ , AMD ונובה.

באירופה ננעל המסחר במגמה מעורבת. מדד הקאק רשם עלייה של כ-0.4% ואילו מדדי הפוטסי והדאקס רשמו ירידות קלות.

17:06

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס רושם עלייה של כ-0.4%, הנאסד"ק נסחר ביציבות ומדד ה-S&P 500 מטפס בכ-0.1%.

בשוק האג"ח, התשואות על אג"ח ממשלת ארה"ב ממשיכות לטפס. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עולה ב-14 נקודות בסיס לרמה של 3.85%. התשואה על אג"ח לשנתיים עולה ב-15 נקודות בסיס לכ-4.87%.

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות פריון , קמטק, אופקו , ווקמי , סנטינל וואן  וקוגנייט .

16:31

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס רושם ירידה מזערים ואילו הנאסד"ק נסחר ביציבות.

עליות קלות רושמות טסלה , AMD ואנבידיה  ואילו מיקרוסופט  ואמזון  רושמות ירידות קלות.

15:30

מאקרו ארה"ב: פורסם נתון מעודכן על התמ"ג בארה"ב, לפי קצב הצמיחה השנתי עמד על 2% ברבעון הראשון, לעומת צפי ל-1.4% ולעומת נתון קודם שעמד על 1.3%. ברבעון הרביעי של 2022 הצמיחה בארה"ב עמדה על 2.6%. מדד המחירים לפי הוצאות על צריכה (PCE) עמד על 4.1% ברבעון לעומת צפי ל-4.2% ואילו מדד הליבה של ה-PCE הגיע ל-4.9% לעומת צפי לרמה של 5% ולעומת 4.4% בנתון הקודם שפורסם.

15:20

חברת הדפסות התלת ממד ננו דיימנשן  עברה לרווח ברבעון הראשון, בזכות השקעתה בסטרטסיס שעליה היא מנסה להשתלט. בדוחות הרבעוניים שפורסמו היום, ננו דיימנשן דיווחה על הכנסות של כ-15 מיליון דולר, צמיחה של 43% ביחס לרבעון המקביל. ההפסד התפעולי הסתכם ב-31.2 מיליון דולר, אך החברה הכירה בהכנסות פיננסיות בסך 56.8 מיליון דולר שהעבירו אותה לרווח נקי בגובה 22 מיליון דולר, לעומת הפסד של 33.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.

עיקר ההכנסה הפיננסית נובע משיערוך ההשקעה של ננו דיימנשן בסטרטסיס; ננו מחזיקה בכ-14.5% ממניות סטרטסיס שעלו משמעותית, והיא מנסה להשתלט עליה, במקביל לניסיון דומה של חברת 3D Systems. במקביל נהנתה ננו דיימנשן גם מהכנסות ריבית על הסכום הגבוה שנמצא בקופתה. בסוף הרבעון הראשון היו לה קרוב למיליארד דולר בקופה.

15:00

מאקרו באירופה: מדד המחירים בגרמניה עלה בחודש יוני ב-0.3% בקצב חודשי, כאשר הצפי המוקדם חזה עליה של 0.2% במדד. בהסתכלות שנתית, המדד עלה לקצב של 6.4%, מעל הצפי המוקדם שציפה לעלייה של 6.3%.

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב עולה ב-4 נקודות בסיס לרמה של 3.75%. התשואה על אג"ח לשנתיים עולה ב-5 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.76%.

12:49

מגמה מעורבת באירופה. הדאקס יורד ב-0.1%, פוטסי 100 יורד ב-0.3% ובורסת פריז עולה ב-0.4%.

בגזרת המאקרו, מדד אמון הצרכנים של ה-ECB עמד על 16.1- נקודות בהתאם לציפיות, כאשר הנתון של החודש הקודם נאמד על 17.4-.

יו"ר הפד ג'רום פאוול נאם לפני זמן קצר בפורטוגל והדגיש כי "קריסת בנק סיליקון ואלי ושני בנקים אמריקאים בינוניים נוספים מוקדם יותר השנה, מעידה על הצורך לחזק את הפיקוח והרגולציה של הפד על מוסדות בסדר גודל של בנק SVB". בנוסף הדגיש בנאומו כי הלחץ במערכת הבנקאית במהלך האביב היה "קשה הרבה יותר לניהול אילו הבנקים הגדולים היו חסרי הון או נזילים". עוד הוסיף כי הפד עדיין לא ממהר לקבוע כי המשבר הבנקאי הסתיים.  

11:28 

המדדים המרכזיים באירופה נסחרים במגמה מעורבת. הדאקס הגרמני נסחר ביציבות, פוטסי 100 יורד קלות והבורסה בפריז עולה ב-0.1%.

