סמוטריץ' מינה ממלא מקום לכלכלנית הראשית שפרשה לפני יותר מחודש

שר האוצר מינה לתפקיד את ד"ר שמואל אברמזון, ששימש כסגן בכיר לכלכלנית הראשית, שירה גרינברג • תהליך איתור מחליף קבוע לתפקיד לא התקדם משמעותית מאז פרישתה של גרינברג בסוף מאי

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: מיכל פתאל
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: מיכל פתאל

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט היום (ב') למנות את ד"ר שמואל אברמזון לממלא מקום הכלכלן הראשי. אברמזון שימש כסגן בכיר לכלכלנית הראשית, שירה גרינברג, שסיימה את כהונתה בסוף מאי. מאז לא התקדם משמעותית באוצר התהליך לאיתור מחליף קבוע לתפקיד החשוב, וסמוטריץ' העדיף למנות בינתיים ממלא מקום בלבד.

המדריך לעילת הסבירות: עד כמה דרמטי המהלך של הקואליציה | המשרוקית
איפה לשים את הכסף כשהמחלוקת על קידום הרפורמה מטלטלת את הבורסה 

אברמזון היה אחראי בתפקידו האחרון על מחקר וקידום מדיניות בתחומי שוק ההון, ענפי המשק (לרבות הייטק), ועל מחקר והובלה של סוגיות בתחומי ביטחון לאומי וכלכלה.

לאברמזון דוקטורט בניתוח מדיניות מבית הספר של מכון ראנד (RAND Corporation) שבארה"ב, תואר שני בכלכלה פיננסית ותואר ראשון בפילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה (פכ"מ), שניהם מהאוניברסיטה העברית.

במסגרת תפקידיו היה מעורב בגיבוש מדיניות ומחקר במגוון רחב של תחומים, ובכלל זה פריון וחדשנות בענפי התעשייה והשירותים; אסדרת תחום הנכסים הדיגיטליים; מבנה הרגולציה הפיננסית; היבטי ביטחון לאומי בהשקעות זרות; חסכון פנסיוני ועוד.

סמוטריץ' אמר על המינוי: "החלטתי למנות את שמואל לממלא מקום הכלכלן הראשי ואני בטוח שיעשה זאת על הצד המקצועי והטוב ביותר. אני מאחל לשמואל הצלחה גדולה בתפקיד,יחד נעשה הרבה טוב למען אזרחי ישראל".

מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר, הוסיף: "שמואל הוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה, ואין לי ספק שניסיונו הרב ואישיותו, יסייעו לו לבצע את תפקידו בצורה הטובה ביותר".