קרב הגרסאות סביב מינוי בכיר במשרד השיכון לתפקיד בשיכון ובינוי

לאחר חשיפת אתר גלובס בדבר מינויו של שילה אדלר לתפקיד בחברת הבנייה הפרטית ללא צינון, במשרד השיכון טוענים: הבקשה אושרה בתחילת יוני • בנציבות שירות המדינה מכחישים

שילה אדלר / צילום: מיכל רז חיימוביץ'
שילה אדלר / צילום: מיכל רז חיימוביץ'

במשרד השיכון והבינוי מנסים לשפר עמדות אבל סימני השאלה רק מתרבים: מי אישר את המעבר של בכיר במשרד הממשלתי לחברת בנייה פרטית ללא תקופת צינון? שילה אדלר, ראש מנהל ההתיישבות במשרד ולשעבר מנכ"ל מועצת יש"ע, יצא לאחרונה לחל"ת (חופשה ללא תשלום) שלא אושר וכבר החל לעבוד בחברת שיכון ובינוי - כך נחשף באתר גלובס.

במשרד השיכון טענו תחילה שפנו לנציבות שירות המדינה ויפעלו בהתאם להנחיותיה. אלא שבנציבות טענו כי לא קיבלו שום פנייה, ובינתיים אדלר, שעבד בקמפיין הליכוד ונחשב מקורב לשרי המפלגה, התחיל בשיכון ובינוי. הבקשה התקבלה במשרדי הנציבות, אך הוגשה רק ביום חמישי שעבר (29.06) בשעות הערב, ושלושה ימים לאחר מכן, ביום ראשון בבוקר, אדלר כבר התחיל לעבוד בחברת הבנייה הפרטית, מבלי שניתנה כל תשובה מטעם הנציבות.

כעת, במשרד השיכון טוענים בפני גלובס כי אדלר כבר לא עובד במשרד וכי קיצור תקופת הצינון - שאמורה לעמוד על שנה בקרב בכירים בשירות המדינה - אושרה בתחילת חודש יוני, והבקשה שהוגשה לנציבות רק נוגעת בהוצאתו של אדלר לחל"ת. לטענת המשרד, כך או כך, תחילת עבודתו בחברת שיכון ובינוי מובילה לסיום העסקתו במשרד הממשלתי.

המקרה של אדלר מוכיח: שומרי סף הם זן נכחד | אסף זגריזק, פרשנות

במשרד השיכון פנו לנציבות כדי לאשר חל"ת בעבור בכיר המשרד המקורב לשרי הליכוד ביום חמישי בערב. שלושה ימים לאחר מכן ומבלי שהתקבלו אישורים - הוא כבר התחיל לעבוד בחברה פרטית, חברת בת של שיכון ובינוי.

כל זה לא מפריע למשרד לטעון שתקופת הצינון כבר אושרה, בנפרד, מבלי שהגורמים הממונים ידעו האם אדלר פורש משירות המדינה או שעוד יחזור לתפקידו בהמשך במסגרת חל"ת. בנציבות טוענים שדבר לא נדון - ולכן גם לא אושר.

הסיפור ממחיש שוב ששומרי סף כבר לא יכולים או לא מעוניינים למלא את תפקידם. קשה לראות כיצד ייעוץ משפטי מאשר אירוע כזה. כנראה שהמשרד או הנציבות, או שניהם יחד - לא מספקים תשובות ולפחות אחד מהם לא נאמן לאמת, והחוקים והנהלים שאמורים לצנן מעבר בכירים משירות המדינה לשוק הפרטי, כבר לא מעניינים איש.

לכן, לא פלא שיש מי שתוהים האם יזמים יכולים לשכור "לוביסט", שהוא בכיר באותו משרד שנועד להסדיר את השוק שבו הם פועלים. בינתיים, הפוליטיקאים הרוויחו עוד תקן שמתפנה, שמקורו בכלל במשרד התחבורה, כדי לספק ג'וב חדש ואפקטיבי במרוץ של יהדות התורה לכבוש את לבו של האלקטורט ביהודה ושומרון.

אלא שגם הפעם, בנציבות מכחישים וטוענים כי הבקשה עדיין לא נדונה ובוודאי שלא אושרה - לא לאופן סיום ההעסקה, לא לחל"ת ולא לקיצור תקופת הצינון, שמחייבת כינוס ועדה מיוחדת בראשות שופט בבית משפט מחוזי.

המשרד: "טעות אנוש"

אדלר עובד בחברת בת של חברת שיכון ובינוי ובהמשך צפוי לשמש כפרויקטור של פרויקט הנדל"ן בגבעת המטוס שבירושלים. מדובר במקרה חריג למדי, בו בכיר במשרד ממשלתי עובר בן לילה לתפקיד בכיר בחברת בניה פרטית.

מארגון לובי 99 נמסר כי "אם שילה אדלר אכן 'יקפוץ' מהרגע להרגע ממשרד השיכון לשיכון ובינוי, המקרה הזה יסמן שיא חדש בתופעת 'הדלת המסתובבת' הפסולה והמשחיתה. גם דילוג על הצינון הנדרש באמצעות פטנט החל"ת וגם שמירה על מקום העבודה הציבורי ליום סגריר - ממש ליהנות מהטוב שבכל העולמות".

תגובת משרד השיכון: "שילה אדלר סיים את עבודתו במשרד הבינוי והשיכון בתאריך 30.06.2023. טרם סיום עבודתו, המשרד הגיש לנציבות שירות המדינה את הבקשה לבחינה נושא החל"ת. בשל טעות אנוש, הטפסים נשלחו לנציבות ללא חו"ד היועץ המשפטי במשרד. המשרד ממתין לתגובת הנציבות וככל ויידרשו השלמות נפעל מול הנציבות בהתאם לנהלים. יובהר כי הפסקת עבודתו של מר אדלר אינה תלויה באישור החל"ת והוא כאמור סיים את עבודתו במשרד ב־30.06".