בגזרת המאקרו, מדד המחירים לצרכן בספרד ירד ל-1.9% בקצב שנתי. התחזיות המוקדמות ציפו כי האינפלציה במדינה תרד ל-1.7%. מדובר בירידה חדה של קצב האינפלציה במדינה, שעמד על 3.2% בחודש הקודם.

באסיה, המדדים המרכזיים ננעלו במגמה מעורבת. הניקיי עלה ב-0.1%, ההנג סנג צלל ב-1.3%, הקוספי ירד ב-0.6% ובורסת שנחאי ירדה ב-0.2%.

בשוק הסחורות, נרשמות ירידות קלות במחירי הנפט. מחירה של חבית מסוג WTI עומד על 69 דולרים ומחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 73 דולרים. 

10:15

מגמה חיובית בפתיחה באירופה. הפוטסי הבריטי נסחר ביציבות, הדאקס הגרמני נסחר במגמה דומה, והבורסה בפריז עולה ב-0.2%.

מניית חברת H&M  פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון והפתיעה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח. במקביל החברה מדווחת, כי עד כה, ברבעון השלישי של השנה, החברה רושמת מכירות גבוהות.

בשוק המט"ח, האירו נסחר ביציבות מול הדולר והליט"ש. מול הין, הדולר מתחזק ב-0.1%.

08:17

הבוקר באסיה, המסחר מתנהל במגמה מעורבת. מדד הניקיי עולה ב-0.3% בעוד ההנג סנג צולל בכ-1.6%. בורסת שנחאי יורדת ב-0.2% והקוספי נסחר במגמה דומה. 

ברקע למגמה המעורבת באסיה, אמש יו"ר הפד, ג'רום פאוול, חזר ואמר כי הוא צופה עוד העלאות ריבית בארה"ב עד לסוף השנה. פאוול, שמשתתף בכנס בפורטוגל, אמר כי "מה שבעיקר משפיע על ההחלטות שלנו, לצד האינפלציה הגבוהה, זה שוק העבודה המאוד חזק". 

המסחר בחוזים העתידיים בארה"ב מתנהל הבוקר במגמה חיובית.

אמש בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-0.3% ואילו הדאו ג'ונס רשם ירידה של כ-0.2%.

בית ההשקעות אופנהיימר מסמן את המניות המומלצות בתחום הבינה המלאכותית  

בשוק האג"ח, הבוקר נרשמות עליות בתשואות האג"ח בארה"ב. התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עולה ב-2 נקודות בסיס ונסחרת סביב 3.73%. התשואה על אג"ח לשנתיים עולה קלות ועומדת על 4.73%. 

בשוק הפורקס העולמי, הדולר מתחזק מול האירו ב-0.2% ומול הליט"ש, הדולר מתחזק ב-0.1%. מול הין, הדולר נסחר ביציבות.

בשוקי הסחורות, הבוקר, מחירי הנפט נסחרים בירידות של כ-0.5%. מחירה של חבית מסוג נפט WTI עומד על 69 דולרים בעוד מחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 73.8 דולרים. מחיר הזהב יורד ב-0.5% ונסחר סביב 1912 דולרים לאונקיה.

בשוק הקריפטו, מחיר הביטקוין יורד בכ-1% ונסחר סביב 30,227 דולרים. מחיר האת'ריום יורד ב-1.5%.

בגזרת המאקרו, האינפלציה באיטליה עלתה בשיעור נמוך יותר מהצפוי: מדד המחירים לצרכן שפורסם ביום אמש הצביע על עלייה שנתית של 6.4%, בעוד שתחזיות הכלכלנים היו לעלייה של 6.8%.

בגרמניה פורסם מדד אמון הצרכנים, אשר רשם ירידה ראשונה לאחר תשעה חודשים, בניגוד לציפיות לעלייה מחודש קודם; זאת בדומה לירידה באיטליה שבה פורסם הנתון יום קודם לכן, וגם שם נרשמה ירידה למרות צפי לעלייה.

ביפן, הבוקר פורסמו נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש מאי, שהצביעו על עלייה שנתית של 5.7%, מעל הצפי המוקדם שחזה גידול מתון יותר של 5.4%.

היום צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן בגרמניה ונתון מעודכן על קצב הצמיחה בארה"ב ברבעון הראשון.

ביום שישי יתפרסמו ביפן מדד המחירים לצרכן ונתוני הייצור התעשייתי, בסין מדדי מנהלי רכש (יוני) והתחלות בנייה שנתיות (מאי) ובבריטניה נתונים סופיים על התוצר ברבעון הראשון. בארה"ב יתפרסמו מדד המחירים של ההוצאות לצריכה פרטית למאי (PCE) וציפיות האינפלציה לשנה וחמש שנים של אוניברסיטת מישיגן.