למונייד מבקשת להאיץ את המעבר לרווח: קרן אמריקאית תממן את עלויות רכישת הלקוח

חברת הביטוח הדיגיטלי מדווחת כי קרן אמריקאית תממן את עלויות רכישת הלקוח בעד 150 מיליון דולר בתמורה ל-16% מתזרים הפרמיות • סכום ההשקעה מיועד לסייע ללמונייד להאיץ את הצמיחה שלה, והקרן צפויה להחזיר את ההשקעה שלה לפי ההערכות תוך כשנתיים-שלוש

שי וינינגר ודניאל שרייבר, מייסדים ומנכ״לים משותפים של למונייד / צילום: דור מלכה
שי וינינגר ודניאל שרייבר, מייסדים ומנכ״לים משותפים של למונייד / צילום: דור מלכה

חברת הביטוח הדיגיטלי למונייד  מעוניינת להאיץ את המעבר שלה לרווחיות, ולצורך זה היא מדווחת היום על מהלך שאותו היא מכנה "סוכני ביטוח סינטטיים".

למעשה מדובר במבנה פיננסי שונה מזה בו החברה פועלת כיום, ולצורך זה היא חוברת לקרן הפרייבט אקוויטי האמריקאית General Catayst, שבמסגרת תוכנית שתחל בחודש יולי, תוציא עד 150 מיליון דולר ותממן כ-80% מעלות רכישת הלקוח של למונייד (CAC) ב-18 החודשים הבאים, בתמורה לעמלה של כ-16% מתוך תזרים הפרמיות שהיא תעזור להביא. הסכום הזה מיועד לסייע ללמונייד להאיץ את הצמיחה שלה, והקרן צפויה להחזיר את ההשקעה שלה לפי ההערכות תוך כשנתיים-שלוש.

הפיטורים בווייז הזכירו את הדרך המכוערת שבה מראים לעובדים את הדלת בארה"ב 
המשנה ליועמ"שית מזהיר את אמסלם: "הימנע מפעולות חד צדדיות שיפגעו בעצמאות רשות החברות" 

בלמונייד מדגישים שהמודל העסקי הישיר, הנוכחי של החברה, הוא רווחי, אך ההחזר עלול להתארך מספר שנים - דבר שיוצר פער תזרימי. המשמעות, לדבריהם, היא אובדן הזדמנויות לצמיחה רווחית עד שמתקבל ההחזר על מלוא ההשקעה ברכישת לקוחות קודמים. החברה מציינת שכדי לסגור את הפער, חברות ביטוח מסורתיות פונות לסוכני ביטוח עצמאיים, שמקבלים עמלה למשך כל חיי הלקוח ובכך פוגעים בפוטנציאל הרווח הגולמי מאותו לקוח עבור חברת הביטוח. למונייד מאמינה שמצאה מודל שיאפשר לה ליהנות גם מצמיחה מהירה וגם ללא פגיעה בתזרים המזומנים.

בלמונייד מדגישים: "אנחנו מאמינים שבאמצעות התוכנית החדשה נצליח להאיץ את הצמיחה שלנו"

"תוכנית 'סוכנים סינטטיים' היא שובר שוויון עבורנו", מסר דניאל שרייבר, מייסד ומנכ״ל משותף של למונייד. "אנחנו מאמינים שבאמצעות התוכנית החדשה נצליח להאיץ את הצמיחה שלנו, מבלי לגרוע מתזרים המזומנים שלנו או להידרש לדילול מנייתי נוסף. המשמעות היא צמיחה מהירה יותר, עם יותר מזומנים בקופה, ועם החזר על ההון גבוה משמעותית".

פרנאב סינגאבי, שותף מנהל בקרן ג'נרל קטליסט, אמר שהקרן רואה בלמונייד חברה ששינתה לחלוטין את פני עולם הביטוח והפכה להיות אחת מחברות הטכנולוגיה הציבוריות המעניינות ביותר. הקרן הייתה אחת המשקיעות הראשונות בחברה, עוד לפני ההנפקה בוול סטריט ב-2020, וב-2021, כשלמונייד נסחרה בשיא וביצעה הנפקה משנית, הקרן מימשה מניות תמורת 85 מיליון דולר ונותרה עם החזקה של אחוזים בודדים בחברה (מאז היא אינה מחויבת לדווח על החזקותיה בלמונייד). ההנפקה המשנית בוצעה במחיר של 165 דולר למניה, לעומת המחיר היום שהוא כ-17 דולר, המשקף לחברה שווי שוק נוכחי של 1.17 מיליארד דולר.

מתחילת השנה מניית למונייד עלתה ב-24.7%, לאחר שכבר נפלה לשפל ששיקף לה שווי של מתחת ל-1 מיליארד דולר, בהשוואה למעל 10 מיליארד דולר בשיא. למונייד הודיעה ב-2022 שלאחר שנים של השקעות היא הגיעה לנקודה שבה היחס בין ההשקעות להכנסות התהפך, מה שיוביל לשיפור השורה התחתונה עד למעבר עתידי לרווחיות. ברבעון הראשון של השנה הכנסות החברה עמדו על 95.2 מיליון דולר, עלייה של 115%, וההפסד צומצם ב-12% ל-65.8 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה שלילי בסך 50.8 מיליון דולר, לעומת EBITDA שלילי של 57.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה הודיעה לאחרונה על פיטורי כ-3% מעובדיה.

למונייד הוקמה על-ידי המנכ"לים המשותפים דניאל שרייבר ושי וינינגר, והיא פועלת בארה"ב ועוסקת בביטוח לבעלי דירות ולשוכרים, ביטוח רכב, ביטוח חיים וביטוח בעלי חיים.