הבנקים מנצלים את הפסקת הפרסומות כדי לשכנע שהם בעד הלקוחות

שבע מתוך עשר הפרסומות שנכנסו השבוע לדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עלו לאחרונה לאוויר ומופיעות בו לראשונה • מתוכן בולטות הפרסומות של הבנקים לאומי ודיסקונט, שכל אחד מהם השקיע יותר מ-2 מיליון שקל בנוכחות על המסך

גל תורן ופבלו רוזנברג בקמפיין בנק לאומי / צילום: מיכה לובטון
גל תורן ופבלו רוזנברג בקמפיין בנק לאומי / צילום: מיכה לובטון

השבוע החולף היה פורה במיוחד בגזרת ענף הפרסום - שבע מתוך עשר הפרסומות שנכנסו לדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עלו לאחרונה לאוויר ומופיעות בו לראשונה.

בין אלה נמנית הפרסומת הזכורה ביותר, השייכת לבנק לאומי, ובה פבלו רוזנברג מצטרף לגל תורן כדי לקדם את הרחבת שעות הפעילות של הבנק - נושא כאוב עבור הישראלים. השניים מבצעים יחד שיר של טונה ושלומי סרנגה מלפני שבע שנים, ולמרות תחושת האוברדוז משירים בפרסומות, כאן מדובר בהתאמה מדויקת ובעיקר מדבקת, כלומר כזו שקשה להפסיק לזמזם. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, לאומי הוא המפרסם השני בגודלו השבוע, עם השקעה של כ-2.1 מיליון שקל.

הפרסומת האהובה ביותר שייכת לדיסקונט ורותם סלע, וגם היא חדשה יחסית. כאן המטרה היא לקדם את מפתח דיסקונט - מוצר שאינו חדש, וגם אינו מזוהה ישירות עם בנקים (חנייה חינם). ואולם נראה שהחיבה הציבורית לסלע ולסרטי אקשן ופעלולים עושה את שלה, לצד העובדה שעל פי נתוני יפעת, זו הפרסומת המושקעת ביותר השבוע, עם כ-2.2 מיליון שקל.

רותם סלע בקמפיין דיסקונט / צילום: צילום מסך
 רותם סלע בקמפיין דיסקונט / צילום: צילום מסך

במזרחי טפחות בחרו בכיוון אחר לחלוטין, שלכאורה מפרגן למתחרים ולמעשה עוקץ אותם בנושא השירות, עמו הוא מזוהה. בפרסומת יושב פרזנטור הבנק, דביר בנדק, במטבח, פותר תשבץ ומקריא לבתו את ההגדרה "מילה חיובית בעלת חמש אותיות". בתו משיבה, "פרגון", ואז מתחיל מונולוג שבו הוא תומך בשינויי המדיניות של המתחרים, וממליץ להם להתמיד בכך.

באופן מכוון, הפרסומת מתרכזת בכך, ומתעלמת הפעם לחלוטין מתחום המשכנתאות - ההלוואות הגדולות ביותר של משקי הבית, וגם התחום שבו מזרחי טפחות הוא השחקן החזק ביותר במערכת, ובו הוא רוצה להמשיך להוביל. הפרסומת מתברגת במקום הרביעי בזכירות, והשישי באהדה.

התחרות בין חברות התקשורת משגרת למדד את הפרסומות של פרטנר, בזק וסלקום (רק פלאפון ויהודה לוי בחוץ, למרות שהפרסומת שודרה השבוע). מבין שלושתן, בזק ממוקמת במקום הגבוה ביותר (שלישי בזכירות ושני באהדה), בזכות החיבור בין גידי גוב ל"צעירים התורנים" - והפעם אלה נס & סטילה עם הגרסה החדשה ללהיט "תיק קטן". מדובר במפרסם השלישי בגודלו השבוע, עם השקעה של כ-1.9 מיליון שקל.

נס X סטילה בקמפיין בזק / צילום: צילום מסך
 נס X סטילה בקמפיין בזק / צילום: צילום מסך

משקיעים קצת יותר

ההשקעה בפרסום עולה במעט: מ־36 מיליון שקל בשבוע שעבר, ל־38 מיליון שקל השבוע.

המשרדים האהובים

אדלר-חומסקי & ורשבסקי ומקאן תל אביב אחראים לפרסומות האהובות ביות, השייכות לדיסקונט, בזק ופרטנר.

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.