אוניברסיטת בר-אילן ופירמת BDO מקימות מרכז פרישה מעבודה

אוניברסיטת בר-אילן ופירמת ראיית חשבון BDO מקימות מרכז בתחום הפרישה מעבודה • יקב רמת הגולן החליט להשיק יין חדש תחת השם ירדן Cru Elite ולהציע אותו לקנייה באמצעות NFT • אירועים ומינויים

רו''ח שחר זיו, מנכ''ל BDO וזהר ינון, מנכ''ל אוניברסיטת בר-אילן / צילום: דוברות אוניברסיטת בר־אילן
רו''ח שחר זיו, מנכ''ל BDO וזהר ינון, מנכ''ל אוניברסיטת בר-אילן / צילום: דוברות אוניברסיטת בר־אילן

אוניברסיטת בר-אילן ופירמת ראיית חשבון BDO מקימות מרכז בתחום הפרישה מעבודה, שבראשו תעמוד ד"ר שרה זיו. למרכז שותפה גם קבוצת טרפז פיננסים, שהמומחים שלה יתוו את המסגרת הכלכלית.

תחת המטרייה האקדמית והמקצועית של שלושת הגופים יספק המרכז קורסים, סדנאות, ליווי וחניכה אישית, לצד ייעוץ ותמיכה רגשית וחברתית, בעזרת אנשי מקצוע בתחום הכלכלי, החברתי, המשפטי, המשפחתי והרגשי.

נושא הפרישה מעסיק רבים, ונחקר לא מעט. אחד המחקרים הבולטים שייך לפרופ' ליאת קוליק (אמריטה) מאוניברסיטת בר-אילן, והוא מדגים את החשיבות של היערכות ארגונים לפרישה מהעבודה, ואף לתכנון ייעודי עבור נשים וגברים.

במחקר נמצאו הבדלים בין המינים בהסתגלות לפרישה, כאשר נשים דיווחו על אובדן רב יותר של משאבים כלכליים ושל חוסן נפשי לעומת גברים, וחוו מצוקה רבה יותר. מהמחקר עולה גם כי תחושת משמעות בחיים ממתנת את הקשר בין אובדן משאבים לבין מצוקה נפשית, בקרב שני המינים.

לציון הקמת המרכז החדש נערך כנס השקה בהובלת זהר ינון מנכ"ל אוניברסיטת בר-אילן, רו"ח שחר זיו מנכ"ל BDO, ומיקי קבליס, מנכ"ל קבוצת טרפז פיננסים.

"המבנה הדמוגרפי בישראל, יחד עם העלייה בתוחלת החיים והמורכבות הכלכלית והמנטלית בגיל הפרישה, הביאה אותנו להקים את המרכז המשותף", ציין קבליס. "זאת מתוך הבנה שאין כיום גוף המאגד את הידע והפרקטיקה בתחום, ושאם לא יינתן המענה לוואקום הזה נעמוד בעוד כמה שנים בודדות מול בעיה מורכבת בהרבה.

"מצד אחד אנחנו רואים איך דור ה-Z לומד כי עליו לקחת אחריות על חייו הכלכליים, ודוחף למודעות חברתית ועמידה בקריטריונים שונים של ESG. מצד שני, לרבים מבני ה-55+ אין צבירה גבוהה לפנסיה. יחד עם יוקר המחיה והרצון לדאוג לילדים, נדרשת הכנה נאותה לפרישה".

לדברי ד"ר זיו, "צוות המרכז רואה בצורה הוליסטית את האתגרים האישיים, הכלכליים, המשפחתיים והחברתיים מולם ניצבים העומדים לפרוש, ויעניק להם את הכלים, את הידע ואת הביטחון להתמודד עם האתגרים הצפויים להם בכל היבטי התהליך".

NFT ויין ב-2,000 דולר

חוסר היציבות של מטבעות הקריפטו הוא כבר עניין שבשגרה, אולם כמו שנאמר בוועידת ההשקעות של גלובס לפני כשבועיים, "קריפטו זה כמו אינטרנט, אי אפשר לעצור את זה" (אבישי עובדיה, שותף ומייסד ב-Collider).

על הרקע הזה ברורה החלטת יקב רמת הגולן, שחוגג 40 שנה להיווסדו, להשיק יין חדש תחת השם ירדן Cru Elite ולהציע אותו לקנייה באמצעות NFT.

יין יקב רמת הגולן / צילום: סטודיו moveo
 יין יקב רמת הגולן / צילום: סטודיו moveo

היין עתיד לצאת לשוק החודש במהדורה מוגבלת של 250 זוגות בקבוקים בלבד, כאשר כל בקבוק יסומן באסימון דיגיטלי ייחודי, המבטיח את האותנטיות והבעלות עליו. תג המחיר: 2,000 דולר לזוג. הבקבוקים יוצעו לרכישה במסעדות יוקרה ברחבי העולם, וכמות מוגבלת תוצע גם לאנשים פרטיים.

ההשקה הרשמית תתקיים בשבוע הבא במסעדת אניבה של השף מאיר אדוני בסינגפור - אחד מהשווקים הבינלאומיים שבהם פועל יקב רמת הגולן, לצד מדינות כמו יפן, ארה"ב, איחוד האמירויות, צרפת, איטליה, בריטניה ועוד.

ויליפוד מתרחבת בשוק הפיצות

יבואנית ומשווקת מוצרי המזון ויליפוד נכנסת לקטגוריית הפיצות פרימיום הקפואות. החברה חתמה על הסכם יבוא בלעדי עם מותג פיצות הפרימיום האיטלקי Italpizza בהשקעה של כ-3 מיליון שקל, והן יימכרו ברשתות השיווק ברחבי הארץ. ויליפוד מייבאת פיצות בסיסיות כמותג פרטי מתחילת הקורונה.

שוק הפיצות הקפואות להכנה ביתית הציג עלייה כספית של כ-15% בשנת 2022, וגלגל כ-136 מיליון שקל. את הסגמנט מובילה מעדנות של תנובה, עם נתח שוק של 52.6%, אחריה שלושת האופים של קבוצת נטו עם נתח שוק של 22%, והמותגים הפרטיים עם נתח שוק של 14.6%.

לפי ויליפוד, פיצות המותג יהוו תחרות לכל אלה. "אנו צופים כי בשנה הראשונה ננגוס בנתח השוק של המותגים המובילים בסגמנט", אומר צביקה ויליגר, ממייסדי ובעלי החברה, "וזאת הודות לסטנדרט האיכות של איטלפיצה, והמוניטין של המותג - שנוסד ב-1991, ומשווק בכ-55 מדינות ברחבי העולם".

חדשות טובות

300 עובדי סיילספורס ישראל התנדבו במשך שבוע ב-11 מוקדים ברחבי הארץ, ובהם הפנינג לילדים חולים בתל השומר (בשיתוף עמותת "שמחה לילד"), שיפוץ בית הידידות (בשיתוף אגודת אלו"ט), סדנה חווייתית לאנשים עם מוגבלויות (בשיתוף "החוויה המתגלגלת"), טיפול בסוסים וסדנאות עם חיות יחד עם נוער בסיכון (בשיתוף החווה של דני), ניקיון חופים בחוף פלמחים, ועוד.

עובדי סיילספורס בהתנדבות בבית חולים תל השומר, עם עמותת ''שמחה לילד'' / צילום: באדיבות סיילספורס
 עובדי סיילספורס בהתנדבות בבית חולים תל השומר, עם עמותת ''שמחה לילד'' / צילום: באדיבות סיילספורס