מנהלת רשות החברות במכתב חריף לשר אמסלם: "הניסיון להלך עליי אימים לא יצלח"

על רקע חילוקי דעות מרובים בין השניים, ראש רשות החברות מיכל רוזנבוים כתבה מכתב חריף לשר דודי אמסלם, בתגובה למכתב ששלח בשבוע שעבר בניסיון לעקוף אותה ואת הנהלת הרשות • רוזנבוים: "מפרסומים פומביים למדתי שייחסת לי מעשים פליליים ופגיעה בטוהר המידות"

מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, והשר דודי אמסלם / צילום: כדיה לוי, רפי קוץ
מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, והשר דודי אמסלם / צילום: כדיה לוי, רפי קוץ

"הניסיון להלך עלי אימים לא יצליח", כך כתבה היום מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים במכתב חריף לשר דוד אמסלם, הממונה על הרשות. מכתבה של רוזנבוים נשלח בתגובה למכתב ששלח אמסלם בשבוע שעבר. "איני יראה מפני התמודדות על אמת מקצועית ועל הגנת האינטרס הציבורי", הוסיפה רוזנבוים.

מפת העימותים בין שרי הממשלה לרגולטורים ובכירים במשק 
המשנה ליועמ"שית מזהיר את אמסלם: "הימנע מפעולות חד צדדיות שיפגעו בעצמאות רשות החברות" 

מנהלת הרשות כתבה לשר אמסלם כי "החמרת באופן משמעותי את הטון הבוטה בו אתה פונה אלי ובחרת להטיח בי שורה של הכפשות והאשמות שווא תוך פגיעה חמורה בשמי הטוב. ייחסת לי שקרים והטעיות וטענת כי ביצעתי עבירת משמעת. מפרסומים פומביים אף למדתי שהרחקת לכת וייחסת לי מעשים פליליים ופגיעה בטוהר המידות".

מכתב זה מגיע כתשובה למכתב שנשלח ב-28 ליוני, יום רביעי האחרון. במכתב זה, אמסלם פונה למשנה ליועמ"שית גיל לימון ושואל מדוע לא הותר לו להיפגש עם עובדי רשות החברות, תוך עקיפת רוזנבוים והנהלת הרשות.

דבר זה מגיע על רקע חילוקי דעות מרובים בין רשות החברות לבין אמסלם כשר הממונה עליה, למשל בכל הנוגע להדחת יו"ר הדואר, חשדות לפגמים במכרז לאיתור יועמ"ש לחברת נתיבי ישראל, הדחת מנכ"ל רכבת ישראל, אי מינוי יו"ר דירקטוריון לחברת החשמל, חלוקת בונוסים לעובדים בחברות ממשלתיות, עיכוב הפרטת הדואר, משיכת דיבידנדים מחברות ממשלתיות, וכנראה מעל הכל - המחלוקת סביב "נבחרת הדירקטורים" שמציבה רף לקבלת דירקטורים לחברות ממשלתיות.

אמסלם: "המידע המגיע אליי מעובדי הרשות הוא חמור מאד"

אמסלם דרש להיפגש עם עובדי רשות החברות תוך עקיפת הנהלת הרשות, זאת כנראה כדי לקדם את עמדותיו באופן ישיר. הוא גם ביקש מהאוצר לעצור את כל המכרזים של רשות החברות, ואף למקם במשרד בתוך רשות החברות את יועצו הפוליטי. במכתבו, השר אמסלם מלין על כך שהוא לומד על ההתנהלות מתוך הפרסומים בכלי התקשורת, וטוען ש"המידע המגיע אליי מעובדי הרשות, בעבר ובהווה, הוא לעניות דעתי חמור מאד!!!" ומסכם ש"במצב כיום, אני קובע שאיני יכול לממש את סמכותי החוקית ואיני יכול לקחת אחריות על התנהלות רשות החברות כפי שממשלת ישראל הטילה עליי".

המשנה ליועמ"שית גיל לימון השיב למכתבו של אמסלם וקרא "להימנע מנקיטת פעולות חד-צדדיות... שעלולות לפגוע בעצמאותה של רשות החברות". הפעולות אליהן מכוון לימון הן בין השאר כוונתו של אמסלם להקפיא התקשרויות ומכרזים לגיוס כוח אדם של הרשות, וכן ניסיון שלו לפנות ישירות לעובדי הרשות.

לגבי שאלת הסמכויות, "נקבע שיוקם צוות בין-משרדי שתפקידו להגיש את המלצותיו ביחס לאופן ביצוע העברת שטח הפעולה והסמכויות, וכן בכל עניין נוסף שיידרש", כתב לימון, "המלצות הצוות הן חלק מהתשתית הרלוונטית לבחינת הסוגיות המועלות בפנייה. למיטב ידיעתנו, המלצות הצוות הבין-משרדי טרם הועברו לשרים. מאחר שהצוות נועד להכריע בשאלות שונות שנוגעות להעברת שטח הפעולה למשרד לשיתוף פעולה אזורי, עד לקבלת החלטות בנושאים המסורים לצוות, יש קושי בביצוע שינויים משמעותיים בדרך פעולת רשות החברות הממשלתיות. כך למשל לעניין הסדרי העבודה, תחום הרכש וההתקשרויות וכן העסקת כוח אדם".

כפי שנחשף בגלובס, אמסלם מקיים בימים אלה בדיקות מול הייעוץ המשפטי במטרה לבחון הקמת "ועדה מייעצת" לרשות, שבאמצעותה יוכל להעמיק את דרישתו בפעילות השוטפת של הרשות, האמונה על מאות מינויים בכירים לדירקטוריונים של עשרות חברות ממשלתיות.